۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

   

تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر بزرگ‌ترین دستاورد مجلس نهم است تصویب این قانون باعث شد تا این فریضه الهی به‌طور رسمی تبدیل به قانون شود و عامل آن نیز خون شهدای امربه‌معروف بود.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه چهارشنبه در پایان جلسه تفسیر قرآن و معارفه حجج‌الاسلام لطفی و حسن‌زاده، با اشاره به انتخابات هفتم اسفندماه، اظهار کرد: از همه برادران و خواهرانی که در این انتخابات شرکت کرده‌اند، تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه باید از نوع انتخاب مردم مشهد در انتخابات جمعه گذشته نیز تشکر کرد، گفت: هیچ‌چیز بالاتر از این نیست که مشمول دعای بقیه‌الله قرار بگیرید، دنیا و آخرت ما و شما با دعای وجود امام زمان تأمین می‌شود که باید گفت شما در شهرتان کاری کردید که تبسم بر لبان بقیه‌الله نقش‌ بست و خاطرشان از این عمل شما مسرور شد.

امام‌جمعه مشهد اضافه کرد: شما با انتخاب خود افرادی را به صحنه آوردید که معتقد به امام زمان(عج) هستند و این امر باعث رضایت ایشان می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی از منکر، خاطرنشان کرد: پیش از تصویب قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، تشکلی در مشهد شکل‌ گرفته بود که امربه‌معروف و نهی از منکر را اجرا می‌کرد؛ بنیان این تشکل در تهران از سوی سردار ایزدی زده شد و در مشهد نیز سردار دهقان از طرف سردار ایزدی دستور داشت تا فعالیت‌های مربوط به آن تشکل را اجرا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی، تصویب قانون امربه‌معروف  و نهی از منکر را بزرگ‌ترین دستاورد مجلس نهم دانست و افزود: تصویب این قانون سبب شد تا این فریضه الهی به‌طور رسمی تبدیل به قانون شود و عامل آن نیز خون شهدای امربه‌معروف بود.

وی با اشاره به قانون امربه‌معروف و نهی از منکر، یادآور شد: در قانون ذکر شده تمام دستگاه‌های کشور از جمله قوه قضاییه موظف‌ هستند از همه تشکل‌های مرتبط با امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که زیر نظر ستاد امربه‌معروف فعالیت می‌کنند، حمایت‌های لازم را داشته باشند.

عضو خبرگان رهبری اضافه کرد: این تشکل، اولین تشکلی است که از قبل شکل‌گرفته و امروز متفق شده‌اند تا کار امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را به بهترین شکل به انجام برسانند.

وی با بیان اینکه این تشکل باید در تمام شهرستان‌های خراسان شعبه داشته باشد، عنوان کرد: امیدواریم پس‌ازاین به خصوص در ایام پیک مسافران نوروزی، شاهد تحقق دو امر باشیم؛ اول اینکه از اجرای امربه‌معروف و نهی از منکر توسط فعالان در این تشکل کوچک‌ترین ممانعتی به وجود نیاید و از جهت دوم اینکه شاهد توسعه این جریان در شهرستان‌ها و حتی بخش‌ها باشیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به وضعیت فرهنگی در سه شهر خراسان رضوی، گفت: در سه شهر بزرگ نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه شاهد بروز فجایعی ازنظر فرهنگی هستیم که نیازمند توسعه تشکل‌های امربه‌معروف و نهی از منکر در این مناطق است.

وی یادآور شد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر حاضر است دیگر تشکل‌هایی که آمادگی انجام فریده امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را دارد، به رسمیت بشناسد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی