۱۴۰۳ يكشنبه ۰۹ ارديبهشت

   

یک عده انسان عیاش که به دنبال فضای امن برای خود هستند، می‌گویند قصه را تمام کنید و با آمریکا دست بدهید، زیرا ما خسته شده‌ایم و باید در جواب این افراد گفت، شما اگر خسته شده‌اید چرا در متن نظام باقی مانده‌اید، اگر از پاسداری از انقلاب خسته هستید، کنار بروید، چه کسی به شما گفته تا خود را مطرح کنید.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد به مناسبت روز دانشجو با اشاره به اینکه ۱۶ آذر به‌عنوان سرآغاز استکبارستیزی در فرهنگ سیاسی جامعه ما نهادینه شده است، اظهار کرد: امتیاز روز دانشجو آن است که شهدای این روز یک جریان یأس و ناامیدی را بر استکبار که به دنبال تصاحب این کشور بودند، حاکم کرده است.

وی ادامه داد: مردم آزاد به‌پا خاسته شریان زندگی، یعنی نفت را از چنگ استعمار انگلستان آزاد کرده و بر هژمومی بریتانیا مهر ختم زدند و جنگ با این مردم و تولید خفقان شدید حکومتی و سیاسی تنها منطق رئیس‌جمهور وقت آمریکا در آن زمان، یعنی آیزنهاور بود و او ایجاد این خفقان شدید را ترویج آزادی می‌خواند.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه این آزادی به معنای آزادی یغماگری و جنایت برای راهزنان استکباری در دنیا بود،‌ گفت:‌ فضای خفقان حاکم بر کشور، در ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲، دوباره به فضای جامعه بازگشت و استعمارگران کوتای مستکبرانه ۲۸ مرداد را نمایش قدرت خود و اعمال خفقان تلقی می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه استعمارگران می‌پنداشتند با کودتای ۲۸ مرداد تمام صداها در کشور خاموش می‌شود، بیان کرد:‌ آنها گمان می‌کردند با این کودتا ایران به یک توبره چرب و نرم، برای سران استکبار در کره زمین به حساب می‌آید.

سرکوب دانشجویان در ۱۶ آذر، جنبش عظیم استکبارستزی دانشجویی را رقم زد

وی با اشاره به تجدید قرارداد همکاری و ارتباط دیپلماسی ایران با انگلستان، گفت: ورود کاردار انگلستان به ایران در ۱۴ آذر سال ۳۲، مورد اعتراض دانشجویان واقع شد و آنها معتقد بودند باید این حرکت استکبارستیزی را سرکوب کنند و روز ۱۶ آذر را برای این کار انتخاب کردند.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در روز ۱۶ آذر تظاهراتی صورت نگرفت و قرار هم نبود تظاهراتی برپا شود، اما مزدوران تعدادی از دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران را به رگبار بستند و گمان می‌کردند با این حرکت خود دانشجویان را سرکوب می‌کنند، اما از دل همین خون‌ها یک جنبش عظیم دانشجویی و استکبارستیزی آغاز شد.

وی با بیان اینکه از ۱۶ آذر سال ۳۲ تا به امروز ۶۲ سال می‌گذرد، گفت: مردم ایران در زمان انقلاب همانند آتش زیر خاکستر بودند و با رهبری امام راحل و خلق انقلاب اسلامی، ریشه استکبار را در این کشور از بین بردند.

جبهه ملی و نهضت آزادی به عنوان پاسدار منافع آمریکا فعالیت می کردند

امام جمعه مشهد مقدس افزود: از زمان آغاز انقلاب اسلامی تا به امروز تنها جریانی که در مقابل خط استکبارستیزی انقلاب ایستاده، جریان جبهه ملی و نهضت آزادی است،‌ آنها با عنوان پاسدار منافع آمریکا در کشور فعالیت می‌کردند و جبهه ملی به‌عنوان یک جریان سیاسی کاملاً آمریکایی درآمد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به قدرت و اقتدار انقلاب و نظام اسلامی، گفت: عده‌ای در بستر این نظام حرف‌هایی را بیان می‌کنند و می‌گویند دعوا را تمام کنید و بیایید با آمریکا دست بدهیم و متأسفانه برخی از سیاستمداران ما به این توهم دامن می‌زنند و باید گفت خیانتی بالاتر از این، به خون شهدا وجود ندارد.

اگر از نظام و انقلاب خسته شده اید، کنار بروید

وی بیان کرد: یک عده انسان عیاش که به دنبال فضای امن برای خود هستند، می‌گویند قصه را تمام کنید و با آمریکا دست بدهید، زیرا ما خسته شده‌ایم و باید در جواب این افراد گفت، شما اگر خسته شده‌اید چرا در متن نظام باقی مانده‌اید، اگر از پاسداری از انقلاب خسته هستید، کنار بروید، چه کسی به شما گفته تا خود را مطرح کنید.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه این افراد اگر آگاهانه چنین سخنانی را بیان می‌کنند، خائن هستند، افزود: این افراد اگر خسته شده‌اند، چرا در متن نظام هستند، در انتخابات شرکت می‌کنند و در تلاش هستند تا مردم به آنها رأی بدهند، اینکه بیایید و مسائلی همچون مسائل اقتصادی را مطرح کنید و فقط حرف بزنید، درست نیست.

برخی جنبش دانشجویی را مخالف آرامش می دانند

وی با اشاره به اینکه فضای دانشگاه نیازمند جنبش دانشجویی است، اظهار کرد: برخی درصدد هستند تا بگویند جنبش دانشجویی مخالف آرامش است؛آنها معتقد هستند دانشگاه فقط محل درس خواندن و تحصیل علم است و جنبش دانشجویی با فضای امن دانشگاه، منافات دارد.

آیت‌الله علم الهدی با بیان این که بصیرت‌افزایی و بصیرت شناخت دشمن در جامعه را از تکالیف مهم دانشجویان است، تأکید کرد: امروز تمام منافع ملی ما به استکبارستیزی بستگی دارد و هرچه استکبارستیزی ما توسعه پیدا کند، عزت و اقتدار ما نیز بیشتر خواهد شد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی