۱۴۰۳ يكشنبه ۰۱ مهر

   

وجود مدارس حوزه علمیه در حاشیه شهر دژی در مقابل مفاسد اجتماعی و پایگاهی برای ترویج فرهنگ دینی و ولایی در این مناطق است.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس امروز(۲۹دی)در مراسم شروع عملیات ساختمانی مدرسه علمیه رُشید هجری در منطقه خین عرب گفت:آنچه دشمنان اسلام در مقام تولید فتنه در جوامع دینی اجرا می کردند عملیات روانی بوده که در سایه این عملیاتهای روانی جو سازی کنند تا مبلغین دینی نتوانند ارزشهای اسلامی را تبلیغ کنند.

وی افزود:در عرصه تبلیغ و حاکم سازی ارزشهای دینی اگر بتوانیم فضاهای زندگی اجتماعی را تحت تاثیر ارزشها قرار بدهیم و با توانمندیهای دینی عجین کنیم تا دشمنان خدا نتوانند در عملیات روانی جو ضد دینی و ارزشی را بر جامعه حاکم کنند بزرگترین عمل را برای گسترده کردن تبلیغات دینی و تثبیت مبانی ولایت مداری انجام داده ایم.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه وجود پایگاه روحانیت بر جو فرهنگی حاشیه شهر غلبه می کند تصریح کرد:مدارس علمیه حاشیه شهر در نهادینه ساختن فضای فرهنگی ولایی که از ابعاد مختلف دچار تهاجمات و آسیب های فرهنگی است کمک می کند.

امام جمعه مشهد با تاکید به اینکه در حاشیه شهر باید حداقل ۵ مدرسه علمیه به وجود بیاید خاطر نشان کرد:باید بتوانیم یک نیروگاه عظیم برای وجود مقدس امام زمان(عج) در این مناطق شهر ایجاد کنیم چرا که یک حوزه علمیه می تواند بخش عمده فضای فرهنگی در یک منطقه را تامین نماید.

وی در توصیه به خانواده ها گفت: شما در بهره برداری این پایگاه عظیم الشان شایسته تر و سزاوارتر هستید و باید فرزندان خود را تشویق کنید به عنوان سربازان امام زمان(عج) پرورش یابند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد:امیدواریم از همه امکانات استفاده شود تا پایگاه عظیم و نیروگاه امام زمان(عج)تمام مناطق تحت پوشش خود را در تاثیر شعاع روحانیت قرار بدهد و محله ها از نظر فرهنگی با برکات روحانیت تامین بشود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی