۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت

   

امروز با شهادت این عده در یک کشور آفریقایی، دنیا شیعه‌شناس شده است که این، یک نقطه آغاز است و اگر این عقیده را داریم باید توجه داشته باشیم که مسیر ادامه پیدا کند.آن جریان‌هایی که فکر می‌کنند منهای انقلاب می‌شود تشییع را تبلیغ کرد، باید بدانند که این امر امکان‌پذیر نیست و برای اثبات آن، باید جمعیت و آمار شیعیان نیجریه را ببینند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در تجمع طلاب و اساتید حوزه علمیه شهید نواب صفوی که در محکومیت کشتار شیعیان در نیجریه برگزار شد، اظهار کرد: ما در مکتب اهل بیت(ع) می‌بینیم یک راهبردی وجود دارد که در مقام تملک و بهره‌برداری از خون است و تا قبل از این مکتب، پایان هر حرکتی شکست مادی بود.

وی ادامه داد: در مکتب اهل بیت(ع) این آموزه و فرهنگ به وجود آمد که پایان خط شکست مادی نیست بلکه نقطه آغاز یک حرکت عظیم‌تر و یک فعالیت توفنده‌تر و نیرومند‌تر است لذا در امت اسلامی، اولین کسی که توانست این واقعیت را استفاده کرده و یک راهبرد انتخاب کند و به دیگران هم بیاموزد شخص حضرت فاطمه(س) بود.

امام جمعه مشهد افزود: ایشان با سه نفر این حرکت را شروع کردند و امروز 300 میلیون نفر بر روی کره زمین اشهد ان علی ولی‌الله را می‌گویند، حرکت سیدالشهدا(ع) نیز دنباله همین خط بود، اینکه امام حسین(ع) جمله هیهات منه الذله را فرمودند مصداق این راهبرد بود و به دنبال این اعلام، امام حسین(ع) قیامی کرد که اساس آن، مظلومیت و بهره‌برداری از خون بود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه امام حسین(ع) از خون پاکشان در جهت توسعه دین بهره‌برداری کردند، گفت: امام راحل در سال 57 در بیانیه اول محرم، اعلام فرمودند ماه محرم ماه پیروزی خون بر شمشیر است و این جمله یک شعار نبود بلکه یک راهبرد بود آن هم به این دلیل که خون این قدرت را دارد که بر اسلحه و شمشیر پیروز شود، خون اگر برای پول، قدرت و مقام ریخته شود هدر رفته است اما اگر برای اندیشه آسمانی و الهی خرج شود، بر همه سلاح‌ها و ابزارهای مادی پیروز خواهد شد.

وی بیان کرد: خون 500 بی‌گناهی که در تهاجم جنایت‌کارانه مزدوران استکباری در نیجریه ریخته شد از جمله خون‌هایی است که باید گفت ولی این خون انقلاب و بیداری اسلامی و زمینه‌سازی جهان برای ظهور امام زمان(عج) است زیرا مسئله انقلاب مقدس ما یک انقلاب طائفی، بلدی و دگرگون‌کننده در درون یک جامعه منفجر شده نبود بلکه یک انقلاب به تمام معنا اسلامی بود که نتیجه‌اش دگرگون‌سازی وضع اسلام و مسلمان‌ها بر روی کره زمین بود .

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های شیخ زکراکی، رهبر شیعیان نیجریه گفت: حجت‌الاسلام سید ابراهیم زکزاکی چند سال قبل در مشهد به ملاقات بنده آمدند و من از ایشان سوال کردم در نیجریه چقدر شیعه دارید، ایشان فرمودند قبل از پیروزی انقلاب ایران شیعیان در نیجریه دو قبیله بودند که در صحرایی معروف به شیعه و محب اهل بیت زندگی می‌کردند و جمعیت آنها از هزار نفر تجاوز نمی‌کرد اما زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید جمعیت شیعه نیجریه تا به حال به پنج میلیون نفر رسیده است.
 
آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این آمار مربوط به چند سال قبل است و امروز این جمعیت به 10 میلیون نفر رسیده است لذا آن جریان‌هایی که فکر می‌کنند منهای انقلاب می‌شود تشییع را تبلیغ کرد و آنهایی که گمان می‌برند بدون گسترش این انقلاب می‌توانند مکتب اهل بیت را توسعه بدهند، باید بدانند که این امر امکان‌پذیر نیست و برای اثبات آن، باید این جمعیت و آمار شیعیان نیجریه را ببینند.

وی با اشاره به اینکه آیا برخی فکر می‌کنند شهادت این 500 شیعه و مصائب وارد شده بر یک بیت روحانی شکست است، گفت: قرآن ثابت می‌کند حرکت در راه دین و مجاهدت در راه مکتب، شکست مادی نیست بلکه نقطه آغاز حرکت و فوران است.
 
امام جمعه مشهد افزود: امروز با شهادت این عده در یک کشور آفریقایی، دنیا شیعه‌شناس شده است که این، یک نقطه آغاز است و اگر این عقیده را داریم باید توجه داشته باشیم که مسیر ادامه پیدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: با این کشتار بی‌رحمانه‌ای که صورت گرفته است، استکبار و صهیونیست جهانی در انتهای درجه ضعف و ناتوانی به سر می‌برند، اگر دشمن امروز نمی‌تواند برخورد نظامی کند و با نیرنگ و فتنه و رفتارهای روباه‌صفتانه برخورد می‌کند به این دلیل است که در عمق ناتوانی هستند و قدرتی ندارند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی