۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت

خطبه دوم ـ آنچه تحلیل می‌کنیم به معنی نقد عملکرد دولت در حوزه مذاکرات و برجام نیست بلکه آنچه ما می‌گوییم، تحلیل عداوت و دشمنی دشمن است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 6 فروردین‌ماه 95 در حرم امام رضا(ع)، با اشاره به قرار گرفتن در اولین جمعه سال جدید، اظهار کرد: جمعه اول سال هست، یعنی در واقع هفته‌ای که برای ما به‌عنوان یک بنیان‌گذاری در عرصه تصمیم سازی هم در حوزه زندگانی فردی ما و هم در حوزه زندگانی جمعی ما این روزها و شب‌ها موضوعیت دارد و خوشبختانه امسال، سال فاطمی است.

امسال با میلاد مسعود وجود اقدس صدیقه اطهر(علیها سلام) سال ما آغاز می‌شود و با میلاد مسعود آن حضرت، سال ما به فرجام می‌رسد که ان‌شاءالله این سال فاطمی دارای یک مظهر با سعادتی از نظر قدرت ولایت در نظام ما و در امتداد آن در برابر بینش جهانیان باشد و برکات میلاد صدیقه اطهر بر صلایت ولایت، نظام و انقلاب بیفزاید.

مسئله‌ای که هرساله برای ما مهم است، تأمل در راهبردهای حکیمانه مقام معظم رهبری برای دولت و ملت در فرمایشات اول سالشان هست که باید در تمام طول این یک سال، زیربنای همه برنامه‌ریزی‌ها و برنامه‌سازی‌های ما در حوزه نظام و سیاست و جامعه و زندگانی فردی‌مان قرار بگیرد.

دشمن‌شناسی، اولین نکته موردتوجه رهبری

از راهبردهای حکیمانه امسال مقام معظم رهبری، دو نکته به‌عنوان دو اصل برای ما قابل‌برداشت است که محور همه برنامه‌ها، حرکت‌ها و عملیات‌ها در عرصه زندگانی امسال ما وارد شود.

نکته اول، تبیین ماهیت دشمن بود که با یک اندیشه قوی دشمن‌شناسی، آمادگی مناسب را برای مقاومت در برابر دشمن و مقابله با دشمن و شیطنت‌ها و توطئه‌های نابکارانه براندازنده دشمن، داشته باشیم و محور دوم، علاج قطعی نظام در برابر توطئه‌های انگلیسی دشمن در عداوت و دشمنی با اسلام، نظام ما و انقلاب ما هست که در امسال با آن روبرو هستیم.

در مسئله برنامه حل مشکل، برادر اندیشمند، فرزانه و دانشمند ما جناب آقای رحیم‌پور ازغدی مطالب جالبی را بیان کردند اما این‌که من می‌خواهم به محضر شما عرض کنم و ان‌شاءالله در روزهای آینده به‌عنوان تداوم در حوادث، جریانات را مدیریت کنیم، مسئله دشمنی خاص دشمن هست.

آمریکا هیچ‌گاه قابل‌اعتماد نیست

از روز اولی که برای مذاکره با دشمن در جریان هسته‌ای آغاز شد، مقام معظم رهبری برای هشدار به مردم، دو مطلب را بیان فرمودند، مطلب اول این‌که آمریکا قابل‌اطمینان نیست و مطلب دوم این‌که آمریکا دشمن ما هست، با هیچ جریانی نه‌تنها از دشمنی‌اش دست برنمی‌دارد، بلکه جریانی را استخدام می‌کند برای  پیشرفت عداوت و دشمنی‌اش.

ما در زندگانی اجتماعی سیاسی خودمان مطیع رهبر هستیم، ما وابستگی‌مان به ولایت، یک وابستگی سیاسی نیست، یک وابستگی اعتقادی، دینی و تکلیف مداری است. «تکبیر»

حرف‌ها ما دولت ستیزی نیست، تحلیل عداوت دشمن است

وقتی مقام معظم رهبری می‌فرمایند همدلی با دولت و کمک به دولت، این برای ما به‌عنوان یک وظیفه مطرح می‌شود، ما نمی‌خواهیم اگر در مسیر برجام و جریان‌های پسابرجام حرفی می‌زنیم، خدایی نکرده در راستای دولت ستیزی نیست بلکه در راستای همدلی با دولت است.

وقتی مقام معظم رهبری تیم مذاکره‌کننده را به تمام جهت توصیف می‌فرمایند و به‌عنوان فرزندان انقلاب معرفی می‌کنند، پس این‌که ما تحلیل می‌کنیم، خدایی نکرده به معنی نقد عملکرد این عزیزان در عرصه فعالیت‌ها در حوزه مذاکرات و برجام انجام دادند، نیست بلکه آنچه ما می‌گوییم، در تحلیل عداوت و دشمنی دشمن است که دست از دشمنی‌اش تاکنون برنداشته.

نتیجه برجام، افزایش دو برابری طرح‌های ضد ایرانی آمریکا بود

ببینید عزیزان، از اول انقلاب تا الآن، مجموعه طرح‌های ضد ایرانی آمریکا هرچه بوده، طرح‌های ضد ایرانی آمریکا بعد از برجام، دو برابر طرح‌های ضد ایرانی در طول 37 سال قبل از برجام بوده است، ما با یک هم‌چین دشمنی روبرو هستیم؛ یعنی نتیجه برجام این شده که ایران به تعهدات خودش عمل کند، دشمن نه‌تنها عمل‌نکرده و قدم جلو نیامده بلکه به‌اندازه دو برابر طرح‌ها و دشمنی‌ها، طرح‌های ضد ایرانی دولت و کنگره آمریکا رشد داشته است. «مرگ بر آمریکا»

غیرازاین‌که تا به الآن و بعد از برجام، جریان قضایی آمریکا وارد عرصه عداوت و طرح‌های ضد ایرانی نشده بود اما بعد از برجام، دو حرکت قوه قضایی آمریکا انجام داده، حرکت اول، یک میلیارد و 800 میلیون دلار از اموال مردم ما را مصادره کرده است با یک ادعای واهی پوچ و قدم و اقدام دومش این‌که اخیراً آمده‌اند گفته‌اند در حادثه 11 سپتامبر ایران شرکت داشته، به‌عنوان غرامت کشته‌های 11 سپتامبر، ایران را محکوم کرده‌اند.

حاصل دو سال لبخند زدن به آمریکا، اضافه شدن تحریم‌های موشکی بود

11 سپتامبری که اصل حادثه‌اش یک توطئه صد در صد شیطانی آمریکایی مربوط به بوش پسر بود و اتهامش هم متوجه جریان عربستان سعودی، وهابیت و القاعده است، بعد از چندین سال با کمال وقاحت، قوه قضاییه آمریکا آمده ایران را شریک حوادث 11 سپتامبر معرفی می‌کند، یعنی این نتیجه 2 سال پای میز نشستن، 2 سال دست دادن، 2 سال با این‌ها گشتن و 2 سال لبخند زدن به آمریکا است.

یعنی شما ببینید این چه جانوری است که بعدازاین همه حرف زدن‌ها،‌قراردادها امضا کردن‌ها، با این وقاحت و با این درندگی و جانورخویی با ما مقابله کند و این‌طور عداوت خودش را بروز بدهد و تازه بعد از همه این حرف‌ها، مسئله اضافه شدن تحریم‌ها که حل نشد، اضافه شدن تحریم‌ها تحت عنوان توسعه صنایع موشکی ایران است؛ یعنی وقاحت دشمن به کجا رسیده است؟

آمریکا می‌گوید شما در خاک خودتآن‌هم وسیله دفاعی نداشته باشید

می‌گوید شما مردم در خاک خودتان، با فن‌آوری خودتان، با مغز و فکر خودتان، با فعالیت خودتان حق ندارید از خودتان دفاع کنید، آمریکای درنده‌ای که در هر چندگاه یک‌بار گزینه نظامی روی میز را به رخ می‌کشد، درعین‌حال می‌گوید شما حق ندارید وسیله دفاعی برای خودتان فراهم کنید، چون می‌خواهید از خودتان دفاع کنید،‌شما باید تحریم شوید.

مسئله افسانه و جریانات چنگیز خان مغول در برابر این درندگی‌ها، بی‌پروایی‌ها و وقاحت‌ها دارد به فراموشی سپرده می‌شود؛ ما آن ملتی نیستیم که وقتی لشکر مغول وارد می‌شد در یک نقطه همه‌چیز خودشان را می‌دادند، خودشان را تسلیم شمشیرهای برنده مغول‌ها می‌کردند، آن تاریخ یک افسانه مال 5 قرن، 6 قرن گذشته بود، آن روز ملت رهبر نداشت، آن روز ولایت‌فقیه بر نظام حاکم نبود، آن روز حجت امام زمان مدیریت ملت و مردم را به دست نگرفته بود.

در همین بخارا که مال ایران آن روز بود، وقتی لشکر مغول وارد شدند، مردم تسلیم شدند، در برابر تسلیم، مردها و زن‌ها را از هم جدا کردند، زن‌ها و بچه‌ها را در یک‌گوشه بیابان پنهان کردند، از این‌طرف خواستند همه مردهای بخارا را گردن بزنند، به عدد مردان بخارا که گردن بزنند،در لشکر مغول جلاد پیدا نمی‌شد، هر 50 نفر را به دست یک سرباز مغولی می‌دادند، این 50 نفر را می‌برد گوشه بیابان، این‌ها را گردن می‌زد، 50 نفر در اختیار یک نفر، فقط عکس‌العملی که این‌ها نشان می‌دادند، به این سرباز مغولی التماس می‌کردند اول مرا گردن بزن من داغ بچه‌ام را نبینم، جوان می‌گفت اول مرا گردن بزن، من داغ پدر را نبینم.

آمریکا، ملت ایران را با مردم دوره مغول اشتباه گرفته!

50 نفر بودند با یک نفر و یک شمشیر، اگر این 50 نفر می‌ریختند بر سر این یک نفر، بر فرض هم 20 نفر آنان کشته می‌شدند، 30 نفر دیگر پیروز می‌شدند اما این کار را نمی‌کردند؛ یعنی مردم در برابر دشمن این‌طور مستسبع شده بودند، این آمریکای ناپاک ما را با آن مردم عوضی گرفته، خیال کرده ما هم مستسبع می‌شویم در برابر او، می‌گوید تحریمتان می‌کنم، اقتصادتان را به هم می‌زنیم، قوتتان را می‌گیرم، یا باید تسلیم من بشوید تا جایی که از خودتان دفاع نکنید، حق دفاع از خودتان نداشته باشید، جانتان، مالتان و ناموستان را در اختیار من قرار دهید، منی که از مغول خون‌خوارترم، مغول زن‌ها و بچه‌ها را جدا می‌کردند و مردها را گردن می‌زدند اما این‌ها مرد و زن و بچه و کوچک را در انفجارها و کشتارهای دسته‌جمعی نابود می‌کنند. «هیهات منالذله»

برخی جریان‌های سیاسی به دنبال غارت نفت هستند

مقام معظم رهبری می‌گویند شما به چنین دشمنی روبرو هستید و روبرویی با این دشمن به این است که ما همه‌چیزمان را بدهیم که او فقط  ما را تحریم نکند؟ آن شیاطینی که در پشت پرده در جریان‌های سیاسی مملکت دنبال غارتگری نفت هستند و می‌خواهند یک کاری کنند که تحریم نفتی برداشته شود، در معاملات نفتی بدزدند، بخورند و ببرند و ملت به هر بدبختی دچار شد، ازنظر آنان اشکالی ندارد، آنان اگر از شیطنتشان دست برندارند به‌فرمان مقام معظم رهبری افشاگری خواهد شد و ملت یک نفر از این افراد را نمی‌گذارند در این مملکت نفس بکشند. «تکبیر»

مردم اجازه نمی‌دهند با طرح «برجام 2»، صنایع موشکی زیر سؤال برود

شما فکر کرده‌اید بروید یک‌گوشه مملکت در یک زاویه بنشینید به خیال خودتان کسی باخبر نشود با یک عده دزد دستتان را راوی هم بگذارید و بعد بیاید برجام دوم راه بیندازید و صنایع موشکی را زیر سؤال ببرید؟ محال است چنین چیزی؛ مردم ما رهبر بیدار دارند، نه‌تنها رهبر بیدار دارند، رهبر بیدار ساز دارند،‌رهبری که به بیداری خودش اکتفا نمی‌کند، ملت را بیدار می‌کند و ملت بیدار در برابر این توطئه‌ها اگر افشا  شود، آرام نمی‌گیرد، نمونه‌اش را نهم دی دیدید و این را بدانید این شیطنت‌ها در کشور، جامعه و نظام ولایی ما به‌هیچ‌وجه قابل‌اجرا نیست.

با ملت صادق باشید تا در برابر دشمن پیروز باشید

اول سال خودتان را آماده کنید، از این شیطنت‌ها کنار بکشید، با ملت صادق باشید، با ملت صفا داشته باشید، ما یک هم‌چین دشمنی داریم،‌ راه نجات از این دشمن و مقابله باصلابت و قهرمانانه با این دشمن را مقام معظم رهبری روز اول سال ترسیم کردند،‌اقتصاد مقاومتی، آن‌هم نه شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل اقتصاد مقاومتی و مرد و زن ما قهرمانانه پای این راهبرد ایستاده‌اند و آن را عملی خواهند کرد.

ویدئو خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 26 ثانیه

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 42 ثانیه

نظرات (۲)

سرور گلم اقای ابراهیمی مردم 9دی 1388 تهران راهیچ وقت از یاد نبر
  • حسن اسماعیلی
  • سلام علیکم
    ای کاش مردم تهران هم مثل مردم زمان حضرت علی گول قرآن سر نیزه نمی خوردند و قرآن ناطق زمان را تنها نمیگذاشتند و ای کاش این بیانات امام جمعه عزیز به گوش همه مردم ایران میرسید من که از تلوزیون گوش کردم واقعا لذت بردم از این شجاعت و غیر از این هم توقع نداشتم والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی