۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت

   

امروز شیعه در برابر استکبار جهانی قرار گرفته و استکبار جهانی نمی‌تواند با هیچ قدرتی این شیعه را از بین ببرد، حرم حضرت زینب (سلام الله علیها) فقط همان گنبد نیست و موجودیت ما به معارف اهل بیت(ع) است و باید امروز به دنبال توسعه فرهنگ شیعه و دفاع از شیعیان باشیم.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی دقایقی پیش در مراسم عزاداری ظهر شهادت امام حسن عسکری(ع) و وداع با پیکر شهدای مدافع حرم که در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: صاحب عزای امروز امام زمان(عج) است و این عزای امام حسن عسکری(ع) بوده که در خانه امام زمان(عج) برگزار شد.

وی افزود: امروز در جهان در محاصره توطئه دشمنان قرار داریم که به دنبال مقابله با انقلاب هستند و یکی از تدابیر آنها برای این توطئه ایجاد اختلاف فکری و اعتقادی و جریان تحجر است.

امام جمعه مشهد بیان کرد: دشمن به دنبال قطع رگ حیات نظام جمهوری اسلامی بوده که یک لبه تیغ آنها وهابیت کافر و نجس‌العین و لبه دیگر تحجر شیعه انگلیسی است و در حقیقت توطئه آنها این است که انقلاب و حرکت دفاعی از تهاجم دشمن نسبت به اسلام و مبانی اهل بیت(ع) را در یک جهتی قرار دهند که تقابلات با دشمن غیرشرعی جلوه پیدا کند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: جریان تحجر همانند وهابیت در جامعه اسلامی کار می‌کند و نمونه آن این است که بیان می‌کنند در عزاداری‌ها از قمه و زنجیرهای تیغ‌دار استفاده شود؛ این چه عزاداری است در حالیکه دشمن در برابر امام حسین(ع) در نزدیکی کربلا صف کشیده این افراد هیچ کاری به این دشمنان ندارند و این افراد همان شیعه انگلیسی هستند که تحت توطئه انگلیس می‌خواهند مسیر حرکت شیعه را به سمت مسیر دشمنان اهل بیت(ع) تغییر دهند.

وی یادآور شد: این افراد می‌گویند قیام بدون حضور معصوم نامشروع است و هر بلایی سر اسلام آمد و حتی سر شیعیان را جدا کنند نباید هیچ کاری کرد و فقط باید مظالم علیه اهل بیت(ع) را بشنویم و به یاد آوریم و بعد خودمان خون‌آلود کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این اقدامات با عنوان عزاداری هیچ مبنایی برای معرفت‌شناسی اهل بیت(ع) ندارد و در حقیقت هدف اصلی آنها رواج خرافات و نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام است درنتیجه این مبانی را ترویج می‌کنند.

وی ادامه داد: نظر آنها این است که ائمه این اواخر هیچ قیامی نداشته‌اند و بر همین اساس تا ظهور امام زمان(عج) نباید هیچ قیامی صورت گیرد.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: این افراد می‌گویند ما در بررسی سیره اهل‌ بیت(ع) بعد از قیام امام حسین(ع) قیامی نداشته‌ایم و فقط مسائل شرعی می‌گفتند و به دشمنی با جامعه دینی هیچ کاری نداشتند که اگر این بود قطعاً امامان ما به شهادت نمی‌رسیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: علت اینکه امامان ما بعد از امام حسین(ع) قیام مسلحانه نداشتند این بود که در صورت قیام مسلحانه به‌ عنوان معارض حکومت قرار می‌گرفتند و دشمنان این قیام را سرکوب می‌کردند و جریان شیعه براندازی می‌شد و امامان بعد از امام حسین(ع) قیام مسلحانه نداشتند اما قیام آنها صد درصد معارض گونه و برکننده جرم و سیاست عباسیان بودند و در واقع این قیام‌ها یک حرکت سیاسی حساب‌ شده از سوی اهل‌ بیت(ع) بود.

وی عنوان کرد: در زمان امام حسن عسکری(ع) ایشان مطرح کردند که انگشترها در دست راست انداخته شود تا شیعیان را شناسایی کنند و سازمان‌دهی شوند و ارتباط سازمانی در شیعه تکمیل شود، به نوعی که قیام امام ما قیام سیاسی بود، همچنین انقلاب اسلامی ما نیز قیام سیاسی بوده و به هیچ کشوری تجاوز نکردیم و هر جا هم با نیروی مسلح حضور یافتیم برای دفاع از نیروهای شیعه بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: همه جمعیت ما ایران نیست و 300 میلیون شیعه در جهان وجود دارد و روش ما همان روش امام حسن عسکری(ع) است و شیعیان دنیا را به یکدیگر را متصل می‌کردند و اگر این سازمان‌دهی نبود نمی‌توانست شیعه این‌گونه تا به امروز حیات سیاسی را بعد از امام زمان(عج) حفظ کند.

وی افزود: متأسفانه پهنه اهل‌ بیت(ع) شناسی ما به‌ اندازه احساساتمان به آنها نیست و در این پهنه شیعه در دو ماه عزاداری متاسفانه به امام شناسی آنطور که باید نمی‌پردازد و از جایگاه سیاسی امامان از جمله امام حسن عسکری(ع) که شش سال در زندان بودند یا اگر در خانه بودند در خانه خود به طور کامل محاصره بودند، اما امام با این وجود کل شیعیان را اداره می‌کردند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: با همه این موارد زندانبان امام حسن عسکری(ع) کار بیانات و توسعه شیعه از زندان به بیرون را بر عهده داشت و همان فرمانده که نظارت خانه امام حسن عسکری(ع) را برعهده داشت زیر نظر امام بود.

وی با اشاره به اینکه امروز شیعه در برابر استکبار جهانی قرار گرفته و استکبار جهانی نمی‌تواند با هیچ قدرتی این شیعه را از بین ببرد، گفت: حرم حضرت زینب فقط همان گنبد نیست و موجودیت ما به معارف اهل بیت(ع) است و باید امروز به دنبال توسعه فرهنگ شیعه و دفاع از شیعیان باشیم.

آیت‌الله علم الهدی افزود: چند سال پیش با زکزاکی در مشهد ملاقاتی داشتم و وی گفت ما در نیجریه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی دو قبیله در صحرای نیجریه بودیم که فقط محب اهل بیت(ع) بودند اما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از 10 میلیون شیعه داریم و در یک هیئت سینه‌زنی در ظهر عاشورا یک میلیون و 200 هزار نفر حضور داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: امروز بر اساس همین توسعه شیعه می‌بینیم که به شیعیان اینگونه حمله می‌کنند و امروز شیعه افریقایی زبانزد تمام جهان شده و جنبش اسلامی نیجریه هیچ قیام مسلحانه‌ای نیست و یک راهپیمایی صلح‌آمیز تنها در اربعین امام حسین(ع) داشتند و خط انقلاب ما در توسعه و ساماندهی شیعه از امام حسن عسکری گرفته شده است.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی