۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

نماز جمعه ی سوم آبان 1392

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۲، ۰۲:۵۱ ب.ظ

هشدار نسبت به نزدیکان امام خمینی (رحمةالله) در خصوص ساختار شکنی های اخیر

ساختار سازی که پیامبر(صل الله علیه) در واقعه غدیر در عرصه سیاست امت اسلام تثبیت کردند در هیچ جای از تاریخ سابقه نداشته است، اما مردم بعد از رحلت ایشان ساختار شکنی کردند و همه چیز امت را بهم ریختند

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول
خطبه ی دوم

بخش عربی از خطبه ی دوم

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه ی مشهد با اشاره به واقعه غدیر، اظهار کرد: غدیر در حقیقت یک حادثه و واقعه تاریخی فقط، نیست.

 

غدیر ساختار سازی برای مسلمانان

 

وی ادامه داد: آنچه از ایات قرآن کریم می توان در خصوص واقعه غدیر استفاده کرد این است که غدیر یک ساختار سازی به شمار می رود.


آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قرآن کریم 4 خصوصیت را برای روز غدیر بیان کرده است، گفت: یکی از این خصوصیات این است که این روز، روز اکمال دین می باشد، دیگر خصوصیت این روز اتمام نعمت بر بندگان به شما رمی رود، یعنی نعمت هدایت پروردگار در روز غدیر تمام می شود.


امام جمعه مشهد افزود: روز غدیر روزی است که خدای تبارک و تعالی راضی شد تا دین اسلام کامل شود، همچنین روز غدیر روزی است که کفار از دین اسلام مایوس می شوند.

 

غدیر، نقطه نا امیدی دشمنان


وی با بیان اینکه غدیر یک ساختار سازی را برای مسلمانان معرفی می کند، ابراز کرد: این ساختار سازی طوری بود که تمام بزرگان و سران عرب که داری قدرت بودند و هیچ گاه دین اسلام را باور نکردند و فقط در ظاهر مسلمان شده بودند، امیدشان به روزی بود که پیامبر(ص) فوت کنند و بتوانند قدرت را بر دست بگیرند و بر مردم حکومت کنند، اما غدیر تمام نقشه های آن ها را با شکست روبه رو کرد.


آیت الله علم الهدی تاکید کرد: زمانی که مسئله رهبری در امت اسلام بر اساس وحی باشد، دیگر کفار با تمام قدرت خود نمی توانند بر مردم حکومت کنند.


کفار نمی توانند ولی فقیه نفوذی انتخاب کنند

 

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: ممکن است که این کفار برای شما خلیفه انتخاب کنند، یا به تعبیر امروز می توانند برای شما رئیس جمهور و وزیر نفوذی انتخاب بکنند ولی هیچ گاه نمی توانند ولی فقیه نفوذی انتخاب کنند.


وی خاطر نشان کرد: این همان وعده ای است که خداوند در روز غدیر می فرمایند که که کفار از دین اسلام مایوس می شوند.


آیت الله علم الهدی عنوان کرد: بعد از واقعه غدیر، اقدامی که مردم 70 روز بعد یعنی بعد از رحت پیامبر(ص) انجام دادند ساختار شکنی نسبت به سخنان پیامبر(ص) بود.

 

غدیر برای ما یک عبرت است


امام جمعه مشهد با بیان اینکه غدیر برای ما یک عبرت است، ابراز کرد: ساختار سازی که پیامبر(ص) در واقعه غدیر در عرصه سیاست امت اسلام تثبیت کردند در هیچ جای از تاریخ سابقه نداشته است، اما مردم بعد از رحلت ایشان ساختار شکنی کردند و همه چیز امت را بهم ریختند.


وی با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) از زبان برخی علما اهل سنت، گفت: روزی پیامبر(ص) فرمودند که من دارم می بینم روزی که بعد از من رشته های اسلام یکی پس از دیگری گسسسته می شود و اولین رشته، رشته حکومت و سیاست در امت است و آخرین رشته نیز نماز است که آن را نیز گسسته می کنند.


آیت الله علم الهدی تاکید کرد: ساختار شکنی بلای خانمان سوزی برای اسلام و دین به شمار می رود.


ساختار شکنی؛ آفت بر اندازی دین

 

عضو مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: ای مردم بدانید که دین را هیچ چیز و هیچ کس نمی تواند براندازی کند، ولی اقدام به ساختار شکنی در این زمینه می کنند.


وی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی در انقلاب و نظام ما دست به ساختار شکنی زده اند، ابراز کرد: توطئه سازی های جریان لائیک، احزاب و قدرت های فرصت طلب غیر ارزشی در تلاش هستند با توطئه در انقلاب و نظام ، ساختار شکنی بکنند.


آغاز ساختار شکنی در انقلاب اسلامی


آیت الله علم الهدی ادامه داد: اینکه می بینید بعضی از نزدیکان امام خمینی(ره) یک سری صحبت های ناجوری را به امام و خاطره از امام خمینی(ره) شایعاتی را درست می کنند در راستای همین ساختار شکنی است.


امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام خمینی(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا مخالف بودند، عنوان کرد: اما برخی از نزدیکان امام خمینی(ره) با استفاده از خاطراتی از بنیان گذار کبیر انقلاب در تلاش هستند که عنوان کنند امام خمینی( ره) موافق حذف شعار مرگ بر آمریکا بودند.


تولید محتوا در اهانت به شهدا؛ حرکت خائنانه دشمنان


وی ادامه داد: یا اینکه مطالب مبتذل در اهانت به شهدا تولید می‌کنند، یک حرکت خائنانه دشمنان در راستای ساختار شکنی است.


آیت الله علم الهدی ابراز کرد: اما از وابستگان امام خمینی(ره) تقاضا می کنیم که زمینه را برای ساختار شکنی مزدوران فراهم نکنند.

 

استکبارستیزی یکی از اصول وابستگی مردم به نظام

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه تمام قوت نظام ما و دلایلی که باعث شده مردم پای نظام ما بایستند جریان مردمی و ارزشی است، گفت: استکبارستیزی، حفظ ارزش های اسلامی، دفاع از مسلمانان مستضعف و مظلوم از اصولی هستند که مردم را به نظام وابسته کرده است.


وی ادامه داد: این نظام وابسته به اسلام است و چون وابسته به اسلام بوده دشمن توانایی سرنگونی این نظام را ندارد.


آیت الله علم الهدی افزود: دشمنان انقلاب و نظام در تلاش هستند تا حجاب و عفاف و استکبارستیزی را تضعیف کنند و اینها باعث قطع شدن مردم به نظام شوند.

 

قدردانی از خانواده شهدا در موضع گیری های اخیر


امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: اینها چه طور می‌خواهند به امام که متعلق به اخلاق دینی بوده تهمت بزنند، با کسی که با امام رابطه داشته یا از بیت ایشان بوده . و روزنامه‌های زنجیره‌ای نیز آن را در بین مردم ترویج دهند.


وی در پایان از خانواده شهدا به خاطر اینکه در برابر نسبت دادن چیزی به امام موضع‌گیری کردند و ایستادند تشکر کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی