۱۴۰۳ شنبه ۰۸ ارديبهشت

امام جمعه هر شهر امامزاده زنده آن شهر است

دوشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۴، ۰۴:۱۶ ب.ظ

شبهه :

به گزارش بخش پاسخ به شایعات Alamolhoda.com  خبرگزاری ایسنا ضمن انتشار خبر جلسه ی روسای ستادهای نمازجمعه شهرهای خراسان رضوی با آیت الله علم الهدی در تیتری سوگیرانه اینطور نوشت : آیت الله علم الهدی : امام جمعه هر شهر امامزاده زنده ی آن شهر است. و در پی آن سیل هجوم رسانه های ضد انقلاب و خارجی جهت تخریب آیت الله علم الهدی آغاز شد. و خوراک لازم برای BBC و... فراهم آمد.

درحالی که این جلسه، بصورت داخلی مربوط به روسای ستاد نماز جمعه استان خراسان رضوی بود و هیچ خبرگزاری در این جلسه حضور نداشت.

همچنین آیت الله علم الهدی در مصاحبه با رمز عبور در این خصوص توضیح می دهد:

اصل قصه این بوده که بنده در جلسه‌ای برای رؤسای ستادهای نماز جمعه استان صحبت می‌کردم. چون بعضی از این آقایان نسبت به بعضی امور مسأله داشتند گفتم آقایان این مثل معروفی است که می‌گویند حرمت امام‌زاده به متولی آن است. براساس این مثل فرض کنیم امام‌جمعه امام‌زاده زنده شهر است. شما متولی آن هستید و شما باید حرمت امام‌جمعه را حفظ کنید. بعد آنجا گفتم: «امام‌جمعه با اینکه اسمش امام است اما امام نیست، امام از نظر اجتماعی یک‌نفر است که آن هم مقام معظم رهبری است، اگر می‌گوییم امام‌جمعه به خاطر اینکه نمازجمعه می‌خواند، نه اینکه امام آن شهر است و امام آن شهر نیست. حالا فرض کنید آن امام‌جمعه، امام‌زاده زنده شهر است، شما متولی آن هستید.» بنده همین‌که این جمله را وسط جلسه گفتم این آقایان همین را تیتر گرفتند و گفتند فلان‌کس این حرف را زده است. این گزینشی است. نه اینکه بگوییم دروغ می‌گویند، من این جمله را گفتم اما با چه روایتی گفتم؟ این‌ها معمولاً این عبارات را گزینشی می‌گیرند و همان را تیتر می‌کنند. روزی که یکی از خبرگزاری‌ها  این موضوع را تیتر کرد و دیگران هم از آن برداشتند و منتشر کردند، روزنامه‌های قدس و خراسان یعنی دو روزنامه مشهد این خبر را با یک تیتر دیگر منتشر کردند و اصلاً این جمله را در آن نیاورده بودند. چون جمله مهمی نبود. این‌ها در سخنرانی بنده گشتند و دیدند می‌شود روی بار سیاسی آن کار کرد، پس و پیش آن را زدند و این از آب درآمد.

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشان دنبال کند.

نظرات (۱)

سلام
شماببینیدامروزچه کسانی این شایعات رامطرح میکنن وبه آن دامن میزنن؟ کسانی که دستشان دردست دشمن است وآب توآسیاب دشمن میریزن یکی ازراهبرهای مستکبرین ومنافقین تخریب چهره های وفاداربه نظام وانقلاب ویاران ولایت است
مابه ایشان وهمه خادمین انقلاب ارادت داریم خدایشان توفیق افزون تر دهد درسایه عنایات حضرت حجت ارواحنا له الفداء.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی