۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

   

مجلس شورای اسلامی جای برنامه‌ریزی است و باید نیروهایی وارد شوند که قدرت و تخصص برنامه‌ریزی داشته باشند اما امسال در مجلس جریان بالاتری داریم، آمده‌اند مجلس را از نظام تصاحب کنند و پایگاهی برای دشمن بسازند

 

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی شامگاه یک‌شنبه در جمع تشکل‌های فرهنگی مشهد در حسینیه قرآن و عترت این شهر، با تبریک ولادت حضرت زینب (س) و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: بزرگ‌ترین نقش حضرت زینب(ع)، تثبیت ولایت بعد از صدیقه اطهر (ع)، استقرار ولایت و امامت امیرالمؤمنین(ع) و اهل‌بیت(ع) بود.

وی ادامه داد: دلیل زینت بودن حضرت زینب(س) برای امیرالمؤمنین(ع) این بود که ولایت ایشان را از سقوط نجات داد؛ اگر قدرت حضرت زینب(س) در این مسئله نبود، بعد از شهادت سیدالشهدا(ع) به‌وسیله بنی‌امیه فتنه‌ای ایجاد می‌شد که هیبت امیرالمؤمنین(ع) از چشم مردم می‌ریخت.

فتنه امروز به‌مراتب خطرناک‌تر از فتنه 88 است

امام‌جمعه مشهد مقدس با مقایسه شرایط آن روز اهل‌بیت و شرایط کنونی کشور، عنوان کرد: الآن دیگر بحث سرکوبگری و ساقط کردن نظام با کودتا مطرح نیست، امروز بحث خورد کردن نظام از داخل و کشیدن ستون خیمه این نظام است؛ فتنه‌ای که امروز ما را تهدید می‌کند به‌مراتب خطرناک‌تر از فتنه 88 است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع ائمه جمعه سراسر کشور، گفت: مقام معظم رهبری در دیدار با ائمه جمعه که فرمودند «امام‌جمعه فرمانده قرارگاه در هر شهر است»، فرمودند چرا وقتی معنای قرارگاه یک موقعیت نظامی است، من تعبیر به قرارگاه می‌کنم؟ علتش این است که ما الآن در حال جنگ هستیم و این جنگ قطعی است.

انتخابات امروز جای اثبات سلایق شخصی نیست

عضو خبرگان رهبری به لزوم حفظ وحدت در عرصه انتخابات اشاره و عنوان کرد: در عرصه جنگ  و شب عملیات هیچ‌وقت فرماندهان یقه هم را نمی‌گرفتند، اختلاف‌نظر وجود داشت، بحث وجود داشت اما دست‌به‌یقه نمی‌شدند چون جبهه و جنگ بود و آن‌طرف دشمن در حال نزدیک  شدن، ما امروز در این وضع قرار داریم، آن‌طرف دشمن است که دارد می‌آید.

وی افزود: مسئله انتخابات و مجلس درواقع یک دروازه بازشده ایست که دشمن از آن وارد می‌شود و با ورودش همه‌چیز را پایین می‌کشد، این انتخابات جای اینکه بخواهیم دست‌به‌یقه بشویم، حتماً سلایق شخصی ما انتخاب شود و یا در عرصه قدرت‌یابی بخواهند خودشان را تثبیت کنند، نیست.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این قدرت‌یابی برخی افراد زمینه فتنه 88 را به وجود آورد، خاطرنشان کرد: هیچ‌یک از فتنه گران جاسوس آمریکا و انگلیس نبودند، قراردادی هم برای به خیابان ریختن مردم، سردادن شعار جمهوری ایرانی و آتش زدن عزا خانه سیدالشهدا(ع) نداشتند، این‌ها به نظام معتقد بودند و آمدند اما اینکه برخی از آنان به دنده قدرت‌یابی افتادند، باعث شد انتخابات 88 دروازه ورود دشمن شود.

زیر سؤال بردن شورای نگهبان کار دشمن است

وی با تأکید بر اینکه هیچ‌گاه تصمیم‌های شورای نگهبان را زیر سؤال نمی‌بریم، گفت: هیچ‌وقت احراز صلاحیت و عدم احراز صلاحیت شورای نگهبان را زیر سؤال نمی‌بریم  زیرا یک مقام رسمی قانونی است اما آنچه ما با آن روبرو شدیم این است که افرادی رد صلاحیت شده‌اند، رفتند و با احراز صلاحیت بازگشته‌اند، کسانی‌اند که دانشگاه فردوسی را به‌هم‌ریخته‌اند، امتحانات دانشگاه را به هم ریختند و مراجع مسؤول از آنان پرونده دارند؛ زیر سؤال بردن احراز یا عدم احراز شورای نگهبان کار دشمن است و اگر کسی این کار را انجام دهد، کار آنان را انجام داده.

اختلاف‌نظرهای جزئی را کنار بگذارید

امام‌جمعه مشهد مقدس ادامه داد: اگر ما دست‌به‌یقه شدیم، جز اینکه قصه را به کام دشمن تمام کند حاصل دیگری نخواهد داشت، برادران، اختلاف‌نظرهای جزئی را کنار بگذارید، نباید کاری کنیم که با برادرمان دشمنی به وجود بیاوریم و برخوردهای نامناسبی ایجاد شود.

وی یادآور شد: الآن آمریکا و انگلیس نمی‌توانند از داخل نظام نیرو جذب کند اما این‌ها از افرادی که مسیر را طی کرده و کرسی مجلس را تصاحب می‌کنند، نیروهای خود را گزینش می‌کنند، افرادی که در این گزینش پذیرفته می‌شوند با رهبری زاویه‌دارند و فردا به استخدام دشمن درمی‌آیند.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: اگر بار دیگر جریان مجلس ششم را که در برابر رهبری تحصن  کرده بود، تکرار شود، آن روز در ولایت مداری در یک سربالایی بودیم، اگر لغزشی پیش می‌آمد قابل اصلاح بود اما امروز در قله قرار داریم و از این نقطه به بعد، بحث پایین آمدن و سقوط است.

عدم دخالت من در مجلس برای جلوگیری از بروز اختلاف است

وی اضافه کرد: مردم ما در ولایتمداری به قله رسیده‌اند و فضای وابستگی به ولایت و رهبری در تمام جامعه ما فراگیر شده، اگر مجلس ششم با آن کیفیت دوباره تکرار شود و از قله ولایتمداری پایین‌تر بیاییم، دشمن باهمه قدرت جای ما را پر می‌کند؛ باید مراقبت و دقت کنید.

خطیب جمعه مشهد مقدس با تأکید بر اینکه در انتخابات مجلس دخالت نمی‌کنم، گفت: اینکه در انتخابات مجلس دخالت نمی‌کنم صرفاً به این دلیل است که دخالت من ممکن است جریان ساز شود و اگر جریان ساز شد ما ضرر کرده و ضربه می‌خوریم؛ نام بردن من از برخی ممکن است باعث دلخوری و ترد شدن برخی دیگر شود که این کار صحیح نیست.

وی افزود: در خبرگان من در حد یک کاندید هستم، کاندیدی که لازمه کارش است؛ من عضو شورای سه‌نفره اجرایی جامعه روحانیت مبارز هستم، برای هیچ زمان بنده برای هیچ انتخاباتی خودم کاندید نشدم، مرحوم آیت‌الله مهدوی کنی اصرار زیادی داشتند برای خبرگان که من کاندید نشدم، برای دوره چهارم مجلس هم گفتند لازمه امامت جمعه مشهد است که در خبرگان حضورداشته باشد.

با جذب افراد زاویه‌دار با رهبری می‌خواهند صلابت ایشان را خورد کنند

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان اینکه باید مراقب بود تا صلابت رهبری خورد نشود، تصریح کرد: باید طوری عمل کنیم که نگذاریم صلابت ولایت در نظام ما خورد شود، جریان‌هایی بیایند به عرصه نظام راه پیدا کنند که معتقد به ولایت نیستند و با رهبری زاویه‌دارند، به یک سنگر دست پیدا کنند و برحسب مأموریتی که از طرف دشمن به دست می‌آورند، بیایند صلابت و هیبت رهبری را بریزند.

وی با اشاره به فتنه 88، خاطرنشان کرد: اصل فتنه 88 از یک رقابت در قدرت صورت گرفت، یک آقایی رییس‌جمهور شد و دو آقای دیگر رییس‌جمهور نشدند و اختلاف رأی حدود 10 میلیون رأی بود، دو جریان باهم رقابت کردند، اگر اشکالشان به مجری انتخابات یا رقیب خودشان بود، باید با دولت روبرو می‌شدند و مشکلاتشان را حل می‌کردند اما ما در جریان آن انتخابات حتی یک شعار علیه دولت نشنیدیم.

از انتخابات برای شکستن صلابت رهبری استفاده می‌کنند

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: همه شعارها علیه رهبری شد، همه اهانت‌ها و جسارت‌ها به رهبری شد، بااینکه رهبری نه مجری انتخابات بود و نه رقیب انتخاباتی اما رسالت خارجی داشتند تا همه حملات به سمت رهبری باشد، انتخابات را به‌وسیله ای  برای شکستن هیبت و صلابت رهبری تبدیل کرده بودند؛ در شرایط فعلی نیز اگر این برخوردها ادامه داشته باشد، همان نتیجه خواهد بود، دشمن وارد می‌شود تا صلابت رهبری را از بین ببرند.

وی بابیان اینکه باید زینب گونه وارد میدان شویم و وارد میدان شدن سختی‌هایی دارد، گفت: باید با بصیرت وارد میدان شد و موضوع را طوری مدیریت کرد که جریانات ختم به سقوط صلابت و هیبت رهبری نشود.

عضو خبرگان رهبری با اعلام هشدار نسبت به حضور برخی افراد مؤثر در جریان فتنه 88، عنوان کرد: برخی افراد واردشده‌اند که کمترین کار آنان، به نتیجه رساندن عقده‌های فتنه 88 در این انتخابات است.

آمده‌اند با تصاحب مجلس، برای دشمن پایگاه بسازند

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی جای برنامه‌ریزی است و باید نیروهایی وارد شوند که قدرت و تخصص برنامه‌ریزی داشته باشند اما امسال در مجلس جریان بالاتری داریم، آمده‌اند مجلس را از نظام تصاحب کنند و پایگاهی برای دشمن بسازند، اولویت امروز این است که افرادی ولایی و سینه‌چاک نظام وارد مجلس شوند تا بتوانند در مقابل هر جریانی که می‌خواهد در تقابل با رهبری بربیایند، بایستد.

خطیب جمعه مشهد مقدس به جایگاه نظارتی مجلس اشاره و اظهار کرد: مشکلی که ما داریم این است که در دولت نهم و دهم، مجلس سفت‌وسخت در حوزه نظارتی ایستاد اما امروز می‌بینیم اتفاقاتی می‌افتد و مجلس به‌راحتی از کنار آن می‌گذرد؛ اگر ما به نقطه‌ای رسیدیم که بیش از وکیل المله، وکیل الدوله داشته باشد، دیگر چه نهاد نظارتی خواهیم داشت؟

وی افزود: شاید مجلسی که الآن داریم می‌توانست خیلی بهتر از این‌ها کار کند اما مجلسی بوده که خیلی جریان‌ها را به‌طورکلی با نظارت دقیق و در شأن ملت پیش برده، مجلس در شأن ملت یک مجلس دینی است چون جامعه ما، جامعه دینی است.

آیت‌الله علم‌الهدی یادآور شد: اینکه بگوییم باید مجلس همسوی دولت تشکیل شود یا نشود، این است که بگوییم یک جبهه جنگ با دولت راه بیفتد، این اشتباه است اما اینکه بگوییم همه باهم رفیق شوند، یکی شوند و سرنوشت مردم پشت سرشان بیفتد، این هم درست نیست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی