۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

   

در موضوع ارتباط با دنیا، رهبری مصلحت دیدند که برنامه ای اجرا شود و ما نیز تابع هستیم اما این که به خاطر مبارزه با استکبار، ایستادگی در برابر ظلم و زور و این که ما نمی خواهیم یک بچه فلسطینی زیر آوار بماند، بشویم تنش زا و بعد بگویند مشکلات اقتصادی شما حل نمی شود تا این تنش زایی را کنار بگذارید، یعنی به دنبال سلطه بر کشور هستند.

به گزارش alamolhoda.com، آیت الله سید احمد علم الهدی صبح امروز در مراسم دهه آخر صفر در جمع پاسداران و بسیجیان خراسان رضوی که در مجتمع آیه ها برگزار شد، به بیان دو دیدگاه در زندگی افراد پرداخت و گفت: در جریان زندگی انسان دو نگاه وجود دارد؛ اولین نگاه، نگاه دنیا دوستی و وابستگی به دنیاست و در مقابل آن، نگاه بی تفاوت نبودن به اطراف و زندگی خدایی است.

وی با بیان این که قدرت یابی و فرصت یابی تنها در ثروت و مال اندوزی نیست، ادامه داد: گاهی دیده می شود یک موقعیت قدرت یابی برای یک فرد پیش می آید که همه سرمایه و ذخایر زندگی اش را خرج می کند تا به یک وکالت مجلس برسد، این وابستگی به زندگی و دنیاست اما این فرد آبادی زندگی را در پول، ثروت و لذت نمی بیند، آبادی دنیا را در این می بیند که در یک مجلس وارد شود، چند صد نفر جلوی پای او بایستند و در همه رسانه ها و روزنامه ها اسمش را ببرند.

برخی برای وکالت مجلس از انجام هر کاری فروگذار نیستند

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که برخی برای آبادسازی دنیای خود از انجام هیچ کاری فروگذار نیستند، اظهار کرد: وقتی آدم در مسیر آبادسازی دنیا قرار گرفت، این آبادسازی را در هرچه ببیند به دنبال او می رود و در مقام دستیابی به آن نقطه، هر کشتاری، قتل نفس و هر حیوانیتی که لازم باشد انجام می دهد.

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) که می فرمایند «حُبُّ الدنیا رَأسُ کلّ خطیئهٍ»، عنوان کرد:  این وابستگی به زندگی دنیا بالاترین عامل جنایات از صدر اسلام تا غیبت امام زمان نسبت به اهل بیت پیغمبر بود.

فراگیر شدن دنیادوستی در جامعه، عامل ظلم به اهل بیت(ع)

عضو خبرگان رهبری با بیان این که آبادسازی دنیا تنها مربوط به معاویه، بنی امیه و بنی عباس نبود، خاطرنشان کرد: این آبادسازی دنیا به عنوان یک فرهنگ فراگیر در تمام امت اسلام بود، زندگی برای آنان اولویت پیدا کرد و دین در حاشیه زندگی آنان قرار گرفت؛ به پیامبر و فرزندان ایشان علاقه مند بودند اما تنها می خواستند در دنیا زندگی کنند.

وی افزود: وقتی جامعه به نقطه ای رسید که تنها بخواهند زندگی کند، این زندگی باید در یک بستر آرام و ظرف مطمئن انجام گیرد که به هیچ یک از ابعاد زندگی آنان لطمه وارد نشود؛ در نهایت چنین جامعه ای به این تنیجه می رسد که باید دست از فرزندان رسول الله بردارند و به سایرین متوسل شوند.

وی اضافه کرد: امت اسلام می دانستند که عظمت و عزت آنان در سایه فرزندان رسول الله نه هند جگر خوار اما جمع بندی آنان برای زندکی بهتر این بود که معاویه بهتر از امیرالمؤمنین است.

آیت الله علم الهدی به گلایه امیرالمؤمنین از مقایسه خودبا معاویه اشاره و عنوان کرد: چرا مردم پسر هند جگر خوار را بر پسر پیامبر ترجیح دادند؟ مردم می خواهند نان و آبشان تأمین باشد، کاسبی شان دایر باشد، در یک فضای امن و راحت فعالیت کرده و زندگی خود را اداره کنند، با این محاسبه دیدند که معاویه  از امیرالمؤمنین که در مقابل هر قلدر و فاسدی ایستادگی می کند، بهتر است.

تنش زا دانستن مبارزه با استکبار برای سلطه بر کشور است

وی با بیان این که چنین مردمی به هر ذلتی تن می دهند، گفت: مردمی که میگویند فقط نان و آبمان سرجایش باشد، شکمت سیر باشد و سر را راحت بر بالین بگذاری، عاقبت این مردم این ذلت و نابکاری است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که ما تابع حکمت رهبری هستیم، ادامه داد: در موضوع ارتباط با دنیا، رهبری مصلحت دیدند که برنامه ای اجرا شود و ما نیز تابع هستیم اما این که به خاطر مبارزه با استکبار، ایستادگی در برابر ظلم و زور و این که ما نمی خواهیم یک بچه فلسطینی زیر آوار بماند، بشویم تنش زا و بعد بگویند مشکلات اقتصادی شما حل نمی شود تا این تنش زایی را کنار بگذارید، یعنی به دنبال سلطه بر کشور هستند.

وی تصریح کرد: اعتقادی که بگوید  یعنی بردن جامعه به طرف یک نظام، فرهنگ و جریان خاص اجتماعی تا جایی که یک  معاویه بر مردم مسلط شود و بکوید شما برده اید و من ارباب شما هستم؛ آمریکا به کمتر از این راضی نمی شود.

حاصل وابسته شدن اقتصاد و زندگی به دنیا، از دست دادن حقوق انسانی است

وی افزود: اگر بخواهیم به این مسئله وابسته شویم که ما می خواهیم بازار رایج داشته باشیم و همه چیزمان سر جایش باشد، نتیجه آن می شود که ما باید ذلیل شویم، خار شویم و تمام حقوق حتی حق انسان بودن خود را از دست بدهیم.

امام جمعه مشهد مقدس با اشاره به ماجرای خیانت لشکر امام حسن(ع) و قرارگرفتن در سپاه معاویه، بیان کرد: این ها حساب کردند اگر بخواهند در لشکر فرزند امیرالمؤمینن باشند باید با هر انسان پلید و فاسدی بجنگد اما در سمت مقابل، زندگی آنان تأمین خواهد بود، پول و کار آنان در شرایط خوبی خواهد بود، به همین دلیل به امام حسن خیانت کردند.

برای جلوگیری از تکرار ظلم باید عامل را یافت

وی، عامل اصلی تنها ماندن اهل بیت پیغمبر را وابستگی مردم به زندگی دانست و ادامه داد: امام حسین(ع) اشک کاربردی می خواهد نه اشک تنها، یعنی ببینیم این ستم ها چرا با اهل بیت پیامبر وارد شد، عامل اصلی آن را پیدا کنیم نه شخصی که ظلم کرد، رفتن به دنبال فرد اشتباه است.

عضو خبرگان رهبری گفت: اگر این وابستگی در کل جامعه به وجود آمد و همه مردم اینگونه شدند، نتیجه اش مظالمی است که در بستر تاریخ برای عزیزان پیغمبر به وجود آمد و جامعه تبدیل به جامعه یزیدی می شود.

وی افزود: اگر بخواهیم در بستر انقلاب و نظام وارد عرصه دفاع از دین، پیغمبر و ارزش های دین در برابر کفار و دشمنان خدا شویم، باید ابتدا وابستگی به دنیا را از بین ببریم، از همه لذایذ حلال استفاده کنیم اما وابسته نشویم تا حرکت های سیاسی، اجتماعی و مبارزاتی ما بر اساس آن برنامه ریزی نشود.

آیت الله علم الهدی عنوان کرد: در زیارت عاشورا قبل از لعن افراد ظالم، امت را لعن می کنید برای این که امت بستر شد، جامعه بستر این جنایت شد و باعث شد این همه مظالم در چنین جامعه ای رخ دهد.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی