۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

   

امام حسین(علیه السلام) باب زیارت خدا و شناخت و معرفت و وصل به خداوند است لذا باید زائران بدانند در چه مکانی نشسته‌اند و حضور دارند و چه کسی را زیارت می‌کنند زیرا در این حدیث بزرگترین مقام از سوی خداوند به امام حسین(علیه السلام) داده شده است و زائران با زیارت آنحضرت مانند کسی می‌شوند که به بالاترین مقام رفته و خدا را زیارت می‌کنند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله سید احمد علم الهدی که برای زیارت بارگاه ائمه معصومین(علیهم السلام) به کشور عراق سفر کرده امروز صبح 14 فروردین در جمع زائران ایرانی در حرم امام حسین(علیه السلام) با استناد به این حدیث که هرکس امام حسین را در کربلا زیارت کند مانند کسی است که خدا را در عرش زیارت کرده است، به تبیین و تحلیل این حدیث شریف پرداخت.

وی اظهار داشت: دو وجه تشبیه در این حدیث آمده است یکی تشبیه کربلا به عرش الهی و دیگری تشبیه زیارت امام حسین(علیه السلام) به زیارت خداوند است.

آیت‌الله علم الهدی عرش خدا را مرکز فرماندهی بر عالم عنوان کرد و افزود: کربلا محل دفن سیدالهشدا(علیه السلام) است و بر سراسر جهان فرماندهی می‌شود و ملائک در این مکان در حال رفت و آمد هستند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی همچنین بیان داشت: امام حسین(علیه السلام) باب زیارت خدا و شناخت و معرفت و وصل به خداوند است لذا باید زائران بدانند در چه مکانی نشسته‌اند و حضور دارند و چه کسی را زیارت می‌کنند زیرا در این حدیث بزرگترین مقام از سوی خداوند به امام حسین(علیه السلام) داده شده است و زائران با زیارت آنحضرت مانند کسی می‌شوند که به بالاترین مقام رفته و خدا را زیارت می‌کنند.

وی در پایان با تاکید بر رعایت آداب زیارت خاطرنشان کرد: زیارت امام حسین(علیه السلام) در کربلا انسان را در زندگی بیمه می‌کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی