۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

نماز جمعه 92/3/24

جمعه, ۲۴ خرداد ۱۳۹۲، ۰۴:۰۰ ب.ظ

حضور در انتخابات واجب شرعی است
آیت اله علم الهدی : شرکت در انتخابات واجب شرعی است و اگر کسی عمداً و بدون عذرشرعی ترک واجب کند

مرتکب فعل حرام شده است. نماز جمعه 92/3/24
 
آیت الله علم الهدی ظهر امروز در خطبه های این هفته ی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه افزود: اشکال بزرگ ما شیعیان در این است که فکر می کنیم امامان معصوممان غیر از حضرت سید الشهدا (ع)، بقیه از عرصه سیاسی و سیاست کنار بوده اند.
وی تصریح کرد: وجود مقدس حضرت زین العابدین (ع) به عنوان سومین رهبر انقلاب کربلا در بستر 40 سال فعالیت سیاسی انقلاب کربلا را در نسل امت نهادینه کرد.
ایشان در بخش دیگر از سخنان خود اظهارکرد: یک مسلمان نمی تواند تنها به فکر نماز و روزه و حج و زیارت باشد. اما در مسائل وابسته به اسلام و مسلمین و مسائل سیاسی که سرنوشت دین را رقم می زند بی تفاوت باشد. وی در تکمیل سخنان خود تأکید کرد: امامان ما نسبت به مسائل سیاسی بی تفاوت نبوده اند و ما هم نمی توانیم نسبت به این مسائل بی تفاوت باشیم.

ادبیاتم طلبگی و فقهیست ، ادبیاتم سیاسی بازی نیست.

آیت اله علم الهدی ضمن انتقاد از برخی رسانه ها، افزود: متأسفانه عده ای سخنان من را تحریف کردند اما بنده باید عرض کنم ادبیات من ادبیات طلبگی و فقهی است و سیاست باز نیستم که در فریضه مردم سیاست بازی کنم. وی گفت: هفته گذشته مطلبی را عنوان کردم که سایت ها آن را تحریف کردند. من گفتم انتخابات همانند شمشیر دو لبه است که یک لبه آن رأی ندادن و به جهنم رفتن است اما لبه دوم آن این است که اگر به کسی رأی دادید که اصلح نبود باز هم به جهنم می روید.
وی ادامه داد: اما منظور من این نبوده شرکت نکردن در انتخابات به منزله جهنم رفتن است. آیت اله علم الهدی این کار رسانه ها را شیطنت خواند و افزود: این حرف ، یعنی ما مردم را برای شرکت در انتخابات اجبار می کنیم. وی تأکید کرد: انتخابات واجب شرعی است و اگر کسی عمداً و بدون عذرشرعی ترک واجب کند مرتکب فعل حرام شده است.

سرنوشت اسلام وابسته به انتخابات است

آیت الله علم الهدی در ادامه به این سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد که انتخابات یک حق و تکلیف است و ادامه داد: انتخابات حق است چون با شرکت در انتخابات از حق خود دفاع می کنیم و یک تکلیف است زیرا سرنوشت اسلام وابسته به انتخابات است. وی در ادامه جمله امام خمینی (ره) در مورد انتخابات را یاد آورشد که با شرکت در انتخابات ثابت کنید از اسلام رویگردان نیستید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی