۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

 

بدرقه کاروان‌های اردوی جهادی ـ آنان که در اقتصاد مقاومتی فقط شعار می‌دهند و در عمل به آن اهمیتی نمی‌دهند، نه‌تنها مطیع ولایت و رهبری نیستند بلکه کاسب شعار ولایت و رهبری هستند که شکلی از نفاق است.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله علم‌الهدی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه‌های خراسان رضوی اعزامی به اردوهای جهادی با اشاره به نام‌گذاری سال به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: حرکت شما در این زمان صرف‌نظر از این‌که فرصت ابتدای سال شماست، از دو جهت دارای اهمیت بوده که همراه با دو دستور مؤکد مقام معظم رهبری است.

ایشان ادامه داد: بالاترین مصداق عملی اقدام و عمل، که رهبر انقلاب امسال را به نام «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نام‌گذاری کرده‌اند، کار جهادی شماست.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: آنان که در اقتصاد مقاومتی وارد اقدام و عمل می‌شوند مطیع ولایت‌اند و آنان که در اقتصاد مقاومتی فقط شعار می‌دهند و در عمل به آن اهمیتی نمی‌دهند، نه‌تنها مطیع ولایت و رهبری نیستند بلکه کاسب شعار ولایت و رهبری هستند که شکلی از نفاق است.

ایشان بابیان این‌که عمل جهادی ارزشمند شما مظهر اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: نکته دومی که مقام معظم رهبری به آن اشاره و تأکید داشتند، «انقلابی بودن و انقلابی ماندن» است؛ خوشبختانه حرکت شما به‌عنوان جهاد، عالی‌ترین حرکت انقلابی است.

حرکت انقلابی یعنی حرکتی غیرمعمول برای تحول زندگی

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: معنای انقلابی بودن این است که ما در عرصه زندگی به جریان طبیعی زندگی قانع نباشیم، این‌که ایام نوروز را در یک تفریح و گردش بگذرانیم و جریان زندگی نیز یک جریان روزمره باشد، تعریف انقلابی بودن نیست، انقلابی بودن این است که من در پرتو تحقق یک هدف، تمام زندگی استخدام شود و حرکت نیز یک حرکت غیرطبیعی باشد تا زندگی را متحول کند.

ایشان بابیان این‌که این حرکت جهادی یک نمایش در انقلابی بودن است، عنوان کرد: شما با حضور در اردوهای جهادی، نمایشی از یک عنصر انقلابی در برابر دشمنان و دوستانمان ترسیم کرده‌اید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: در این  حرکت جهادی، مشکلات زندگی، کاری و عقب‌ماندگی‌های عمران و آبادانی‌های آنان را جبران می‌کنید اما ما منطق تعاون و امداد در اسلام، یک تعاون و امداد هدفمند است زیرا اگر دگربینی انسان بدون خدابینی باشد، یک عمل بیهوده و بی‌نتیجه است.

ایشان با اشاره به ماجرای اطعام امیرالمؤمنین در قرآن، گفت: در قرآن آمده «إِنَّمَا نُطْعِمُکُمْ لِوَجْهِ اللَّهِ لَا نُرِیدُ مِنکُمْ جَزَاء وَلَا شُکُورً»، «ما شما را برای خدا اطعام می‌کنیم...»، «لوجه الله» یعنی ما برای صورت خدا شما را اطعام می‌کنیم، خدا که صورت و جسم نیست، چرا می‌گوید لوجه الله و نمی‌گوید لالله؟

فعالیت‌های جهادی باید تقویت‌کننده هویت نظام ولایی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که هویت ما با شکل ظاهری تشخیص داده می‌شود، خاطرنشان کرد: «ِوَجْهِ اللَّهِ» به چیزی می‌گویند که نمایانگر و نشانگر خدا، اصل تدبیر و هویت خداست، آنچه هویت خدا را به‌عنوان حاکم، خالق و وجود مطلق نشان می‌دهد، «ِوَجْهِ اللَّهِ» است.

ایشان با اشاره به اردوهای جهادی، عنوان کرد: ما این کار را برای نمایانگر بودن هویت و قدرت ذات خدا انجام می‌دهیم، هر تعاونی که انجام می‌دهید باید برای نشان دادن هویت خدا باشد و آنی که امروز در جامع ما هویت «الله» را نشان می‌دهد، نظام ولایی و خط رهبری است.

کسانی که دم از ولایت می‌زنند و در عمل با رهبری همراه نیستد، کاسبان ولایت هستند

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که امروز در کشور به نقطه‌ای می‌رسیم که اندیشه‌های سیاسی غربال می‌شود، تصریح کرد: در نقطه‌ای هستیم که خط رهبری به‌عنوان یک خط خاص استقلال پیدا می‌کند و ممتاز می‌شود، دیگران نیز خط خود را از رهبری جدا می‌کنند، کسانی که پیام می‌دهد و به‌ظاهر خود را با ولایت نشان می‌دهند اما در عمل خلاف آن عمل می‌کند.

ایشان ادامه داد: رهبری می‌گوید سال، سال انقلابی گری و انقلابی ماندن است اما آنان در پیام خود می‌گویند سال صلح و آرامش؛ آمریکا بعد از برجام دو برابر تمام طرح‌هایی که از ابتدای انقلاب تا برجام علیه ایران داشته، مطرح کرده آن‌وقت صلح و آرامش با کی؟ تنش‌زدایی با چه موجودی؟

امام‌جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اهمیت فعالیت‌های جهادی در مناطق محروم، گفت: شما برای افرادی خدمت می‌کنید که در کنار محرومیت اقتصادی، محرومیت فکری و فرهنگی نیز دارند، همان‌طور که امیرالمؤمنین می‌فرماید برای نمایش هویت ذات مقدس خداوند اطعام می‌کنیم، شما نیز جهاد خود را برای نشان دادن حاکمیت الله و نظام ولایی که در شعاع ولایت است انجام دهید.

توسعه فرهنگی لازمه توسعه اقتصادی است

ایشان بابیان این‌که مجاهده شما باید یک دگربینی هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: علاوه بر کمک‌ها و مساعدت‌هایی که نسبت به اقشار آسیب‌پذیر دارید، در جهت شفاف‌سازی اندیشه ولایی و ولایت و برطرف کردن محرومیت فرهنگی آنان نیز کارنامه خوبی از خود به جا بگذارید.

آیت‌الله علم‌الهدی با تأکید بر این‌که ما نمی‌توانیم توسعه و عمران اقتصادی و دینی را جدای از آبادسازی فرهنگی تصور کنیم، اظهار کرد: امروز بعد از یک سال و نیم فعالیت در حاشیه شهر، تغییر شکل و رنگ زندگی در این مناطق از شهر را شاهد هستیم درحالی‌که ما کار عمرانی نکردیم، فرهنگ مردم توسعه پیدا کرد درنتیجه زندگی اجتماعی آنان نیز توسعه یافت.

ایشان یادآور شد: اگر شما بتوانید فرهنگ دین را در این مجاهده توسعه دهید، طبیعی است که ازنظر اقتصادی و معیشتی نیز زندگی افراد آسیب‌پذیر و محروم را توسعه داده‌اید.

نظرات (۱)

ان شالله بتوانیم ناشر اقتصاد مقومتی باشیم

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی