۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

دیدار با سپاه امام رضا(ع)

يكشنبه, ۲۱ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۳۹ ق.ظ

ما در حال حاضر نیازمند شناسایی هسته ی مقاومت در نظام هستیم

نوسنات سیاسی اخیر باعث یک تسویه ی عمومی شد تا هسته ی مقاومت شناخته شود. اگر ما می خواستیم با تشکیل حزب ، هسته ی مقاومت ایجاد کنیم. جریان منحرف می شد. ما باید هسته ی مقاومت را بشناسیم و بفهمیم که چه جریانی در همه ی شرایط کنار رهبری ایستاده و می ایستد و امام باقر (علیه السلام) هم دنبال تشکیل این هسته بودند.

دیدار با فرماندهان سپاه امام رضا(علیه السلام)


آیت الله علم الهدی در جمع فرماندهان سپاه امام رضا (علیه السلام) بعد از عرض تسلیت ایام شهادت امام باقر(ع) بیان کرد: ائمه(ع) الان هم برای ما امام هستند ولازمه ی این امراین است که از رهنمود ها و آموزه های ائمه در زندگی خود و علاوه بر آن در اندیشه های اجتماعی و سیاسی هم باید از سیره ی ائمه استفاده کنیم.


ایشان در بیان مشکلات کنونی جامعه افزودند: الان مشکل ما این است که برخی می خواهند برخی بینش ها و مسائل سیاسی خود را مستند بر اندیشه ها و روایات دینی کنند که این یک شگرد جدید جریان های انحرافی است و این یک عملیات روانی جدید است که آنها شروع کردند و با زور آیات و روایات می خواهند نظریه ی خود را تحمیل کنند.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان کردند: اگر بینش سیاسی ما بر اساس آیات و روایات باشد آن حجیت شرعی دارد چون ما دین را قبول داریم و لذا سیاست آمیخته با دین می گوید بدون قرآن و روایات نمی توانیم هر نظریه ی سیاسی را ارائه بدهیم. امام باقر(ع) در سیره سیاسی خود یک حرکت تاکتیکی یا به قول مقام معظم رهبری نرمش قهرمانانه داشتند.


ایشان در تبیین وضعیت جامعه ی اسلامی در زمان امام باقر(ع) افزودند: در زمان عبدالملک مروان و چهار فرزندش خلافت بسیارآلوده بود. اوج به لجن کشیده شدن حکومت وخلافت در تاریخ صدر اسلام در همین زمان بوده است. رفتار اینها بگونه ای بود که مردم گمان کردند خلیفه باید این گونه باشد. وجود اقدس امام باقر(ع) در این زمان زندگی می کردند.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان کردند: در این موقعیت امام دو کارکردند، اول ایجاد هسته ی مقاومت مقابل خلافت را تحت عنوان تشیع ایجاد کنند و از طرفی هم شیعه را سازماندهی کردند و برای اولین بار ایشان تقیه را مطرح کردند که تقیه یک تاکتیک است که درآن به اندازه ی نتیجه وحتی کمتر از آن هزینه می شود.


ایشان در انتهای سخنان خودخطاب به حاضرین افزودند: نکته ی قابل توجه برای ما همین است، بعد از سال 88 کار بجایی رسید که دشمنان ولایت هم خودشان را ولایی جلوه دادند. این نوسنات سیاسی اخیر مقداری این وضع را بهم زد و باعث یک تسویه ی عمومی شد تا هسته ی مقاومت شناخته شود. اگر ما بخواهم با تشکیالت حزبی  هسته ی مقاومت ایجاد کنیم جریان منحرف می شود. پس ما باید هسته ی مقاومت را بشناسیم و بفمیم که چه جریانی در همه ی شرایط کنار رهبری ایستاده و می ایستد که امام باقر(ع) هم دنبال تشکیل این هسته بودند. وظیفه شما شناسایی این افراد است که در همه ی حالات و شرایط پای نظام و رهبری هستند و خط دهی و هدایت آنهاست.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی