۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

     

ما در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی خود موارد خاص از حماسه آفرینی مردم داریم اما حماسه 9 دی حماسه فتنه زدایی و فتنه ستیزی است. امتیاز حماسه نهم دی به خاطر فتنه ستیزی است، امروز باید با همه ی قدرت جامعه ی غیور ما برای فتنه زدایی و فتنه ستیزی مصمم شوند که ابزار آن بصیرت است و لذا نهم دی ماه روز بصیرت نام گرفت.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی در سالروز میلاد پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) و امام صادق(ع) در جمع بسیجیان و پاسداران انقلاب اسلامی و مردم قم و تقارن آن با حماسه 9 دی بیان داشت: تقارن این دو مناسبت در امسال با هم تداعی کننده ی یک واقعیت در ذهن و فکر ماست و آن اینکه ظهور پیامبر اکرم(ص) و امام صادق(ع) به عنوان ضامن اجرای ناب اسلام وابسته به حمایت و همیت فوق العاده مقاومانه ای از طرف دلدادگان این مکتب است و جهانی شدن اسلام در سایه این حمایت و نتیجه ی وابستگی و دلدلدگی است

وی گفت: حماسه ی 9 دی مانور عظیم مردمی بود که این وابستگی و دلدادگی به مکتب و ولایت اهل بیت را به نمایش جهانیان گذاشت، تقارن این دو حادثه در امسال نشانگر این واقعیت است که علت اصلی در جهانی سازی اسلام  حاصل حمایت ها و پایمردیهای عظیم و استوار دلدادگان عترت پیغمبر است. پیامبر اکرم به عنوان خاتم انبیاء و تکمیل کننده ی تمام راه های آسمانی حق  به طرف کمال و سعادت بشر در جاده ی عبودیت برای رسیدن به نقطه ی خدا گونه ای برای نشان دادن این راه برای عموم جهانیان مبعوث گردید. همانطور که پیامبر به یک زمان اختصاصا ندارد به نسل و نژاد هم مخصوص نیست 



دریافت

امام جمعه ی مشهد مقدس افزود: فلسفه ی اصلی بعثت نبی مکرم اسلام وقتی در زمین محقق خواهد شد که تعالیم ایشان بتواند همه ی انسان ها را در مسیر کمال و عبودیت قرار دهد. تنها با یک میلیارد و اندی مسلمان در بخشی از جهان واقعیت رسالت ایشان محقق نشده است. برای جهانی سازی این رسالت حرکت ها و قیام ها و جوشش و رویش هایی در بین انسان ها باید محقق شود اما مهم اینکه جوشش ها و رویش ها مردم و پیروان اسلام در چه هنگام میتواند این رسالت عظیم آسمانی یعنی جهانی بودن اسلام را مصداق ببخشد و این حرکات باید در چه جهت باشد تا این مهم اتفاق افتد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آن جهتی که همه ی نسل های مسلمان در آن جهت در رویش ها و خیزش ها با هم مشترک هستند تحقق رسالت پیغمبر و جهانی شدن اسلام است. حاکمیت معارف و دین در برهه ای از زمان و جهان مسلمین را قانع نمی کند و آنچه نقطه ی مشترک در دورنمای هدف همه ی پیروان رسول اکرم است جهانی شدن اسلام است که خدا آن را در یک کلمه خلاصه میکند که "تمام دین برای خدا باشد" حاکم بر سراسر جهان بشریت یک تمدن یک قانون و یک آموزه باشد و آنهم اسلام.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت:  این واقعیت طبق گفته ی قرآن زمانی اتفاق می افتد که فتنه در جهان براندازی شود، نقطه ی تعارض و دشمنی با دین و حاکمیت اقتدار اسلام فتنه است نه تجهیزات و سلاح ها و جنگ های سترگ در زمین. نقطه ی مبارزه با اسلام که سنگ راه توسعه ی دین و عامل اصلی آسیب بر پیکره این مکتب است فتنه است و 9 دی حماسه ی ضد فتنه است.

وی گفت: ما در تاریخ انقلاب مقدس اسلامی خود موارد خاص از حماسه آفرینی مردم داریم اما حماسه 9 دی حماسه فتنه زدایی و فتنه ستیزی است. امتیاز حماسه نهم دی به خاطر فتنه ستیزی است، امروز باید با همه ی قدرت جامعه ی غیور ما برای فتنه زدایی و فتنه ستیزی مصمم شوند که ابزار آن بصیرت است و لذا نهم دی ماه روز بصیرت نام گرفت.

امام جمعه ی مشهد مقدس افزود: فتنه در لغت از آتش قوی نیرومندی است که بر طلا میدمند تا عیار آن مشخص شود. شما جامعه را طلا در نظر بگیرید و آتش در آن بدمید تا خالص شود این نقش فتنه در دل جامعه است. حال اگر طلا نباشد و فلز دیگری باشد با این آتش هویت این فلز از بین می رود. عناصرش تکان می خورد و عنصر اولیه ی آن ازبین می رود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: انسانها و جامعه مانند فلز است که اگر طلا شد فتنه که برآن وارد شد تمام عناصر غیری که به آن وابسته است را میریزد و ناب آن می ماند اما اگر طلا نبود فتنه که آمد همه چیز آن را نابود میکند.

آیت الله علم الهدی در ادامه گفت: اینها که در رحلت پیغمبر ریزش کردند و سقوط کردند انسان های کمی نبودند، کسانی بودند که در رکاب پیغمبر 10 سال شمشیر زدند و مردم مدینه همه یا خانواده شهید یا جانباز یا رزمنده بودند ولی فتنه ی ثقیفه که آمد همه ریزش کردند و دقیقا 3 یا 7 نفر ماندند. فتنه ی سال 88 همچین چیزی بود که اسید و آتشی بر جامعه ی ما بود تا عناصر ناخالص ریزش کردند و ما فهمیدیم عناصر ناخالص کسانی بودند که به امام (ره) چسبیده بودند و نقش سنگ زیرین آسیای انقلاب را مدت ها ایفا میکردند و در عرصه های عملیاتی جلوی صف انقلاب بودند اما فلزشان طلای ناب امام و انقلاب و جامعه ی امام نبود و اینها ریزش کردند.

وی گفت: از ابتدای انقلاب تا کنون هیچ جریانی اینگونه در شکل فتنه بروز کند و این همه ریزش را نشان دهد و ناب جامعه را پای ولایت خالص کند، جامعه ی ولایی امروز در مقایسه با روز اول انقلاب حتی در جریان محوری که امام بودند و در شعاع ایشان چه عناصر ناخالصی بودند. امروز دلدادگی مردم ما به ولایت این صفا و دلدادگی در کنار امام وجود نداشت. عده ای در کنار امام بودند که یا مارکسیست بودند یا التقاطی بودند که بعد با امام زاویه پیدا کردند و مقابل ایشان ایستادند و جنگیدند توطئه کردند.

امام جمعه ی مشهد افزود: این خلوص پای ولایت و رهبری جامعه ی ولایی ماکه امروز می بینیم و بدور از همه ی انحرافات و خیانت ها پای مقام رهبری ایستاده در روز اول نبود و روز به روز هرچه از مبداء دور میشود خالصی اش بیشتر می شود ناخالصی آن کمتر و دلالت بر حقانیت انقلاب ما را دارد که این انقلاب زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) و عرصه فراگیری دین اسلام است.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر به این جمع بندی برسیم که آنچه به دین و پیغمبر ضربه می زند و مقابلش می ایستد فتنه است پس در مقام فتنه ستیزی و فتنه زدایی هم بصیرت را در خودمان بالا ببریم و هم بصیرت را به عنوان قدم اول فتنه ستیزی در جامعه توسعه دهیم.

امروز در سال 94 نباید در مورد فتنه ی 88 سخن بگوییم، ما با فتنه ی 94 روبرو هستیم. فتنه ی 94 از 88 خیلی سخت تر و شدیدتر است، فتنه ی 94 گسترش بیشتری از 88 دارد. در فتنه ی 88 دشمن یک فضای ورودی و نفوذی پیدا کرد که قدرت یابی و فرصت طلبی ریزشی های انقلاب بود. اینها قدرت یابی و فرصت طلبی شان منفذ ورود دشمن شد تا نوای جمهوری ایرانی و نه غزه نه لبنان و ... را در کشور شهید داده ما سر بدهند

فتنه ی سال 94 این نیست، رهبری فرمودند خطر خطر نفوذ است اینجا دشمن به دنبال سردادن شعار شیطانی نیست بلکه دنبال چیز بالاتری است تا از طریق نفوذ بتواند رگه های قدرت و حکومت را در دست بگیرد و نظام را از داخل پایین بکشد و همه چیز نظام را ازبین ببرد. این فتنه ی 94 است. برای دشمن فتنه ی 88 یک راهیابی بود و یک مسیر شناسی و اطلاعات عملیات بود تا مشخص شود عناصر و جریانات سیاسی می توانند در استخدام دشمن شوند و عامل دشمن شوند تا رگه های حکومت را بگیرند و پایین بیاورند.

آنروزی که این شعار های شیطانی را سردادند دیدند عده ای مقابل این شعار ها ساکت هستند و عده ای هم تایید می کنند.بیانیه در تایید حرکت اینها میدهند و دشمن این ها را شناسایی کرده بود. برخی از اینها روزی همه کاره انقلاب و نظام بودند حال چگونه در مقابل شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه عکس العمل نشان نمی دهند حتی با اشاره ای تایید میکنند. اینها کسانی هستند که با رهبری زاویه دارند حال کم تا زیاد. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی