۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت

 

خطبه دوم ـ امروز هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید شما تلگرام، اینستاگرام و این نرم‌افزارها را استفاده نکنید، اگر کسی بگوید شما از این نرم‌افزارها استفاده نکنید مثل این است که بگوید به مردم آقا توی خیابان راه نروید، کسی نمی‌تواند بگوید استفاده نکنید.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 20 فروردین‌ماه در حرم امام رضا(علیه‌السلام) با اشاره به میلاد امام باقر(علیه‌السلام)، گفت: امشب، شب میلاد مسعود امام پنجم، حضرت باقرالعلوم(علیه‌السلام) است، ولادت با سعادت این امام بزرگوار را به محضر اقدس میوه دلش، علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام) و شما برادران و خواهران تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

در 36 سال قبل مثل امروز،‌روز بیستم فروردین،‌ آمریکا روابط سیاسی خود را با ایران قطع کرد، سالروز قطع روابط آمریکا با ایران است و این قطع رابطه از طرف آمریکا در برابر تهاجم عزیزان دانشجویان مسلمان پیرو خط امام به جاسوس خانه آمریکا صورت گرفت که امام آن را انقلاب دوم نامیدند.

راهبرد امام راحل برای ارتباط با آمریکا

به‌مجرد قطع ارتباط آمریکا با ایران، امام بزرگوار ما یک جمله راهبردی بیان کردند که برای همه نسل‌های ما، ماهیت آمریکا و جریان ارتباط ما را با آمریکا به‌خوبی و شفافیت تبیین می‌کند؛ امام فرمودند: «ما رابطه با آمریکا را می‌خواهیم چه کنیم؟ رابطه آمریکا با ما رابطه گرگ با میش است»، این یک بیان راهبردی از امام است.

رابطه آمریکا با ایران، رابطه گرگ‌ومیش است

این‌که فرمودند رابطه گرگ با میش، برادران و خواهران، گرگ هیچ‌وقت از گرگ بودن خودش تغییر پیدا نمی‌کند، هرچه بشود، گرگ، گرگ است؛ یعنی امام تثبیت کردند که برای همیشه آمریکا گرگ است، ما هم طعمه آمریکاییم، آمریکا هر وقت به سراغ ما بیاید برای دریدن، پاره کردن و خوردن به سراغ ما می‌آید، این واقعیت را امام با این بیان خودشان که فرمودند رابطه آمریکا با ما، رابطه گرگ با میش است، مشخص کردند.

عجیب این است ما در برابر گرگ وجود داریم، 36 سال از آن روز تا به امروز می‌گذرد و در این 36 سال هرچقدر زمان گذشته، واقعیت فرمایش امام و صدق راهبرد امام برای مردم ما عینی‌تر و ثابت‌تر شده است. «تکبیر».

حاصل 2 سال مذاکره با آمریکا، وقاحت بیشتر آنان بود

مردم نیش و دندان این گرگ را بیشتر لمس کردند و بیشتر احساس کردند؛ این درندگی بر مردم ما بیشتر ثابت‌شده، این درندگی نیست؟ 2 سال نشستند، حرف زدند،‌ به یک برجام رسیدند، امضا کردند، با کمال وقاحت و با کمال درندگی و حیوانیت، نه‌تنها برجام را متعهد نیست و خیانت به برجام می‌کند و تعهداتش را انجام نمی‌دهد، بلکه در کنار این قضیه، تحریم‌ها شدیدتر،‌ طرح‌های ضد ایرانی فراوان‌تر، چنگ و دندان بیشتر نشان دادند.

این روشن شدن بیان امام بزرگوار ماست، حالا در اینجا یک عده بیایند و بگویند الآن عصر مذاکره است، عصر موشکی نیست؛ اگر کسی این حرف را از روی علم و عمد بزند، حتماً‌ خیانت گر نسبت به انقلاب و نظام هست و اگر این حرف را از روی جهل بزند، این یک جهل خطرناک است که مصداق کامل «غاسق اذا وقب» در قرآن است که به پیغمبر فرمان می‌دهد از «غاسق اذا وقب» به خدا پناه ببر.

آمریکا حیات خود را در نابودی اسلام و ایران می‌داند

این جهل خطرناکی است، ما این‌جور چنگ و دندان دشمن را ببینیم،‌حمله را ببینیم،‌ بازهم بگوییم عصر موشکی نیست، خودتان را برای دفاع آماده نکنید؟ خودتان را تسلیم کنید؟ مذاکره یعنی تسلیم چون در مذاکره آمریکا جز به تسلیم شدن به چیز دیگری رضایت نمی‌دهد.

برادران و خواهران، امروز روی کره زمین بعد از 36 سال که از آن روز گذشته، سرنوشت آمریکا به اینجا منتهی شده است که آمریکا حیات، دوام و زنده‌بودن خودش را در نابودی ما می‌بیند و جز به براندازی و نابودی ما و دین ما رضایت نمی‌دهد. «هیهات مناالذله»

تنها راه نجات کشور از فتنه‌ها و تحریم‌ها، اقتصاد مقاومتی است

در یک هم‌چین وضعیتی، مقام معظم رهبری در سخنرانی ابتدای سال در همین مکان، هم این موقعیت را برای ما تبیین کردند و سطح بصیرت را در دشمن‌شناسی در مردم ما بالا بردند و هم راهکار ارائه دادند، فرمودند این نیست که شما بگویید جز تسلیم شدن در برابر آمریکا برای نجات از فتنه‌گری‌ها، تحریم‌ها، شیطنت‌ها و نابودسازی‌های ما راه نداریم، راهش معلوم است، راهش اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است.

تقدیر از حرکت ارزشمند دولت در تشکیل شورای عالی فضای مجازی

خوشبختانه در روز 14 فرودین، اول روز کاری امسال، آقای رییس‌جمهور و مسؤولین کشور در تحقق بخشی به راهبرد مقام معظم رهبری، یک اقدام ارزشمندی انجام دادند و آن، تشکیل شورای فضای مجازی و در واقع، ادغام همه فعالیت‌های شورایی در مسائل فضای مجازی در این شورای فضای مجازی است، این یک حرکت بسیار ارزشمندی بود که تشکر می‌کنیم به خاطر این‌که فضای مجازی، جاده حمله به دشمن است، جاده تهاجم به دشمن است.

در حقیقت، مقام معظم رهبری در تبیینی که نسبت به موقعیت جهانی ما داشته‌اند که دشمنی دشمن را مشخص کردند، عزیزان مسؤول ما در این نظام، آمدند جاده را مشخص کردند و در این جاده به فکر افتادند جلوی این جاده را بگیرند چون در فضای مجازی شما امروز حساب کنید تنها یک نرم‌افزار اطلاع‌رسانی به نام تلگرام بر حسب آنچه مدیرعامل این نرم‌افزار اعلام کرده است، 22 میلیون ایرانی در این نرم‌افزار ثبت‌نام کرده‌اند.

کانال‌های تلگرام، مسیر وقیح‌ترین توهین‌ها به مقدسات شده

نرم‌افزاری که مدیریتش دست دشمن است، اجرایش به دست دشمن است، در این نرم‌افزاری که کانال وجود دارد که به پیغمبر اسلام ناسزا بگویند و دشنام بدهند، وقیح‌ترین کانال‌ها برای ضدانقلاب در این نرم‌افزار وجود دارد، بر ضد اسلام و مبانی اعتقادی اسلام در این نرم‌افزار کانال وجود دارد؛ تنها در مسئله انتخابات/ف محتوای مجرمانه کانال‌های تلگرام، چه مفاسد و افتراهایی را به وجود آورد که شخصیت‌های دینی ما، بزرگان اسلامی ما و بزرگان نظام ما را به انواع افتراها و دروغ‌ها مورد اهانت قرار دادند و افراد را تحریک کردند و نابکارترین و کثیف‌ترین دخالت‌های سیاسی دشمن به‌وسیله همین نرم‌افزار در فضای مجازی در انتخابات صورت گرفت، این مدیریتش دست دشمن است، این جاده دشمن است.

دشمن به دنبال گرفتن دین فرزندان ما در فضای مجازی است

دشمن دارد از این راه می‌آید؛ برادر من، اگر تو بدانی بچه‌ات، پسرت، دخترت الآن دستش را گذاشته در دست یک‌نفری که آن دست دیگرش یک قمه است، یک چاقوی ضامن‌دار است، می‌خواهد این را غافل کند و با آن چاقو شکم او را پاره کند؛ این آقاپسر و دخترخانم شما که این موبایل را دستش گرفته و بالا و پایین می‌کند یا پای کامپیوتر نشسته و در فضای مجازی سیر می‌کند، دقیقاً دستش در دست همان دشمنی است که می‌خواهد شکمش را پاره کنده، می‌خواهد نابودش کند، دینش را از او بگیرد، همه جریان نظام را ساقط کند، این جاده ورود دشمن است.

عزیزان مسؤول ما روز 14 فرودین اولین حرکتشان در روز اول کاری سال، تشکیل این شورا بود، این بسیار حرکت ارزشمندی بود، یک تصمیم‌گیری‌هایی داشته‌اند، همین‌که توجه کردند به فضای ورود دشمن، این خیلی ارزش دارد.

هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید از تلگرام و اینستاگرام استفاده نکنید

نکته دوم این‌که مسئله توجه به فضای مجازی، مؤثرترین حرکت در اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است، ما نمی‌توانیم بگوییم مردم ما به نرم‌افزارهای اطلاع‌رسانی مراجعه نکنند، امروز هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید شما تلگرام، اینستاگرام و این نرم‌افزارها را استفاده نکنید، اگر کسی بگوید شما از این نرم‌افزارها استفاده نکنید مثل این است که بگوید به مردم آقا توی خیابان راه نروید، کسی نمی‌تواند بگوید استفاده نکنید.

وزیر ارتباطات پاسخ دهد، فیلترینگ هوشمند چقدر مؤثر بوده؟

باید امکانات برای مردم فراهم کنید، باید نرم‌افزار بومی برای مردم فراهم کنیم، این هم نیست که از عهده ما برنیاید؛ من نمی‌دانم این آقای وزیر ارتباطات، این فیلترینگ هوشمندی که شما درست کردید، چقدر توانسته مشکلات این نرم‌افزارها را حل کند؛ روابط دیپلماتیک رسمی که شما به مسؤولین و مدیران این نرم‌افزارهای خارجی برقرار کردید، چقدر توانسته‌اید از این طریق بیایید این کوچه و خیابان باز و پر از لجن، گند و پر از فساد را کاملاً مدیریتش کنید؟ و تا الآن نتوانسته‌اید.

نمونه‌اش همین انتخاباتی که گذشت، عزیزترین عزیزانی که در نظام و اسلام به‌عنوان چهره قدسی شفاف هستند، به نابکارترین ناسزاها، افتراها، دروغ‌ها و دشنام‌ها متأسفانه مورد تهاجم قرار گرفتند و هیچ‌کس حمایت نکرد و نتوانست حمایت کند چون مدیریت این نرم‌افزار دست دشمن بود و شما نتوانستید مدیریت کنید درحالی‌که خوشبختانه ما امروز در مسئله فناوری آی تی مثل سایر فناوری‌ها از نظر توان نیروی انسانی و از نظر فناور در یک سطح بالایی قرار داریم.

شرکت‌های بین‌المللی بچه مسلمان‌ها را استخدام می‌کند

ما امروز در شرایطی هستیم که فارغ‌التحصیلان رشته کامپیوتر و نرم‌افزار در دانشگاه‌های ما و دانشگاه صنعتی شریف به‌وسیله شرکت‌های بین‌المللی بزرگ از قبیل فیس‌بوک، گوگل و مایکروسافت دارند استخدام می‌شوند، دعوت به کار می‌شوند؛ روی کره زمین فناوران تحصیل‌کرده و دانش‌آموخته بچه مسلمان و بچه شیعه ما که در این دانشگاه‌ها تحصیل‌کرده‌اند، این‌ها را می‌برند آن‌طرف آب و از این‌ها استفاده می‌کنند درحالی‌که ما استفاده نمی‌کنیم و به سراغ نرم‌افزارهای روسی، چینی و ژاپنی به‌عنوان فرار از نرم‌افزارهای آلوده اسرائیلی و آمریکایی می‌رویم درحالی‌که این‌چنین نیروهای انسانی ارزشمند این‌طوری در اختیار ماست.

بزرگ‌ترین نقطه جهش عملی در اقتصاد مقاومتی این است که عزیزان مسؤول ما بیایند شرکت‌های دانش‌بنیان را در مسائل نرم‌افزار کمک کنند، دنبال یک نرم‌افزار اطلاع‌رسانی بومی بروند، دنبال یک موتور جست‌وجوی بومی بروند، این‌ها را فراهم کنند، این‌ها را راه بی اندازند، هم امکاناتش، هم فناورش، هم نیروی انسانی‌اش را در حد بالا داریم منتها نکته‌ای است که باید مسؤولین ما پشت کنند به خارج، غرب و آمریکا، بشناسند خودشان، موقعیت و دارایی خودشان را.

مهم‌ترین عمل در اقتصاد مقاومتی، بومی‌سازی نرم‌افزارهای مجازی است

این رهبر بیدار ساز خرد آفرین و فهیم ما فهمیده ما چه داریم که می‌فرماید «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»؛ بزرگ‌ترین نقطه حرکت و عمل در اقتصاد مقاومتی، توجه به فضای مجازی، شناخت نیروهای داخلی در عرصه فضای مجازی و تأمین و کمک کردن به شرکت‌های دانش‌بنیان بومی در ساخت نرم‌افزارهاست.

الآن چندین شرکت در داخل کشور دارند موتور جستجو تولید می‌کنند اما وسط کار مانده‌اند چون حمایت نمی‌شوند و مشکلاتشان حل نمی‌شود؛ عزیزان ما بیایند در مقام تحقق بخشی راهبرد حکیمانه مقام معظم رهبری از نظر این‌که امسال فرمودند اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی، اول نقطه‌ای که باید دریابند، فضای مجازی کشور است و مسئله آی تی هست که بیایند از این نیروها و از این فناوران داخلی حداکثر استفاده را بکندن و ما بتوانیم در این عرصه خودکفا بشویم، هم جاده را به دشمن ببندیم.

مردم حاضرند با فتوا، نرم‌افزارهای خارجی را کنار بگذارند

مردم ما آن‌قدر به اسلام علاقه‌مندند، آن‌قدر به نظام و انقلاب معتقدند که اگر بنا شد یک روزی امکان نرم‌افزار اطلاع‌رسانی بومی در داخل کشور فراهم شد، با یک فتوای تحریم مراجعه به نرم‌افزارهای خارجی در مردم ما، هیچ‌کس به سراغ آن‌ها نخواهد رفت. «تکبیر»

و به نرم‌افزار بومی مراجعه می‌کنند و این جاده را به روی دشمن خواهند بست، عالی‌ترین دفاع در سنگر مقابله با دشمن بی‌رحمی که امام بزرگوار ما گفت او گرگ است و با ما برخورد میش دارد، عالی‌ترین حرکت این حرکت است که ان‌شألله امیدواریم مسؤولین عزیز و دلسوز ما در این خط اقدام کنند و با این فعالیت اول این عرصه را در اجرای فرمان مقام معظم رهبری، اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی ان‌شاءالله این مرحله را تأمین کنند.

ویدئو خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 43 ثانیه

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم

دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 57 ثانیه

نظرات (۱)

ارسال نظر آزاد و سانسور آزادتر

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی