۱۴۰۳ يكشنبه ۰۱ مهر

   

در تاریخ مملکت ما می نویسند که این ملت اینقدر در موضع اسلامی و انقلابی آزاده، پاک و با اخلاص و باصفا بوده که موجودات نجس العین مزدور آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند با این ملت بسازند و گذاشتند و رفتند و جزء مفاخر این ملت ثبت خواهد شد. این اشکالی برای ما ندارد و این از برکت خون شهید شیخ النمر برای ملت انقلابی ما بود.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت شیخ باقر نمر در مهدیه مشهد برگزار شد، شهادت آیت الله نمر را رویدادی غم انگیز دانست و اظهار داشت: در آیه 22 احزاب، خداوند به تبیین وضعیت انسان‌های مومن در برابر تهاجم سنگین و نابرابر بین کفر و اسلام در جنگ احزاب اشاره می‌کند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مطلب اساسی، کلی و یک تحلیل قاطع باورمندانه‌ را باید پیگیری کنیم، گفت: باید بدانیم که اصولاً قدرت در دنیا چیست، قدرتمند به چه کسی می‌گویند و قدرت در قالب چه جریانی قابل تحقق است؟

وی ریشه تمامی جنگ‌ها و خونریزی‌ها از روز اول دنیا را در شعاع قدرت بوده دانست که طی آن شخص فاقد قدرت درصدد دستیابی به قدرت بوده و یا صاحب قدرت از قدرت خود صیانت می‌کند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه تصریح کرد: قدرت در غیر خدا جریانی نسبی است ولی وقتی به خدا نسبت داده می‌شود یک جریان مطلق است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه قدرت در ذات مقدس پروردگار، مطلق است و در هیچ موجودی غیر از خداوند این قدرت مطلق وجود ندارد، افزود: قدرت در زندگانی حیوان به این معنی است که حیوان آنچه را که می‌خواهد به دست آورد با چنگ و دندان و درندگی به دست می‌آورد.

وی با اشاره به اینکه قدرت در جامعه حیوانی، هیچ شرط، قانون و حد و مرزی ندارد، گفت: چنین قدرتی تا حد توان خود که بتواند توانمندی خود را به اجرا در می‌آورد.

آیت الله علم الهدی قدرت در جهان انسان را حاکمیت اراده و خاص بر خواسته‌ها و اراده‌ها دانست و تصریح کرد: دولت الهی اراده خود را بر اراده‌ها حاکم می‌کند و جهان انسان، جهان فطرت انسانی است و خواست و اراده که به فطرت انسان مطابقت دارد.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: اگر در جامعه بشری جریانی پدیدار شد که خواست او بر سایرین حاکم شد قدرت واقعی در آن جامعه محقی شده است.

آیت الله علم الهدی گفت: دولت یعنی آن قدرت پایدار که مربوط به جریانی است که منطبق با حق است و جریان‌هایی که با زور و قلدری بر دیگران حاکم می‌شوند، جریانی زودگذر، موقتی و تمام شدنی است که بردی کوتاه دارد و به زودی از بین می رود.

وی با بیان اینکه کاخ نشینی و شمشیرکشی تفسیر قدرت در جهان حیوان است که با چنگ و دندان می‌خواهد قدرت خود را حفظ کند، اظهار داشت: دولت مال حق است و چون مال حق است گستره آن یک کشور و محدوده اقلیمی خاص نیست و دامنه آن به اندازه افق‌های آسمان و قطرهای زمین است.

آیت الله علم الهدی پایداری دولت حق را تا روز قیامت دانست و علت آن را انطباق این دولت با فطرت انسان‌ها دانست.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و اسرائیل توانستند در برخی افراد نفوذ کنند و کمپینی ضد جمهوری اسلامی ایجاد کنند، گفت: اینها با یک حرکت همگی از بین می‌روند ولی مشکل در باورمندی ماست و باید بدانیم که حرکت آنها یک دور باطله و زودگذر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با طرح این سوال که آیا باید با این بینش و تفکر که از هم‌پیمانی و همدستی کشورهای کفر با یکدیگر هراس داشته باشیم، تصریح کرد: تمامی این اندیشه‌ها و تفکرات نشانه نفهمیدن آیه قرآن و ناباوری نسبت به خداست.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مردم باید بدانند چنین قدرت‌هایی مصداق بارز جولان هستند و به راحتی از بین می رود، گفت: همه بندهای دنیوی را باید از خود جدا کنیم و برای پرش از روی این سکو به خدا متوسل شویم.

وی با اشاره به اینکه مردم با مجاهدت‌ها و مقاومت‌های خود می‌توانند در مقابل جبهه کفر ایستادگی کنند، خاطرنشان کرد: مجاهدت سبب تحقق عبادت و دلدادگی در جوهر وجود انسان می‌شود.  نماز و روزه و واجبات مظاهر عبادت و پرستش حق هستند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه برای شهادت آیت الله نمر 2 بینش وجود دارد، خاطرنشان کرد: جوامع دینی شیعه آن طور که باید و شاید در مقابل این جنایت عکس العمل نشان ندادند و در دنیای شیعه انتظار می رفت که واکنش لازم و شایسته دیده شود.

وی با اشاره به بینش هایی که در مورد شهادت آیت الله نمر وجود دارد، گفت: یک عده می‌بینند که با یک ضربت، وی در دل نعمت‌های خدا و دوشادوش شهدای کربلا قرار گرفت و عده‌ای دیگر سختی‌هایی که این شهید متحمل شده و ایستادگی‌های وی را می‌بینند.

آیت الله علم الهدی افزود: شهادت شیخ النمر ادعاهای دروغین جریان های بین المللی در خصوص دموکراسی و حقوق بشر را ثابت کرد . آن هم انسانی که اتهامش فقط ابراز مخالفت با حکومت سعودی بوده نه اینکه اسلحه بردارد و مبارزه کند و بعد سرش را از تنش جدا کنند که چرا گفتید حکومت را قبول نداری و در دنیا هم اصلا تعقیب نشود. بعد از آن، مردمی هم که اعتراض کردند، افراطی، تندرو و قانون شکن خطاب شوند .

وی با اشاره به قطع دیپلماسی حکومت سعودی با ایران، گفت: عده ای هم دست از پا درازتر از این مملکت بروند، خب بروید به جهنم که سر به تن تان نباشد، نابودی شوید؛ چه نیازی جامعه انقلابی ما به شما دارد. جز نکبت برای اسلامی چیز دیگری نیستید، لکه ننگ بر دامن قرآن روی کره زمین شما هستید و وجود شما اهانت به قرآن است.

امام جمعه مشهد مقدس بیان داشت: بعد از اینکه در این مملکت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساندیم و مزدوران شاه را با نکبت و ذلت از مملکت بیرون کردیم و بعد از این همه افتخارات، این یک افتخار است که ذرات ناپاک و نجس العین و مزدور آمریکا و اسرائیل با این مملکت نتوانستند زندگی کنند و بساط خود را جمع کردند و از این مملکت رفتند به جهنم .

در تاریخ مملکت ما می نویسند که این ملت اینقدر در موضع اسلامی و انقلابی آزاده، پاک و با اخلاص و باصفا بوده که موجودات نجس العین مزدور آمریکایی و اسرائیلی نتوانستند با این ملت بسازند و گذاشتند و رفتند و جزء مفاخر این ملت ثبت خواهد شد. این اشکالی برای ما ندارد و این از برکت خون شهید شیخ النمر برای ملت انقلابی ما بود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی