۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

   

در جریان انتخابات برخی از دوستان می‌گفتند به کسی بگویم انصراف بدهد تا وحدت ایجاد شود، رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به قرارگاه فرهنگی تأکید دارند اما برخی افراد می‌گویند جریان خط شکن رزمنده باید کنار برود و با این دید باید گفت مشکل ما این است که نیامده‌ایم جریان‌های خط‌شکن را جمع و سازماندهی کنیم و سپس آنها را به مقابله دشمن اعزام کنیم.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با ائمه جمعه خراسان رضوی اظهار کرد: در خراسان رضوی ائمه جماعات استان متانت و قداست خاصی در زمان انتخابات داشتند که قابل تقدیر است و در حقیقت آنها حرکت موفق پدرگونه‌ای انجام دادند که در فضای سیاسی شهرستان‌ها سبب افزایش مشارکت مردم شد.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی افزود: عملکرد شما ائمه جماعات، موقعیت یک امام جمعه را تثبیت کرد چراکه هیچ یک از افراد کاندیدا نمی‌توانستند از موقعیت نماز جمعه و امام جمعه سوءاستفاده کنند و  از اینکه به لیست جامعتین توجه داشتید تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: آنچه که مهم است این بوده که مسئولیت‌ها نباید در عرصه شغل ما کوچکترین تأثیری داشته باشد و باید فرمایشات مقام معظم رهبری را به عنوان یک راهبرد اساسی مد نظر قرار دهیم وبه عنوان امام جمعه در عرصه‌های گوناگون نقش خود را به خوبی ایفا کنیم به عنوان مثال اگر در حال جنگ نیاز به قرار گاه داریم فرمانده این قرارگاه امام جمعه باشد و ژست رزمندگی بگیرد و نیروها را ساماندهی کند.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: مشکلی که در بعضی از شهرهای ایران داریم این است کسانی که خط شکن و رزمنده هستند پشت سر بقیه رده‌های اجتماعی قرار دارند به طوری که نیروهای کف خیابانی رزمنده بسیجی و مجاهد غالباً به عنوان رده دوم به حساب می‌آیند اما در مشهد قضیه اینگونه نیست و بسیجیان محور جریان اجتماعی جامعه هستند.

امام جمعه مشهد خاطرنشان کرد: آنچه که باید مورد توجه قرار گیرد این بوده که قشر رزمنده و انسان مجاهدی که در جبهه خط شکن است را محور جامعه قرار دهیم چون با این رویکرد بسیاری از مسائل به درستی اجرا می‌شود و متأسفانه مشکل ما در شهر مشهد این بود که برخی متأسفانه این موضوع را نمی‌توانستند درک کنند.

وی با اشاره به اینکه اطاعت از رهبری در حرکت ما باید قرار داشته باشد، یادآور شد: وقتی رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند شما فرمانده قرارگاه فرهنگی شهر هستید بدان معناست که می‌خواهند سمت بدهند و ما را مطرح کنند و در فرمایش‌های مقام معظم رهبری نکته‌های بسیاری وجود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه در جریان انتخابات برخی از دوستان می‌گفتند به کسی بگویم انصراف بدهد تا وحدت ایجاد شود، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمایشات خود به قرارگاه فرهنگی تأکید دارند اما برخی افراد می‌گویند جریان خط شکن رزمنده باید کنار برود و با این دید باید گفت مشکل ما این است که نیامده‌ایم جریان‌های خط‌شکن را جمع و سازماندهی کنیم و سپس آنها را به مقابله دشمن اعزام کنیم.

وی ادامه داد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر یک جریان جدی و قطعی در وسط میدان مبارزه است و شما باید در شهرهای خود تشکل‌های امربه معروف ایجاد کنید اما این که بخواهید جلوی فسادهای اخلاقی ایستادگی کنید، کافی نیست و قانون آمران به معروف این را ایجاب می‌کند تا تشکل‌هایی با این موضوع شکل بگیرد.  

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی در پایان با اشاره به اینکه جامعه ما امروز در منجلاب مفاسد اجتماعی غوطه‌ور است، تأکید کرد: این آسیب‌ها امروز نادیده گرفته می‌شود، با این رویکرد شورای فرهنگ عمومی اکنون در حاشیه است و باید آن را توسعه بدهیم تا یک نهاد جدی و قطعی‌تر از وضعیت فعلی شکل داده شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی