۱۴۰۲ سه شنبه ۲۹ اسفند

مردم بزغاله و گوساله اند

يكشنبه, ۲۰ دی ۱۳۸۸، ۱۲:۱۳ ق.ظ

 

به گزارش بخش پاسخ به شایعات Alamolhoda.com به دنبال حماسه ی مردم ایران در ۹ دی ۸۸ در حمایت از ولایت و ارزشهای حسینی عملیات روانی فتنه گران وارد مرحله جدیدی شد و با تقطیع سخنان آیت الله علم الهدی در اجتماع مردم انقلابی در میدان انقلاب تهران مبنی بر اینکه ایشان مردم را بزغاله و گوساله خطاب کرده است سعی دارند تا افکار عمومی را از اصل استدلال ایشان مبنی بر محارب بودن سران فتنه در صورت عدم جبران اقدامات هنجارشکنانه هشت ماه گذشته شان به محاق برود. 

این در حالیست که آیت الله علم الهدی در سخنرانی ۹ دی ۸۸ در اجتماع عظیم مردم انقلابی تهران در میدان انقلاب کسانی که با جسارت به پرچم امام حسین (علیه السلام) در روز عاشورا به تعبیر قرآن کریم به عنوان بزغاله و گوساله خطاب می کند. متن سخنرانی نهم دی و فیلم آن در اینجا وجود دارد. ایشان همچنین در پاسخ به بیانیه آقای میرحسین موسوی در روز ۱۰ دی ۸۸ که در آن نیز همین اتهام نسبت به ایشان تکرار شده است توضیح داده که چه کسانی را بزغاله و گوساله خوانده و استناد ایشان در این تعبیر به آیه ی قرآن کریم بوده است.

قابل توجه است این تعبیر را خدواند در قرآن در دو آیه عنوان فرموده است یکی در آیه 179 سوره مبارکه اعراف: (( ولقد ذرانا لجهنم کثیرا من الجن والانس لهم قلوب لایفقهون بها ولهم اعین لا یبصرون بها ولهم اذان لا یسمعون بها اولئک کالانعام بل هم اضل اولئک هم الغافلون )) در این آیه کسانی که دل دارند و فهم ندارند چشم دارند و بصیرت ندارند به چهارپایان تشبیه شده‌اند آیا کسانی که قدرت فهم امتیاز اصل مترقی ولایت فقیه را ندارند و با آن دشمنی می‌ورزند و شعار علیه آن می‌دهند مصداق این اشخاص نیستند آیه دوم در سوره مبارکه فرقان آیه 43 و44 می‌فرماید: (( ارایت من اتخذ الهه هواه افانت تکون علیه وکیلا ام تحسب ان اکثرهم یسمعون او یعقلون ان هم الا کالا نعام بل هم اضل سبیلا )) در این آیه هم کسانی که هوای نفس خود را معبود خود قرار دهند به انعام و چهارپایان تشبیه شده‌اند آیا کف و سوت زن‌های هرزه در روز عاشورای حسینی با آن قیافه‌های منکر مصداق این آیه نیست؟!

همچنین آیت الله علم الهدی در مصاحبه با رمز عبور در زمستان ۹۴ اینطور جواب داد:

اولاً آن تعبیرات برای فتنه‌گران نبود، چون کسی دقیقاً سخنرانی بنده را گوش نداده است که من چه گفتم. نه فتنه‌گران خوب گوش دادند، نه سمپات‌های آن‌ها خوب گوش دادند و نه خودی‌ها گوش دادند که چه گفتم. می‌گویند شما به فتنه‌گران «بزغاله و گوساله» گفتید. بنده اصلاً این تعبیرات را به فتنه‌گران نگفتم. سخنرانی بنده در آرشیو صدا و سیما موجود است. بنده به فتنه‌گران گفتم: «شما کاری کردید که یک مشت بزغاله و گوساله پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و عزاخانه امام حسین (ع) را به آتش کشیدند.» بزغاله و گوساله را به کسانی گفتم که آن کارها را کردند. حتی وقتی مردم علیه اشخاص شعار می‌دادند، من از مردم خواهش کردم شما با اشخاص برخورد نکنید، شما با اصل مطلب طرف هستید، نه با اشخاص. منتهی این‌ها نفهمیدند. آقای موسوی هم در بیانیه‌ای که داد گفت که به یک مشت خداجوی عزادار، بزغاله و گوساله گفتید. او هم نگفت که به فتنه‌گران گفتید. چون آقای موسوی به آن‌هایی که ایستگاه صلواتی و پرچم امام حسین را آتش زدند گفت خداجوی عزادار که چرا برای این‌ها از این تعبیرات استفاده کردید. بنده گفتم اولاً تعبیر بنده از این‌ها احساسی نبود و قطعی بود؛ اما اگر تعبیر گوساله کردم به خاطر اینکه این‌ها گوساله سامری بودند، یعنی همان نقشی که گوساله سامری در مقابله با حضرت موسی و هارون داشت، این‌ها همان نقش را در مقابل انقلاب و رهبری داشتند و تعبیر بزغاله هم تعبیر امیرالمؤمنین(ع) برای مردم کوفه است که که در نهج‌البلاغه آمده است. حضرت امیرالمؤمنین(ع) به مردم کوفه که در برابر هجوم دشمن مقابله نمی‌کنند و سست شده‌اند می‌فرماید: «وَأَنْتُمْ تَنْفِرُونَ عَنْهُ نُفُورَ الْمِعْزَی مِنْ وَعْوَعَةِ الاسَدِ! هَیهَاتَ أَنْ أَطْلَعَ بِکمْ سَرَارَ الْعَدْلِ، أَوْ أُقِیمَ اعْوِجَاجَ الْحَقِّ» (نهج‌البلاغه، خطبه ۱۳۱)

بله. بنده به فتنه‌گران گفتم شما کاری کردید که یک مشت بزغاله و گوساله پرچم امام حسین(ع) را آتش زدند و عزاخانه امام حسین(ع) را به آتش کشیدند. آقای موسوی هم در بیانیه‌ای که داد گفت که به یک مشت خداجوی عزادار بزغاله و گوساله گفتید، او هم نگفت که به فتنه‌گران گفتید. بنده در نامه‌ای که نوشتم و روزنامه کیهان آن را منتشر کرد جواب آقای موسوی را دادم که تعبیر بنده از این افراد مخرب، تعبیر احساسی نبوده و تعبیری مستند به قرآن و نهج‌البلاغه بوده است.


دریافت
مدت زمان: 6 دقیقه 30 ثانیه

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشان دنبال کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی