۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

پیشنهاد امام جمعه مشهد به امام جمعه کربلا

يكشنبه, ۱۵ فروردين ۱۳۹۵، ۱۰:۵۱ ب.ظ

     

مباحث مهم روز جهان اسلام که در خطبه های نماز جمعه ایران بیان می‌شود، خلاصه این مباحث نیز به مدت ۵ دقیقه به زبان عربی برای زائران عراقی نیز ترجمه می‌شود.پیشنهاد می‌کنم این طرح را شما نیز در خطبه های نماز جمعه اجرا کنید و خلاصه مباحث مهم را در چند دقیقه به زبان فارسی ترجمه کنید

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه و نماینده مجلس خبرگان در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس که برای زیارت بارگاه ائمه معصومین(علیهم السلام) به کشور عراق سفر کرده روز گذشته به همراه نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق با حضور در دفتر عتبات حسینی و عباسی با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کربلایی و سید احمد صافی دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین نجفی روحانی، نماینده بعثه مقام معظم رهبری در عراق، دکتر میر مسعود حسینیان سرکنسول ایران در کربلا، حجت‌الاسلام بهجتی نماینده بعثه در کربلا، مصطفی قاسمی مدیر دفتر نمایدگی حج و زیارت در عراق و غلامی رئیس ستاد شمسا نیز حضور داشتند.

آیت‌الله علم الهدی در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین شیخ مهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی و سید جعفر موسوی تولیت عتبه حسینی ضمن قدر دانی از همکاری آنها در برگزاری مراسمات بعثه برای زائران ایرانی در عتبه حسینی و از تعامل و همکاری صمیمانه ایشان تشکر کرد.

وی در ادامه به برگزاری نماز جمعه کربلا و مشهد مقدس در دو حرم مطهر امام حسین(ع) و امام رضا(ع) اشاره کرد و درباره مباحث مهم روز جهان اسلام که در خطبه های نماز جمعه ایران بیان می‌شود و خلاصه این مباحث نیز به مدت 5 دقیقه به زبان عربی برای زائران محترم عراقی نیز ترجمه می‌شود، گفت: پیشنهاد می‌کنم این طرح را شما نیز در خطبه های نماز جمعه اجرا کنید و خلاصه مباحث مهم را در چند دقیقه به زبان فارسی ترجمه کنید تا زائران ایرانی که روزهای جمعه در حرم حضور می‌یابند و در نماز جماعت کربلا شرکت می‌کنند بتوانند از مباحث مطرح شده استفاده کنند.

شیخ مهدی کربلایی، نماینده حضرت آیت الله سیستانی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در کربلای معلا از همکاری تولیت حرم امام رضا(ع) با زائران عراقی قدر دانی کرد و خواستار تعامل بیش از پیش مسوولان دو حرم مطهر شد.

براساس این گزارش همچنین آیت الله علم الهدی و هیئت همراه با حضور در حرم حضرت عباس(ع) و ضمن دیدار و گفت‌وگو با «سید احمد صافی» تولیت شرعی عتبه مقدسه عباسی از مراحل نصب و تعویض ضریح جدید قمر بنی هاشم حضرت ابالفضل العباس(ع) بازدید کردند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی