۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

نفوذ بعد از انتخابات هم ادامه دارد

چهارشنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۴، ۰۹:۲۹ ق.ظ

   

اینطور نیست در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کسی را انتخاب کنیم و بگوییم همه چیز تمام شده چون حریم مقدس ولایت امام زمان(عج) در خطر قرار دارد و بحث نفوذ هنوز باز است طوری که دشمن می‌خواهد ستون خیمه را از بین ببرد

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در نشست علمی فرهنگی که با موضوع بررسی رابطه ولایت مطلقه فقیه با دموکراسی در مدرسه علمیه عالی نواب برگزار شد، اظهار کرد: ساختار اسلام در جامعه از نگاه حضرت فاطمه(س) تعریف شده است و دیدگاه اسلام نسبت به ساختار جامعه با دیدگاه اندیشه‌های غرب و شرق و یا به تعبیری دیگر با اندیشه مدرنیسم متفاوت است در حقیقت جامعه از دیدگاه اسلام یک مرکبی است که افراد را به سوی تکامل انسانی هدایت می‌کنند.

وی بیان کرد: پیامبر(ص) در خطبه فدکیه جامعه را به یک کشتی تشبیه می‌کنند و همچنین در بیان حضرت فاطمه(س) جامعه در قالب مرکب عنوان شده، با این رویکرد طبیعی است وقتی جامعه یک کشتی باشد آنگاه مدیریتش با مدیریت یک رستوران متفاوت بوده چراکه از دیدگاه مدرنیسم جامعه به مانند رستوران است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه ما نمی‌توانیم اندیشه‌ای که در مدیریت یک رستوران کاربرد دارد را در مدیریت یک مرکب به کار ببریم، تصریح کرد: مسئله دموکراسی غربی برای جامعه مدنی بر اساس اندیشه مدرنیته تدوین شده و فلسفه دموکراسی غربی که به عنوان مردم سالاری یاد می‌شود، قابل بحث است.

وی با طرح این سئوال که آیا می‌شود دموکراسی غربی را برای یک جامعه مدنی غربی به کار برد، عنوان کرد: برای اداره یک جامعه باید ساختار آن را بشناسیم و مدیریت آن را تنظیم کنیم، در نتیجه یک اشکال بزرگی که داریم این بوده که اندیشمندان ما تفکر لازم را در این زمینه به خرج نداده‌اند.

خطیب جمعه مشهد یادآور شد: اندیشه دموکراسی دچار انحراف شده و برای آن قالبی درست کرده‌اند که در همین زمینه باید گفت جامعه غربی از نظر ساختار یک جامعه به تمام معنا لیبرال و بر اساس آزادی در همه ابعاد تدوین شده است.

وی با تاکید بر اینکه بعد از پیدایش تفکر دموکراسی غربی؛ جامعه مدنی عنوان شد که در آن گفتند مردم حق تصمیم‌گیری ندارند، خاطرنشان کرد: با این دیدگاه جامعه مدنی غربی براین اساس تشکیل شده است و در آن جریان‌ها به همراه افراد به جای مردم تصمیم‌گیری می‌کنند طوری که مشاهده می‌کنید در آمریکا دو حزب مشارکت سیاسی و تصمیم‌گیری می‌کنند.

امام جمعه تصریح کرد: جامعه مرکب جاده‌ای است که انسان را به کمال می‌رساند و در نتیجه جامعه‎ای که چنین اندیشه‌ای دارد، نمی‌تواند اندیشه‌ای را قبول کند که تصورش از جامعه یک رستوران باشد، با این نگرش در لیبرال دموکرات حرف ما این بوده که یک تضاد وجود دارد طوری که لیبرال برای دموکراسی یک اصل است و با مسئله جامعه مدنی و نظام غربی نمی‌سازد.

وی با اشاره به اینکه در جامعه غربی حق انسان‌ها را در جریان‌ها محدود کرده است، گفت: مردم‌سالاری به معنای واقعی جزء در جامعه ولایی تامین نمی‌شود چون به هر شکلی که بخواهید انسان‌ها مساوی هستند و همه حق مشارکت سیاسی دارند در نتیجه اینکه بگوییم این انسان‌ها باید از تعداد محدودی پیروی کنند تا مقدرات و خواسته‌های آنان را این گروه‌ها تأمین کنند، درست نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی خطاب به جمع حاضر اظهار کرد: تنها عنصری که در یک جامعه از نظر ذاتی با انسان مساوی نیست وجود مقدس معصوم و تنها کسی که بر همه انسان‌ها برتری دارد و معصوم باید حاکم باشد که با این فلسفه نظام ولایی بر اساس جریان مردم سالاری تنظیم شده و تفاوتش با سایر نظام‌های دنیا این است که در آنها تعداد محدودی انسان بالاتر از دیگران قرار می‌گیرد

وی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی که به معصوم دسترسی نداریم، به وسیله حجت معصوم مشخص می‌شود، گفت: واقعیت مردم سالاری در ولایت‌فقیه نهفته و اصل ولایت‌فقیه عین مردم سالاری است و در مکانیزم اجرایی هم اراده مردمی ابزار آن به شمار می‌رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه بعد از 250 سال ثابت شده حکومت دموکراسی ظالمانه‌ترین حکومت دنیاست، عنوان کرد: این بدان معناست که اصل ماهیت لیبرالیسم را از بین برده‌اند در نتیجه نظام ولایی نه تنها عین دموکراسی است حتی در اجرای مکانیزم هم دموکراسی دارد.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به لزوم توجه به انتخابات پیش روی کشور، بیان کرد: در مسئله انتخابات امیدواریم مانند سایر امتحان‌های الهی رو سفید خارج شویم، با این نگرش در این انتخابات بحران عجیبی برای ما وجود دارد  طوری که گاهی می‌بینیم دروازه انتخابات به نام مردم‌سالاری باز شده است که دشمن هم می‌تواند از طریق آن وارد شود.

وی در پایان با تأکید بر مقابله با دشمن و جلوگیری از ورود آن از طریق دروازه انتخابات، یادآور شد: اینطور نیست در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی کسی را انتخاب کنیم و بگوییم همه چیز تمام شده است چون حریم مقدس ولایت امام زمان(عج) در خطر قرار دارد و بحث نفوذ هنوز باز است طوری که دشمن می‌خواهد ستون خیمه را از بین ببرد اما باید ایستادگی کرد و تنها به عنوان تکلیف نباید در جریان انتخابات عمل کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی