۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت

   

آمریکا می‌خواهد جمهوری اسلامی به استخدامش در بیاید و از داخل ما را نابود کند و متاسفانه این مزاج در داخل برخی جریان‌های سیاسی کشور نیز وجود دارد.

به گزارش alamolhoda.com ، از مشهد، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: حضرت امیرالمومنین علی (ع) سه شناخت را برای انسان ضروری می‌دانند که مبدا، مقصد و موقعیت خاص کنونی از جمله این موارد است.

خطیب جمعه مشهد با اشاره به اینکه آنچه که امروز نیاز به شناخت دقیق دارد وضعیت ما در قالب امکانات، آسیب‌ها و چالش‌هاست، گفت: گاهی اوقات در شناخت مقصد، آسیب‌ها و سختی‌ها را فقط مشاهده می‌کنیم و امکانات موجود را نادیده می‌گیریم در صورتی که باید هم امکانات و هم خطرها را ببینیم.

وی ادامه داد: در جامعه روحانیت امروز امکاناتی داریم که در دوران گذشته وجود نداشت، با این رویکرد امروز روحانیت با آن روزها که در حوزه طلبه بودیم قابل مقایسه نیست چراکه آن دوران بسیار زندگی ذلت‌بار بود.

آیت الله علم‌الهدی تصریح کرد: شما نیروهای جوان و خوش فکری هستید که در شرایط کنونی در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستید و برای اسلام کار می‌کنید و این موضوعی نیست که به سادگی بتوان از آن گذشت؛ امروز اسلام در دنیا موقعیت مقتدرانه‌ای دارد و از روز بعثت پیامبر تا به امروز چنین اقتداری پیش نیامده بود منتهی به همین پهنه هم دشمن داریم به طوری که همه قدرت‌های دنیا دست به دست هم داده‌اند تا ما را براندازند.

وی یادآور شد: سعید جلیلی، نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای امنیت ملی برای من نقل می‌کرد که در حین مذاکرات استانبول وزیر امور خارجه چین به وی گفته که این نشست‌ها به جایی نمی‌رسد چراکه تمام ما با هم در یک اصل مشترک هستیم و آن این است که شما باید براندازی شوید، لذا با این تفکر دنیا به سر ما ریخت و تمام قدرت‌ها هم مقابل ما صف‌آرایی کردند و در کنار این موضوع نیز شاهد بودیم که عده‌ای در درون جامعه ما اعتقاد دارند که دین اگر می‌خواهد می‌تواند باشد اما آخوند نباید وجود داشته باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نادیده گرفتن منویات سازنده رهبر معظم انقلاب در کشور از سوی عده‌ای، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب امروز دستور و اطلاعیه می‌دهند اما در مقام اجرای عملی نزدیکترین جریانات نزدیک به رهبری اقدام نمی‌کنند، با این دید امروز در کشور جریانات سیاسی می‌خواهند روحانیت نباشد چون این افراد به دنبال قدرت‌طلبی هستند و روحانیون نمی‌گذارند آنها به سمت آمریکا و تعامل با آن حرکت کنند.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: باید گفت مسئله اختلاف‌ها در بین جریان‌ها افسانه است و تنها بحث این است که روحانیت وجود نداشته باشد اما تا زمانی که رهبری در این جامعه وجود دارد، عمامه و ولایت نیز خواهد بود.

وی با ذکر مثالی از وضعیت کنونی جامعه گفت: در دوران شاه یک مدیرکل زندگی ایده‌آل داشت اما امروز یک مدیرکل 24 ساعته کار می‌کند اما لذتی ندارد، با این نگرش در موضع‌گیری‌های بنده در مسایل منکراتی و شرعی خیلی‌ها که به ظاهر متدین هستند اعتراض می‌کنند که چرا شما این حرف‌ها را می‌زنید؟
 
امام جمعه مشهد با اشاره به فضای جوامع امروز در سراسر دنیا اظهار کرد: شیخ زکزاکی وقتی در مشهد به دیدار من آمد از وی پرسیدم در کشور نیجریه چه تعداد شیعه دارید؟ که گفت 5 میلیون نفر شیعه امروز در نیجریه داریم لذا باید گفت گرایش به تشییع و اسلام در همه دنیا زیاد شده و حتی در کشورهای دیگر نیروهای انقلابی داریم که نیروهای داخل کشور به گرد پای آنها نمی‌رسند.
 
آیت الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه امروز مشکلاتمان در داخل کشور است، گفت: اگر این مشکلات را رصد نکنیم و در برابر روشنگری‌ها قدم برنداریم دنیا بر ما مسلط می‌شود چرا که آمریکا می‌خواهد جمهوری اسلامی به استخدامش در بیاید و از داخل ما را نابود کند و متاسفانه این مزاج در داخل برخی جریان‌های سیاسی کشور نیز وجود دارد لذا اگر بنا شد در این نظام اسلامی جا پای انسان‌های متدین پیدا نشود خیلی ساده از بین می‌رویم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی