۱۴۰۳ جمعه ۰۷ ارديبهشت

امام جمعه ای که قانون اساسی بلد نیست

شنبه, ۵ دی ۱۳۹۴، ۱۱:۱۹ ق.ظ

 

در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران از آیت الله علم الهدی نقل می کند که در آن آمده "اصل 188 قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند." در حالیکه در اینجا آیت الله علم الهدی به اصل ۱۰۷ اشاره کرد و این خبرگزاری یا خبرنگار به اشتباه عدد ۱۸۸ را بکار می برد. نمونه ای از چنین اشتباهی مسبوق به سابقه است.

به گزارش بخش پاسخ به شایعات Alamolhoda.com در روزهای اخیر خبری در حال انتشار و بازنشر در فضای مجازی است که اساسا کذب می باشد و به وقوع نپیوسته است. این مطلب با عنوا "امام جمعه ای که قانون اساسی را نمیشناسد" در حال انتشار است مبنی بر اینکه :

علم الهدی در جواب نامه ی علی مطهری گفت : مطابق اصل ۱۸۸ قانون اساسی رهبر خود یک ولی است.

علی مطهری : قانون اساسی فقط ۱۷۷ اصل دارد.

این در حالیست که اصلا آیت الله علم الهدی جوابی به نامه دکتر علی مطهری نداده که محتوای آن اینچنین باشد. و مدعیان دروغین این خبر نیز هیچ سند و مدرکی برای سخنان نسبت داده شده به آیت الله علم الهدی و دکتر مطهری ارائه نکرده اند. البته با جستجو تنها خبرگزاری مهر خبری  در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله مهدوی کنی در جمع خبرنگاران از آیت الله علم الهدی نقل می کند که در آن آمده "اصل 188 قانون اساسی نیز به همین موضوع اشاره دارد و در آن عنوان شده که خبرگان برای انتخاب رهبری انتخاب می‌شوند و تمام وظایف را خود باید تصویب کنند." در حالیکه در اینجا آیت الله علم الهدی به اصل ۱۰۷ اشاره کرد و این خبرگزاری یا خبرنگار به اشتباه عدد ۱۸۸ را بکار می برد. نمونه ای از چنین اشتباهی مسبوق به سابقه است. که نمونه های دیگری از چنین اشتباهی نیز وجود دارد.

 

با توجه به وجود فضای غبار آلود شایعات در فضای رسانه ای بخصوص فضای مجازی، مخاطب فهیم و فرهیخته رسانه بهتر است مطالب، مواضع و نظرات آیت الله علم الهدی را از منابع اصیل همچون سایت شخصی ایشون دنبال کند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی