۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

کنفرانس خبری 92/3/26

يكشنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۳۶ ب.ظ

آیت اله علم الهدی : مردم به اصلاح طلب ها رای ندادند. مردم به اعتدال رای دادند.

در نشست خبری 92/3/26

آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، در خصوص حضور مردم در انتخابات و خلق حماسه سیاسی اظهار داشتند : خود مساله اجرای انتخابات در واقع فتح الفتوحی در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی  مقابل دشمنانی که فکر می‌کردند که مردم ما با وجود  فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها نسبت به نظام بی تفاوت شده اند، بود. که این از ارزش بالایی برخوردار هست و تحلیلی که خود بیگانگان دارند در واقع تحلیل های واقع گرایانه ای است و علی‌رغم تبلیغات گسترده‌ای که دشمنان انجام دادند هم اکنون باید حرفشان را پس بگیرند.

مصاحبه با آیت الله علم الهدی

  • گفتند انتخابات آزاد نیست، مردمی نیست، نتیجه اش قبلا پیش بینی شده است، خب این ها همه اش خلاف درآمد ، باید پس بگیرند.

وی ادامه داد: آنها اظهار می‌کردند که انتخابات آزاد نیست انتخابات ایران مردمی نبوده و نتیجه‌اش از قبل تعیین شده و دیکته شده است، در حالی که این گونه نبوده و انتخابات ما مردمی بوده و نتیجه‌اش را مردم رقم می‌زنند و حرف هایی که آن ها می زنند اشتباه بود ولی دشمنان ما آنقدر جوان مرد نیستند که وقتی حرفشان اشتباه بود بیایند و حرف خود را پس بگیرند.

  • برای ما فرقی نمی کند. فقط ما می خواهیم که یک جریان نا اهل یا جریان وابسته به اجنبی نیاید

آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان به این واقعیت رسیدند  که نظام در مردم ریشه دارد، صرف نظر از اینکه این نظام، نظام با فضیلتی است که امانت دارد رأی مردم هست و با کمال آزادی در عرصه صلاحیت اجرایی یا صلاحیت ذاتی افراد را آزاد گذاشته که مشارکت سیاسی کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات ایران نشان از آزادی کامل در کشور دارد، گفت:  نظام ما یک نظام مقتدری هم هست. و ریشه ی این نظام و انقلاب ریشه در جان مردم و در عمق جامعه دارد. لذا هر جریان فکری که روی کار بیاید در بستر قدرت هر نوع اندیشه ای قرار بگیرد هیچ هراسی نیست. چون نظام مبتنی بر یک استبداد و یک اقتدار فیزیکی نیست. بلکه نظام مبتنی بر یک عمق و ریشه اعتقادی و گرایشی در خود مردم است. لذا هر قدرت یا جریانی روی کار بیاید، برای ما فرقی نمی کند. فقط ما می خواهیم که یک جریان نا اهل یا جریان وابسته به اجنبی نیاید، ولی هر جریانی که از خود مردم بیاید و راس قدرت قرار بگیرد، این در عمق نظام و جان مردم ضربه نخواهد زد.

  • مجری انتخابات یک جریان فکری بوده و برنده انتخابات رقیب آن بوده است. و در عین حال امانت داری کرده که او برنده شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه هر فکر و سلیقه ای در عرصه قدرت نظام قرار بگیرد، به اساس و اقتدار نظام ضربه ای وارد نخواهد شد، تصریح کرد: مجری انتخابات یک جریان فکری بوده و پیروز انتخابات هم یک جریان بوده و از 25 هزار رای رقیب کمال امانت داری را کردند که در هیچ کشوری این کار را نمی‌توانید مشاهده کنید و در هیچ گوشه ای از دنیا مثل این نظام را پیدا نخواهید کرد.

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: ما در هیچ جای دنیا این دموکراسی را مشاهده نمی‌کنیم که مجری برگزار کننده انتخابات، جریان رقیب خود را برنده انتخابات اعلام کند در حالی که اختلاف فقط 25 هزار رای است و حدود 50 درصد آرا کسب کرده و این بیانگر امانت داری مجریان انتخابات است.

  • انتخابات شیرینی بود. این طور آزادانه، با نشاط و شادابی پای صندوق رای آمدند و مدیری که دوست داشتند را انتخاب کردند

وی با بیان اینکه نامزدهای ریاست جمهوری بلافاصله پس از اعلام نتایج به رقیب پیروز خود تبریک گفتند، گفت: این رقبا کوچکترین اما و اگر ،  بر روی انتخابات نگذاشتند و با انصاف و انسانیت نسبت به این موضوع برخورد کردند.

وی ادامه داد: این موضوع  فساد فتنه 88 و ناجوانمردی کسانی که در سال 88 به طرف دشمن رفتند و با وی دست دوستی دادند و شیرینی حضور بیش از 80 درصدی مردم در پای صندوق های رای را تلخ کردند، در مقابل انسان های متدین و اصولگرایی که از روی انصاف و مروت با رقیب پیروز برخورد کردند، نشان داد.

وی خاطر نشان کرد: این در حالی است که آن ها آنقدر فساد و فتنه انجام دادند که زمینه ساز برای دشمنان شدند، صرفا بخاطر اینکه این ها رای نیاوردند و وقتی این اقدام امسال کاندیداها را در مقابل آن اقدام 4 سال پیش می گذاریم آینه انسانیت و غیر انسانیت را مشاهده می کنیم.

مصاحبه با آیت الله علم الهدی

  • مردم به گفتمان اعتدال رأی دادند نه اصلاح طلبی

وی با بیان اینکه پیروزی آقای روحانی و رای آوردن وی پیروزی گفتمان اعتدال بود، گفت: مسئله پیروزی آقای روحانی و رای آوردن ایشان، در واقع پیروزی گفتمان اعتدال بود. نمی شود گفت که مسئله سلطه اصلاح طلبان بود. که آن هم بستگی به خود آقای روحانی و عملکرد ایشان دارد که بیاید یک جریان اصلاح طلب را در کشور مسلط کند، این  مربوط نظر خودشان است. اما آنچه رای مردم بود این نبود یعنی رای مردم اصلاح طلبان نبود، رای مردم به اعتدال بود.
آیت الله علم الهدی ادامه داد: زمانی باید بگوییم که اصلاح طلبان پیروز شده اند که بگوییم که رئیس جمهور بیاید و تمام اطلاح طلبان را بر روی قدرت بیاورد اما رای مردم رای اصلاح طلب ها نبود بلکه مردم به اعتدال رای دادند.

وی  خاطر نشان کرد: آقای روحانی گفتند که یکسری مشکلاتی در کشور به وجود آمده و باید با اعتدال این مشکلات را حل کنیم و مردم به این اعتدال آقای روحانی رای دادند، اینکه بگوییم تفکر اصلاح‌طلبان پیروز شده اشتباه است بلکه گفتمان اعتدال و رای مردم پیروز میدان بود.

  • اگر اعتدال به عنوان نقطه مقابل استکبار ستیزی است. این با اصل انقلاب ما منافات دارد. و ما هیچ مدیریتی که منافی با اصل انقلاب باشد تحمل نمی کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: گفتمان اعتدال اگر در حوزه یک روش و یک راهکار اجرایی اصول انقلاب اسلامی ما باشد، این هم یک روش است. و می خواهد توسعه اصول انقلاب را با این روش تجربه کند. اشکال ندارد میدان برایش باز است و مردم هم به ایشان رای دادند. اما اگر اعتدال به عنوان نقطه مقابل استکبار ستیزی است. این با اصل انقلاب ما منافات دارد. و ما هیچ مدیریتی که منافی با اصل انقلاب باشد تحمل نمی کنیم.
وی تأکید کرد: ما به هیچ وجه دست از استکبار ستیزیمان بر نمی داریم تا حتی مثل امام حسین (علیه السلام) ، یک مقام معظم رهبری می ماند و 120 نفر. ما می ایستیم و دست برنمی داریم.
آیت الله علم الهدی با اشاره به بیانیه انگلیس و روسیه برای روابط سازنده، گفت: هیچگاه اعتدال به عنوان یک اصل برای ما مطرح نیست. اعتدال به عنوان یک راهکار برای ما مطرح است.  عنوان اعتدال عنوانی است که دشمنان فکر می‌کنند که با یک جریان مدیریتی روبرو هستند که یک جریان منعطف است و می‌توانند به آن نفوذ کنند، آنها به نفع آقای روحانی و دیگران نیستند بلکه آنها به دنبال دزدی های خودشان هستند.

  • اصول گرایان اگر هم ائتلاف می کردند. باز هم رایشان بیشتر نمی شد

آیت الله علم الهدی در پاسخ به سوالی مبنی بر آسیب شناسی جریان اصول گرا در انتخابات 24 خرداد 92 اظهار داشت : مردم ما نه اصولگراهستند و نه اصلاح طلب. اصول گرایان اگر هم ائتلاف می کردند. باز هم رایشان بیشتر نمی شد. مردم در هر زمانی یک مطالبه ای دارند. مردم ما همین الآن به خاطر مشکلات معیشتی که پیدا کردند، و رئیس دولت را هم مقصر می دانند، که خدا می داند چه کسی مقصر است. مطالبه مردم ، یک مطالبه ی مدیریتی است. که معیشتشان را از این وضعیت در بیاورد.
بنده قبلا در خطبه های نماز جمعه عرض کردم، که این مطالبه معیشتی مردم یک مطالبه ی خطرناکی است. چون شاید مسیر را اشتباه بروند. حال این مطالبه مردم بود. آن کسی که بر این مطالبه مردم سوار شد، جریان اعتدال بود.

 

مصاحبه با آیت الله علم الهدی

  • خط قرمز خواست مردم اصول انقلاب است. آنجایی که خواست مردم با اصول اسلام و انفلاب برخورد کند، تحمل نمی کنیم.

آیت اله علم الهدی  با اشاره به اینکه ما هیچ مدیریتی که در مقابل اصل انقلاب ما باشد را تحمل نمی کنیم، ابراز داشت: حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) یک تنه آن هم یک زن مقابل همه مردم ایستاد. چون مردم با اصول اسلام برخورد کردند.

خود امام می فرماید " اگر بنا شد همه مردم در مقابل اصلی از اصول دین حتی در پافشاری به یک عمل حرام بایستند تا آن عمل شایع شود، من در مقابل همه مردم می ایستم." امامی که می گوید میزان رای ملت است. اما آنجایی که پای اسلام و اصول مطرح است خط قرمز می کشد. مردم برای ما مقدس اند اما تا زمانیکه مردم هستند. اما اگر جریانی به نام مردم آمد شرک شد، کفر شد، ضد خدا شد، دیگر قداست ندارد. این خط قرمز ماست.

 

  • مردم و دستگاه های امنیتی در مقابل توسعه فساد و فحشا بیدار باشند

وی در خصوص نگرانی قشر مذهبی در قبال مسائلی از قبیل اختلاط زن و مرد، بی حجابی، و همچنین مسائلی که در زمان آقای خاتمی شایع شد ، بیان کرد: جریان لائیک و ضد دین در کشور ما از هر موقعیتی می خواهد استفاده کند. منتهی باید مردم ما بیدار باشند و همین نیروهایی که دغدغه پیدا کردند باید بیدار باشند. خب طبیعی است افرادی تحت عنوان پیروزی آقای روحانی، خودشان هم رای نداده باشند، در هیچ انتخاباتی هم شرکت نکرده باشند. تحت عنوان پیروزی یک زمینه ای پیدا می کنند که بیایند فحشا و فساد را در کشور توسعه بدهند. نهاد های مسئول بیدار باشند. نگذارند. مقاوت کنند. اما اینها نکردند. بنده اشکال دارم به تمام دستگاه های اجرایی کشور، توی مملکت بنا شد یک نفر پیروز انتخابات شد. ناهنجاری که نباید ترویج بشود، فساد و فحشا که نباید توسعه پیدا کند.
آقایانی که مسئول امنیت هستند. مسئول انتظامات کشورند. اینها مسئول حفظ مردم در مقابل تجاوزات، ناهنجاری ها ، بد اخلاقی ها، بی بند و باری ها هستند. آنها نباید بگذارند. آقای روحانی تقصیر ندارد. ممکن است کسی که آمده این کارها را کرده به آقای روحانی عقیده ندارد و شرکت نکرده در انتخابات. ولی زمینه را  زمینه ای دیدند که می شود فحشا و فساد را ترویج کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: مردم متدین هم باید در این عرصه خود را نشان دهند و هیچ گاه میدان مبارزه را خالی نگذارند و نیروهای امنیتی و پلیس هم باید بیدار باشند تا کسانی که به دنبال فتنه و بی‌بند و باری هستند مجالی در این عرصه پیدا نکنند.

وی با بیان اینکه کسانی که در انتخابات شرکت کردند انگیزه دینی داشتند، اظهار کرد: مردم به دعوت مقام معظم رهبری لبیک گفتند و حضوری گسترده را در انتخابات داشتند  پس نمی‌گذارند بی‌دینی در جامعه ترویج پیدا کند.

آیت الله علم الهدی ادامه داد: آنهایی که آمدند در خیابان‌ها و جشن پیروزی گرفتند حرکت آنها خودجوش بوده و آقای روحانی و هیچ کدام از رییس‌های ستاد ایشان نگفته بودند که مردم به خیابان‌ها بیایند و دستگاه‌های اجرایی بالا باید در مقابل اقدامات این افراد هرزه هوشیار باشند و  به موقع عمل کنند.

  • استفاده دولت از سران فتنه با همان مواضع قبلی، خیانت به نظام و انقلاب است

وی با بیان اینکه سران فتنه می توانند با توبه به دامن ملت بازگردند، بیان کرد: سران فتنه کسانی بودند که می‌خواستند این انقلاب شکست بخورد و اگر بخواهند به دامن ملت برگردند، با ابراز پشیمانی می‌توانند این کار را بکنند، اما اگر بخواهند بر مواضع قبلی خود پافشاری کنند کسانی که آنان را روی کار می‌آورند به مردم ایران خیانت کرده‌اند.

وی بیان کرد: آقای روحانی حافظ دین مردم باید باشد، مردم قبل از هر چیزی مسلمان هستند و رسالت دینی آنها باید حفظ شود.

عضو شورای برنامه ریزی مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که آقای روحانی خود اعلام کردند که فرزند حوزه و دانشگاه هستند، گفت: فرزند حوزه یعنی اینکه پای سفره امام زمان(عج) نشسته و فراموش نکند که سرباز امام زمان(عج) است و اگر دغدغه ترویج دین و حفظ ارزش های اسلامی نداشته باشد خیانت به صاحب سفره کرده است.

وی با بیان اینکه در این انتخابات گفتمان سازش رای نیاورد، عنوان کرد: بلکه گفتمان اعتدال رای آورد؛ گفتمان اعتدال ریشه در گفتمان سازش ندارد بلکه در خط استکبارستیزی و مقاومت است و صف مقدم ما در فلسطین و جریان مقاومت همچنان ادامه دارد.

آیت اله علم الهدی با اشاره به این مطلب که موضع بنده همان موضعی بود که قبل از انتخابات داشتم، گفت: حل مشکلات معیشتی مردم در دست دادن به آمریکا و انگلیس، خیانت به اسلام و انقلاب است زیرا مردم برای این انقلاب خون‌های زیادی دادند و در مقابل دشمنان ایستادند و حاضر نشدن این انقلاب را به دست آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بدهند باید از نیروهای ارزشی این نظام پاسداری شود و ارزش‌های دین و انقلاب کنار گذاشته نشود.

وی با اشاره به موضوع هسته ای نیز گفت: در مساله هسته‌ای محور توسعه ، دانش‌ بنیان بودن آن مطرح است و در آن مساله توسعه فناوری که باید مسیرمان را ادامه بدهیم وگرنه چشم‌انداز بیست ساله شکست خواهد خورد و توسعه دانش بنیان جز توسعه فناوری امکان‌پذیر نخواهد بود.

مصاحبه با آیت الله علم الهدی

  • مهم این است که پشت رهبری را خالی نکنیم

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خدمت به این نظام عبادت است، ابراز کرد: مقام معظم رهبری در 24 سالی که از رهبری‌شان می‌گذرد مدیریت عظیم را دراین کشور داشتند و در همه شرایط سخت انقلاب را به خوبی اداره کردند، مهم این است که ما پشت رهبری را خالی نکنیم و تنها نگذاریم.

وی در خصوص حضور جریان های مختلف در کابینه دولت تدبیر و امید، خاطر نشان کرد: آقای روحانی خود همواره در مناظرات خود تاکید می کردند که در دولت خود از افکار و سلایق مختلف استفاده خواهند کرد و از این موضوع که برخی از کاندیدا ها  از نیروها و افکار مختلف در دولت خود استفاده نمی‌کنند گلایه داشتند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی