۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت

نماز جمعه ی نوزدهم مهر 92

جمعه, ۱۹ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۲۹ ب.ظ

عامل ورود امریکایی ها به ایران دکتر مصدق بود. ولی از پشت به او خنجر زدند.

امام دستور دادند به عنوان عبادت در سرزمین وحی ، شما مرگ بر امریکا بگید و اگر مرگ بر امریکا نگید حجتون ، حج ابراهیمی نیست/ در دولت های سازندگی و اصلاحات و دهم علی رغم هشدار رهبری روی خوش به امریکا نشان داده شد اما امریکایی ها بلافاصله دشمنی خود را اثبات کردند ، پس امریکا قابل اعتماد نیست. بهترین راهکار در برخورد با استکبار تکیه به توان داخلی است.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة الله) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

خطبه ی دوم

بخش عربی از خطبه ی دوم

آیت الله علم الهدی، ظهر امروز در خطبه های سیاسی عبادی نماز جمعه مشهد در جمع زائران و مجاوران امام رضا(علیه السلام) با اشاره به هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: امروز آخرین روز هفته گرامی داشت نیروی انتظامی و مقام پلیس می باشد.


وی پلیس را محور اقتدار نظام خواند و گفت: این قشر خادمانی با اخلاص و ایثارگر هستند که امنیت را برای ملت ما عرضه می کنند.

 

آیت الله علم الهدی افزود: و به پاس خدماتی که این عزیزان غیور و دلاور د ارند مردم ما یک هفته را مبانی قدرشناسی خود را به این نیرور بیان می کنند.

 

امام جمعه مشهد گفت: امیدواریم در همه عرصه های امنیتی، انتظامی این محور اقتدار نظام موفقیت های بهتری را کسب کند.

 

مقابله با بی حجابی یک جریان فرهنگی مردمی است

 

وی با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در خصوص مقابله با بی حجابی، ابراز کرد: ایشان در این سخنرانی در خصوص مقابله با بی حجابی و تذکر به بی حجابان، نیروی انظامی را در مقوله آخر قرار دادند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مسئله مقابله با بی حجابی یک جریان فرهنگی مردمی به شمار می رود، ابراز کرد: مقابله با بی حجابی یک امر مردمی است و مردم برای مقابله با این امر غیر شرعی وارد میدان شوند.

 

امام جمعه مشهد افزود: مردم خود باید با این ناهنجاری اجتماعی مقابله و از ترویج آن در جامعه جلوگیری کنند.

 

نیروی انتظامی با بدحجابی مقابله کند

 

وی تصریح کرد: البته در جایی که نیروی مفسد به گناه مقاومت می کند، جایی است که جریان اقتدار نظام باید وارد عرصه شود و به عنوان عنصر پیشگیری از ناهنجاری با آن مفسد مقابله بکنند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: امیدواریم ان شاالله این نیرو در امر مقابله با بی حجابان موفق باشند.

 

توفیق زیارت امام رضا(ع) در ماه حج

 

امام جمعه مشهد با اشاره به زیارت امام رضا(ع)، گفت: شما زائران و مجاوران توفیق حضور در حرم امام رضا(ع) و توفیق زیارت این امام بزرگوار را کسب کرده اید.

 

وی با بیان اینکه زیارت امام رضا(ع) برابر با هزار حج است، بیان کرد: شما باید شکرگذار این نعمت بزرگوار که خدای متعال به شما داده است، باشید.

 

آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب ما حج ابراهیمی است، عنوان کرد: فتوای حج ابراهیمی را امام خمینی(ره) صادر کردند.

 

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: حج ابراهیمی در قالب انجام فریضه الهی برائت از مشرکین تحقق پیدا می کند.


وی با بیان اینکه برخی بزرگان از انقلاب و انقلابی بودن خود خسته شده اند، اظهار کرد: مشاهده می شود که این افراد سخنانی را به امام خمینی(ره) نسبت می دهند که ایشان در گفتن شعار مرگ بر آمریکا راضی نیستند.


مرگ بر امریکا محور برائت از مشرکین


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا را خود امام خمینی(ره) دستور داده اند، گفت: این شعار را خود امام دستور دادند که اگر در هنگام عبادت سرزمین وحی شعار مرگ بر آمریکا گفته نشود و اگر برائت از مشرکین نداشته باشیم حج مان، حج ابراهیمی نخواهد بود.

 


آیت الله علم الهدی تصریح کرد: مگر برائت از مشرکین در این چند سال گذشته که انجام گرفته غیر از شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل بوده است.

 

مسئولان دولتی آنچه به مصلحت کشور باشد را انجام می دهند

 

وی با اشاره به اینکه ما طبق فرموده رهبر معظم انقلاب به دولت اعتماد داریم، گفت: ما به رئیس جمهور و دیگر مسئولین دولت اعتماد داریم، زیرا آن ها رشد یافته همین انقلاب و نظام بوده اند و آنچه مصلحت کشور باشد را انجام می دهند.

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: زمانی که این دولت مردان عنوان کردند که می خواهیم در مدیرتمان با استفاده از نظام دیپلماسی مشکلات را حل بکنیم، رهبری نیز به آن ها این میدان را دادند که اهداف خود را پیش ببرند.

 

امام جمعه مشهد تصریح کرد: البته اگر دولت در این مسیر نیز موفق نشود به معنای این نبوده که آنها مورد اعتماد نظام نیستند.

 

تبیین جزئیات دشمنی 60 ساله آمریکا علیه ایران

 

وی با بیان اینکه آمریکا دشمن 60 ساله ما به شمار می رود، ابراز کرد: این گرگ درنده با جنایت وارد این مملکت شد.

 

ایت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: 60 سال پیش دکتر مصدق به عنوان نخست وزیر که یک چهره ملی داشتند برای اینکه می خواستند دست انگلیس های را از نفت ما کوتاه کند دست دوستی با آمریکا داد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه مصدق نخستین فردی است که رابطه با آمریکا را برقرار کرد، گفت: بعد از ان ماجرا به فاصله 1 یا 2 سال آمریکایی ها از پشت خنجر زدند و کودتا 28 مرداد را رقم زدند.

 

وی تصریح کرد: چمدان‌های پول خود را در میان اراذل و اوباش تقسیم کردند و کودتای 28 مرداد را علیه دولت مصدق به راه انداختند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه 40 هزار مستشار آمریکایی 25 سال بر این مملکت مسلط بودند، اذعان کرد: تنها دستاورد آنها و یادگاری که باقی گذاشتند، ساواک بود و هیچ نهاد خیریه و یا مردمی را در ایران ایجاد نکردند.

 

دشمن آمریکا در دولت سازندگی

 

امام جمعه مشهد با اشاره به این مطلب که در سال 69، دو برنامه از طرف دولت ایران یعنی دولت سازندگی به نفع آمریکا اجرا شد، اظهار کرد: زمانی که در جنگ خلیج فارس دولت ایران اعلام بی طرفی کرد راه را برای حضور آمریکایی‌ها در عراق و کویت فراهم کرد.

 

وی تصریح کرد: همچنین در همین سال عده‌ای از گروگان‌های آمریکایی به کمک ایران و توسط حزب‌الله آزاد شدند اما در مقابل این 2 کار حیاتی آمریکایی‌ها طالبان را در افغانستان مستقر کردند و سبب مرگ دیپلمات‌های ایرانی در مزارشریف شدند.

 

دشمنی آمریکا در دولت اصلاحات

 

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: در سال 73 نیز قبل از دولت اصلاحات یعنی در دولت سازندگی ازشرکتی آمریکایی برای سرمایه‌گذاری در ایران دعوت شد اما آمریکایی‌ها در مقابل این روی خوش، تحریم علیه ایران را آغاز کردند.

 

امام جمعه مشهد افزود: در دولت اصلاحات یعنی سال 80 و 81، زمینه ورود آمریکا به افغانستان را فراهم کرد و وزیر امور خارجه امروز نیز کاملا در جریان این اتفاقات است، البته بهانه آمریکایی‌ها برای حضور در افغانستان سرکوب طالبان و القاعده بود.

 

وی ادامه داد: درحالی که بلافاصله دیدیم که از سوی رئیس‌جمهور وقت آمریکا یعنی جرج‌بوش ایران به عنوان محور شرارت معرفی شد، همچنین در سال 82 نامه‌ای از طرف دولت اصلاحات برای حل برخی از مسائل تحویل آمریکایی‌ها شد اما آنها نه تنها به این نامه توجهی نکردند بلکه تحریم‌ها را علیه ایران افزایش دادند.

 

دشمنی آمریکا در دولت نهم و دهم

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به اتفاقات دولت نهم نیز تصریح کرد: در سال 89 رئیس‌جمهور آمریکا نامه‌ای به رئیس‌جمهور برزیل و نخست‌وزیر ترکیه داد تا آن را به ایران تحویل دهند و در این نامه قید شده بود که ایرانی‌ها می‌توانند در مقابل تحویل اورانیوم غنی‌سازی شده از سوی خود اورانیوم 20 درصد را تحویل بگیرند اما بلافاصله رئیس‌جمهور آمریکا این نامه را انکار کرد و البته توسط رئیس‌جمهور برزیل محتوای این نامه فاش شد.

 

ضرورت استفاده از آموزه های رهبری برای حل مشکلات

 

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه آمریکایی‌ها می‌گویند تا زمانی که اسرائیل را به رسمیت نشناسید و دست از حمایت فلسطین برندارید نمی‌توانیم با ایران توافقی داشته باشیم، تصریح کرد: در این شرایط بهترین راهکار این است که براساس آموزه‌های رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات به ظرفیت‌های داخلی خود تکیه کنیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی