۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

باید تلاش کنیم تا نهادی به وجود نیاید که به جای حمایت از مدافعان حرم و جبهه مقابله با دشمنان خدا؛ فقط لبخند زدن به یک عده ارازل اوباش ملحد غربی را رقم بزند.

به گزارش Alamolhoda.com آیت الله سید احمد علم الهدی در مراسم پاسداشت شهدا و رزمندگان یگان ویژه فاتحین بسیج که شامگاه امروز در مهدیه امام حسن مجتبی(علیه السلام) تهران برگزار شد با بیان اینکه مدافعان حرم شهدای در حریم حرم عقیله بنی هاشم و جان دادگان مسیر کربلای حسینی هستند عنوان کرد: از مهم ترین نکات قابل تامل در این محافل به ویژه برای جوانان که مسیر انسان زیستی را در جاده عبودیت ذات مقدس پروردگار می خواهند طی کنند، درک و شناخت فلسفه جان دادن ها و فداکاری هاست. برگزاری این محفل در زمان پرفضیلتی مثل شب آغاز دهه فجر و سالروز ورود امام به ایران است و این مناسبت یک عامل اصلی الهام بخش در شناخت این راه در جاده بندگی ذات مقدس پروردگار است.

وی با اشاره به مسئله شهادت گفت: فداکاری در راه خدا تا مرز جان دادن و جان را سرمایه کردن، ممکن است به صورت یک جریان احساسی با تولید هیجان در مزاج فکر و دل صورت بگیرد ولی بعد از پایان جان دادن و فداکاری این مسئله مطرح می شود که چه لزومی داشت ما در این مسیر هستی و جان خود را سرمایه کنیم و چرا ما باید دوست، فرزند و برادر خود را در خط توسعه عبودیت و بندگی خدا و تثبیت و  پابرجایی یک جریان خاص اجتماعی که به نام خدا و در راه خدا نام گرفته است، سرمایه گذاری کنیم.

آیت الله علم الهدی در همین زمینه افزود: وقتی انسان ها فدای آب و خاک و سرزمین و یک اقلیم جغرافیایی می شوند، این مسئله دار شدن به جا و منطبق با اندیشه است و فکری نادرست و نامعقول نیست ولی اگر نقطه هدف در ایثارگری و فداکاری؛ مجاهده در راه خدا، حمایت از دین و قربانی شدن در راه پروردگار باشد و با این ایثار دین خدا توسعه پیدا کند و معارف انسان ساز اهل بیت پیامبر(ص) توسعه و بندگی ذات مقدس پروردگار پابرجا شود، دیگر فرد و اطرافیان او مسئله دار نمی شوند.

وی با اشاره به تاثیر شهادت در تقویت دین و قرآن اظهار داشت: وقتی فردی شهید می شود خون او در پیکر دین و قرآن تزریق شده و موجب می شود که دین و قرآن، زنده تر و قوی تر و جاودانه تر در خط ارشاد و هدایت بشر در مسیر عبودیت و بندگی خدا، بنده سازی کند و این دیگر مسئله دار شدن ندارد.

امام جمعه مشهد در ادامه سخنان خود با طرح یک سوال عنوان کرد: این سوال برای انسان مطرح می شود که مگر ذات مقدس پروردگار قدرت ندارد و نمی تواند که با قدرت غیبی دشمن خود را از بین برده و از اثر راه رشد و تعالی اسلام و دین بردارد تا مردم با کمال آزادی جاده هدایت را تشخیص دهند و در مسیر بندگی خدا قدم بردارند که من باید در راه دفع دشمن خدا، جان خود را بدهم؟ این مسئله قابل تامل در مسیر جهاد در راه خداست.

وی در پاسخ به این سوال اظهار داشت:‌ کارخانه آفرینش خداوند دارای همه گونه فرآورده است ولی خدا در میان مخلوقات اشرف مخلوقی دارد که کمال او ارادی است و باید با اراده خود تکامل و صعود کند و می تواند از ابزاری که خدا در اختیار او قرار داده در مسیر تعالی انسانی که همان خط بندگی خداست، استفاده و رشد کند.

آیت الله علم الهدی در همین زمینه تصریح کرد: باید به این نکته توجه کنیم که برداشتن موانع از مسیر کمال باید توسط خود انسان انجام شود چرا که انسان باید در مسیر کمال ارادی حرکت کند و این نکته اصل فلسفه جهاد و دفاع در دین است.

وی با اشاره به اینکه قرآن بر زنده بودن شهیدان تاکید دارد، عنوان داشت: ‌شهید زنده است و زندگی او با احساسات و تجربیات مادی قابل درک نیست. شهید می تواند در قالب حیات یک روح در کالبد هدایت و ارشاد و دفاع از واقعیت های معنوی جامعه حلول کند و حضور داشته باشد ولی با شعور مادی قابل درک نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شاهد بودیم که در انقلاب های اطراف ما در منطقه مردم از عرصه انقلاب کنار رفتند و عناصر انقلابی از یک عناصر مردمی به عناصری فرصت طلب تغییر زندگی دادند و کسانی که با استکبار می جنگیدند با استکبار معامله کردند و کسانی که همه چیزشان را کف دست گرفته بودند تا ظلم و جور برکنار شود، امروز در سایه حکومتشان ظلم می شود و در نهایت از انقلاب خسته شده اند.

وی با اشاره به شرایط فعلی انقلاب اسلامی ایران عنوان کرد: امروز نسل سوم که انقلاب، امام و هشت سال دفاع مقدس را درک نکرده، پای اصول و ارزش های انقلاب با روحیه انقلابی، قوی تر از نسل اول انقلاب ایستاده است چرا که شهدای ما با اخلاص به شهادت رسیده اند و فدای آب و خاک و زندگی مادی نشده اند بلکه قربانی در راه خدا و فدایی دین بوده اند و ناظر جریان انقلاب هستند.

علم الهدی با اشاره به تاثیر گذاری شهدا در فضای جامعه تصریح کرد:‌ شاهد هستیم که یک یادواره شهدا فضای سیاسی کشور را عوض می کند و تشییع جنازه شهیدان در گوشه ای از کشور فضا را دگرگون می کند و این نتیجه حاکمیت شهدا است.

امام جمعه مشهد با اشاره به آرمان های مد نظر انقلاب اسلامی عنوان کرد: انقلاب ما انقلابی نبود که بخواهد فقط به فکر مادیات باشد ولی می خواست دشمنان را از سرزمین بیرون کند تا به عنوان مدافع دین و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) باشد و به همین خاطر قربانیان انقلاب،‌ شهدای در رکاب امام زمان(عج) هستند.

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه اگر ما از فلسطین صحبت می کنیم به این دلیل است که فلسطین یک خاکریز است و اگر دشمن آن را بگیرد، پیشروی خواهد کرد، اظهار داشت: امروز جبهه اسلام در دنیا ایجاد شده و می خواهد با جبهه ضد اسلام در کره زمین بجنگد و کفر و استکبار دست به دست هم دادند و می خواهند این جبهه را سرکوب کنند. امروز ساحل مدیترانه و غرب منطقه (شامات و عراق)؛ جبهه مقابله کفر جهانی با اسلام است.

وی در ادامه تاکید کرد:‌ بناست که حاکمیت اسلام بر همه دنیا ثابت شود و هرکجا که بجنگیم در راه حرم حضرت زینب(س) می جنگیم و باید سوال کنیم که کجای دنیا حرم حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) نیست؟

امام جمعه مشهد با اشاره به محاصره جمهوری اسلامی ایران توسط استکبار جهانی تصریح کرد: دشمنان 28 سال است که اطراف ما را محاصره کرده ولی قدرت اقدام نظامی ندارد و با مزدورسازی از نیروهای تکفیری با ما مقابله می کنند و این نشان دهنده ضعف دشمن است.

وی با خطاب قراردادن مدافعان حرم اهل بیت(ع) عنوان کرد:‌ شما مدافع حرم اسلام هستید و مهم این است که در فضای جامعه دینی و انقلابی ما در خط دفاع و مجاهده، سیاست را رقم بزنید. انگیزه شهید مدافع حرمی که در حاشیه شهر مشهد زندگی سطح پایینی دارد و فرزند نوزادش را به همسرش می سپارد و در عراق و سوریه مقابل مزدوران دشمن امام زمان(عج) می جنگند و شهید شده و موفق به دیدار دوباره فرزندش نمی شود؛ چیزی جز دفاع از اسلام نیست.

آیت الله علم الهدی با اشاره به مذاکرات ایران و کشورهای۱+۵ تصریح کرد: مردم باید جریان های سیاسی را طوری رقم بزنند که فضای کشور تعیین کننده کشوری باشد که در مقابل دشمن بایستد و نمی توانیم بگوییم فقط به فکر نان و آب باشیم و کاری با اسلام نداریم. 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه اگر دشمنان قسم خورده به ما لبخند می زنند، موجب نجات ما نیست، تصریح کرد: باید اقتضائات خون شهدا را در سیاست داخلی و خارجی رعایت کنیم و اگر بناست که یک نهاد قانونی وابسته به ایران به وجود بیاوریم که ایجاد آن به دست مردم است، باید روی این مسئله تلاش کنیم تا نهادی به وجود نیاید که به جای حمایت از مدافعان حرم و جبهه مقابله با دشمنان خدا؛ فقط لبخند زدن با یک عده ارازل اوباش ملحد غربی را رقم بزنند، بایستی که در نتیجه خون شهدا به این نکته توجه داشته باشیم.

مشروح سخنان


دریافت

نظرات (۱)

  • منوچهرتزیینی
  • باسلام آیاشهیدعلم الهدی باآیت الله علم الهدی نسبتی دارند
    پاسخ:
    سلام
    نه متاسفانه.
    شهید حسین علم الهدی اصالتا خوزستانی بود.
    آیت الله علم الهدی اصالتا مشهدی است و برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه ی شرح زندگی در همین سایت مراجعه بفرمایید.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی