۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

نماز جمعه بیست و ششم مهر 92

جمعه, ۲۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۶ ب.ظ

آمریکا و انگلیس سنبل استکبار بر روی زمین هستند

خوشبختانه در جوامع اسلامی با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران به دنبال هویت دینی خود هستند. انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا مسلمانان در بلاد مختلف به دنبال هویت اسلامی و دینی خود بروند.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم امام رضا (علیه السلام)

خطبه ی اول

خطبه ی دوم

بخش عربی از خطبه ی دوم

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد با اشاره به آخرین روز اعمال حج، اشاره کرد و بیان داشت : امروز آخرین روز برگزاری مراسم حج برای حاجیان و دلدادگان عرصه عبودیت و بندگی ذات مقدس پروردگار است.

 

تبیین پیام مقام معظم رهبری به حج


وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مناسبت حج، گفت: رهبر معظم انقلاب در پیامی که به مناسبت ایام حج داده اند، حج را کیمیای معجزه گر عنوان کردند.


امام جمعه مشهد با بیان اینکه حج عید بزرگ مسلمانان به شمار می رود، ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب نیز این عید را کیمیای معجزه گر خواندند.

 

حج کیمیای معجزه گر است


آیت الله علم الهدی ادامه داد: کیمیا مانند فلزی است که اگر به اهن برخورد کند آن را تبدیل به طلا می کند، حج نیز مانند این کیمیا بر افراد، جامعه و امت اسلامی تاثیر می گذارد.


وی با تاکید بر اینکه حج انسان های را تغییر می دهد، عنوان کرد: به طور مثال فردی که تمام اخلاق و رفتارهای مناسبی ندارد به حج می رود، حج مانند کیمیا این فرد را تغییر می دهد.


امام جمعه مشهد با بیان اینکه مدیریت حج باید یک مدیرت آسمانی و الهی باشد، تاکید کرد: متاسفانه امرزو حج این گونه اداره نمی شود.

 

آیت الله علم الهدی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب 2 تصویر را برای وضعیت فعلی مسلمانان و 2 کلید را برای حل این وضعیت عنوان کردند.

 

بیداری اسلامی راهکاری برای وضعیت فعلی مسلمانان


وی با اشاره به این 2 نوع تصویر، گفت: تصویر اولی که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند بیداری اسلامی است که مسلمانان در تلاش هستند تا هویت یابی خود را انجام بدهند.


امام جمعه مشهد افزود: مسلمانان در بلاد مختلف هویت دینی خود را از دست داده بودند، اما هم اکنون در تلاش هستند تا هویت خو د را بدست بیاوردند.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: خوشبختانه در جوامع اسلامی با الگو گیری از انقلاب اسلامی ایران به دنبال هویت دینی خود هستند.


امام جمعه مشهد تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران باعث شد تا مسلمانان در بلاد مختلف به دنبال هویت اسلامی و دینی خود بروند.

 

مسلمانان در سراسر دنیا به دنبال هویت دینی خود هستند


وی افزود: هم اکنون در کشورهای اسلامی مشاهده می شود خانم مسلمانی در جهت حفظ حجاب خود تا مرز شهادت نیز پیش می رود، این نشان از این است که مسلمانان در سراسر دنیا به دنبال هویت دینی خود هستند.


آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: هم اکنون شاهد گرفتاری های بسیاری زیادی برای مسلمان در بلاد مختلف هستیم و اخبار مختلفی از خون ریزی در کشورهای همچون افغانستان و پاکستان می آید که مسلمانان مظلوم را به راحتی می کشند.


امام جمعه مشهد تصریح کرد: همچنین این آمریکایی ها و انگلیس ها در کشورهای اسلامی زنان و مردان جوان را مقابل فرزندان 3 ساله خویش به قتل می رسانند.


وی یادآور شد: در کشور مصر مشاهده می شود که مردم انقلاب کرده، انتخابات برگزار و رئیس جمهور خود را انتخاب می کنند، اما بعد بدون توجه به اصول دموکراسی می آیند این رئیس جمهور آن را در زندان حبس می کنند.

 

وحدت مسلمانان راه نجات وضعیت فعلی مسلمانان


آیت الله علم الهدی با اشاره به راه کارهایی که مقام معظم رهبری در خصوص وضعیت فعلی مسلمانان در جوامع اسلامی، گفت: راه نخستی که رهبر معظم انقلاب عنوان کردند وحدت مسلمانان است.


امام جمعه مشهد افزود: اگر مسلمان با هر مذهب و بینشی دست به دست خویش داده و متحد شوند تمام اهداف استکبار را با شکست روبه رو می سازند.


وی ادامه داد: راه دومی رهبر معظم انقلاب عنوان کردند این است که مسلمانان دشمن خو د و ابزار و عوامل وابسته به دشمن خود بشناسند.

آمریکا و انگلیس سنبل استکبار بر روی زمین


ایت الله علم الهدی با بیان اینکه آمریکا و انگلیس سنبل استکبار بر روی زمین هستند، ابراز کرد: آمریکا دشمن درنده ای است که هر توقعی از آن می شود.


امام جمعه مشهد با اشاره به شناخت ابراز و عوامل دشمنان از سوی مسلمانان، عنوان کرد: بالا تر شناخت دشمن شناخت عوامل و ابزار های وابسته به دشمن است.


وی ادامه داد: هم اکنون مشاهده می کنیم گروهی تکفیری در سوریه جمع شده اند و مسلمانان را به اسم دین به قتل می رسانند.

 

تکفیری ها دست نشانده آمریکا و انگلیس هستند


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: این تکفیری ها دست نشانده آمریکا و انگلیس هستند که دست به این اقدامات غیر انسانی می زنند.


امام جمعه مشهد افزود: این عربستان صعودی است که اقدامات غیر انسانی آمریکا و انگلیس حمایت می کند؛ در بحرین نیز مشاهده می شود که جلادهای عربستانی مسلمانان بحرینی را مظلومانه شکنجه داده و شهید می کنند.

 

امام با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق نبودند


وی با اشاره به عنوان کردن حذف شعار مرگ بر آمریکا از سوی برخی افراد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) با حذف شعار مرگ بر آمریکا موافق نبودند اما امروز برخی مسئولان عنوان می کنند که امام راحل خواستار حذف شعار مرگ بر آمریکا بوده اند.


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: عنوان کردن شعار مرگ بر آمریکا خواسته شخص امام خمینی(ره) بوده و این امر در صحیفه امام راحل در جلد 13 آن بیان شده است.


عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، گفت: رهبر کبیر انقلاب می فرمایند اگر همه مسلمانان در دنیا از خانه های خود خارج شده و فریاد مرگ بر آمریکا را سر بدهد، قطعا مرگ به سراغ آمریکا خواهد آمد.


وی با بیان اینکه مردم ما با فریاد، محمد رضا پهلوی را از کشور بیررون کردند، بیان کرد: مردم با فریاد انقلاب کردند نه با توپ و تفنگ.


آیت الله علم الهدی تاکید کرد: برخی ها در تلاش هستند تا با عنوان کردند مسائلی همچون حذف شعار مرگ بر آمریکا مسئله دشمن شناسی را در میان مردم لوس و تضعیف کنند ولی ما باید در عرصه دشمن شناسی ثابت قدم بمانیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی