۱۴۰۳ دوشنبه ۱۰ ارديبهشت

   

در 7 اسفند مانور شعاری 22 بهمن به مانور عملی تبدیل میشود و مردم حمایت عملی و قطعی خود را از نظام در انتخابات نمایندگانی خود در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان می دهند. شرکت مردم در انتخابات خبرگان نمایشگر این واقعیت است که مردم به دینی بودن و اسلامیت این نظام شدیدا وابسته اند و آنچه سبب نگرانی و یاس دشمنان خصوصا برای نفوذ شده، دینی بودن و اسلامیت نظام است.

به گزارش Alamolhoda.com، دومین برنامه تبلیغاتی آیت‌الله علم‌الهدی در قالب فرصت‌های تبلیغاتی کاندیداهای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری، عصر امروز از رادیو خراسان رضوی پخش شد.

مشروح بیانات آیت‌الله علم‌الهدی به شرح ذیل است:

سی و هفتمین فجر انقلاب اسلامی را به محضر مقدس شما شنوندگان محترم تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

امسال مقارن با دهه ی فجر و یوم الله 22 بهمن که روز حماسه ی ملی و مردمی ما و روز برگزاری مانور عظیم اقتدار نظام از نظر حضور عموم مردم است ما حماسه ی دومی را مقارن حماسه اول داریم و آن شرکت در انتخابات در 7 اسفند ماه است

شرکت در انتخابات مانور عملی در مقابل مانور شعاری در حمایت از نظام است. درواقع مردم در 22 بهمن شعار وابستگی به نظام و حمایت نظام را با راهپیمایی خود به دشمنان نظام و اسلام در جهان اعلام میکنند چون آنچه باعث ناامیدی دشمنان از تقابل با نظام مقدس اسلامی ما شده حضور مردم و پشتوانه ی مردمی نظام است چون هیچ قدرتی در زمین قدرت برخورد با جمعیتی 75 میلیونی که پابند و وابسته ی نظامند را ندارد.

در 7 اسفند مانور شعاری 22 بهمن به مانور عملی تبدیل میشود و مردم حمایت عملی و قطعی خود را از نظام در انتخابات نمایندگانی خود در مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی نشان می دهند. شرکت مردم در انتخابات خبرگان نمایشگر این واقعیت است که مردم به دینی بودن و اسلامیت این نظام شدیدا وابسته اند و آنچه سبب نگرانی و یاس دشمنان خصوصا برای نفوذ شده، دینی بودن و اسلامیت نظام است.

همه ی آنچه سبب حمایت مردم از نظام و انقلاب است تقید مردم در انجام تکلیف شرعی در حوزه ی سیاست است که آن انتخاب نماینگان خود در مجلس خبرگان است.

آنچه مهم است در بحث خبرگان رهبری باید گفت، مجلس خبرگان رهبری در عین اینکه مهم‌ترین نهاد دینی سیاسی نظام مقدس جمهوری اسلامی و نهاد وابسته به انقلاب است، درعین‌حال عمده مسؤلیتش یک مسؤولیت دینی محض است

ما برحسب اینکه مسلمان و شیعه هستیم، معتقد هستیم هیچ حاکمیتی جز حاکمیت الله رسمیت ندارد و هر حاکمیتی از دیدگاه قران، حاکمیت طاغوت است، «الله وَلِیُّ الَّذین آمَنوا یُخرِجُهُم مِنَ الظُّلُماتِ إِلی النُّور وَ الُّذینَ کَفَروا أولیاؤُهُمُ الطَّاغوتُ یُخرِجُونَهُم مِنَ النُّور إِلَی الظُّلُماتِ أُولئِکَ أصحابُ النَّارِ هُم فِیها خالِدُونَ»، آین حاکمیت الله در هرجامعه ای از طریق حاکمیت مظهر اجرایی خدا انجام میشود که همان مظهر خداست.

بر اساس اینکه حاکمیت مال خداست، مظهر پروردگار هم امام معصوم (ع) است لذا حاکمیت و ولایت قطعی از دیدگاه مؤمن، حاکمیت و ولایت امام معصوم است، ما در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که وجود امام معصوم در پس پرده غیبت قرار دارند و چون امام معصوم در غیبت به سر می‌برند، برای اینکه حاکمیت الله در جامعه و زندگی ما باشد نقطه ی اتصال این حاکمیت  در نظام به حاکمیت امام زمان حاکمیت و رهبری ولی فقیه است که عملی شدن این رهبری و اجرای آن در مکانیزم مجلس خبرگان شکل گرفته است.

وقتی کشور ما اسلامی است در صورتی حکومت مشروعیت دارد که متصل به حکومت امام زمان باشد .وجود امام زمان چون رسالت جهانی سازی دارند و نمیشد با این رسالت در دسرس مردم باشند لذا معاونت ارتباطات مردمی با نام مجتهد جامع الشرایط تکشیل دادند تا مردم از طریق آن به رهبری و حاکمیت امام زمان متصل شود. در این مراجعات مردم وظایفی که این مجتهد جامع الشرایط از طرف امام زمان در زندگی مردم دارد که اختیارات از طرف امام زمان به او واگذاز شده تا با اختیارات واگذار شده رهبری خود را اجرا کند

مردم هم اگر به مسیری غیر از این مسیر در مدیریت سیاسی و جامعه کشور مراجعه کنند مشروعیت نظامشان زیر سوال میرود پس برای اینکه نظام ما اسلامی و حکومت ما اسلامی و دینی باشد باید مردم جمع شوند برای انتخاب این معاون ارتباطی و نائب امام زمان که شرایطش مشخص است به افراد خبره ای که قدرت تشخیص در فقیه و مجتهد با این شرایط که دارد مراجعه کنندکسی که به‌عنوان خبره مورد شناخت مردم قرارگرفته است.

برای اینکه این کار در یک مکانیزم رسمی در نظام اسلامی انجام شود، مجلس خبرگان رهبری تشکیل و تأسیس شد که مردم برای رجوع به آن مجتهد جامع‌الشرایط که می‌خواهد در رأس حاکمیت و رهبری نظام قرار بگیرد، هرکدام یک خبره را به‌عنوان نماینده خود انتخاب کنند

خبره کسی است که دو خاصیت داشته باشد؛ اول فقیه و مجتهد باشد، یعنی فقاهت و اجتهاد او را یقین کند، عادل هم باشد که برحسب عدالت، دور از هوای نفس این عمل را انجام دهد،

خبره‌ای که انتخاب می‌کنند، سه وکالت شرعی به او می‌دهند، یک وکالت از طرف موکلینش، آن مجتهد جامع‌الشرایط که حجت امام زمان است برای رهبری نظام انتخاب کند و بیعت کند، وکالت دوم بر جریان رهبری این رهبر نظارت داشته باشد که آن صفات و شرایط در او ادامه داشته باشد، وکالت سومی هم که می‌دهند این است که اگر این ولی‌فقیه خدایی نکرده بر اثر حادثه‌ای از دنیا رفت و یا اینکه این ولی‌فقیه دچار عارضه‌ای شد که شرایط در او سقوط کرد، این‌ها با حذف او از ولایت و رهبری، وکالت دارند با یک مجتهد جامع‌الشرایط دیگری به‌عنوان رهبری نظام از طرف موکلینشان بیعت کنند‌؛ در حقیقت سه وکالت شرعی این‌ها به خبره می‌دهند.

 اجرای این سه وکالت شرعی هم برای موکلینشان به‌طور مجانی است و از هیچ حقوق و مستمری هم برخوردار نیستند چون در مقابل انجام وکالت از طرف موکلین خودشان به‌عنوان وکالت شرعی فقط رضای خدا را در نظر دارند و به‌عنوان قربت الی الله عمل می‌کنند.

برادران و خواهران عامه و اهل سنت که در این کشور زندگی می‌کنند و برادر و خواهر دینی و مسلمان ما هستند، بر اساس اعتقادی که بر مبنای مذهب خودشان به‌عنوان حکومت اسلامی به نظام شورایی معتقدند، آخرین نظریه نظام شورایی به‌وسیله عبدالرحمان قحطان که در کتاب «التطبیق بین نظام شورا و دیمقراتیه» نوشته‌شده، آخرین  نظریه نظام شورایی این است که اهل حل و عقل بنشینند و رهبر و ولی امر مسلمین را مشخص کنند، اهل حل و عقل برحسب تعریفی که می‌کنند، بر همین مجلس خبرگان اطلاق می‌شود لذا نمایندگان عامه و اهل سنت هم از علما و دانشمندان عامه و فقهای عامه در این خبرگان رهبری عضویت دارند و آنان هم به‌عنوان تکلیف شرعی خودشان در مقام تشکیل مجلس اهل حل و عقل باید در مجلس خبرگان شرکت کنند، پس برای هر ایرانی مسلمان چه شیعه و چه اهل سنت شرکت در انتخابات مجلس خبرگان این‌یک تکلیف شرعی است.

امیدواریم خداوند متعال توفیق انجام این وظیفه دینی و شرعی را در انتخابات امسال به ما عنایت کند و این قاطعیت در انجام تکلیف دینی سبب خوشنودی قلب امام زمان باشد

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی