۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

   

امروز نمی‌توانیم در جامعه خودمان مدیریت اجتماعی را نادیده بگیریم و به سلسله احساسات خشک دل‌بسته بوده و با احساسات بدون محتوا خودمان را وابسته به پیغمبر (صلی الله علیه و آله وسلم) نشان دهیم.

به گزارش alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در اجتماع پاسداران و بسیجیان خراسان رضوی در دهه آخر صفر که در مجتمع آیه‌ها برگزار شد، بابیان این‌که مظالم وارد شده بر رسول‌الله در زندگانی عادی یک انسان و خانواده قابل تصویر نیست، گفت: بدترین امت در بین امم، یهود عنود هستند که در یک روز، ۷۰ پیغمبر را می‌کشتند، زندگانی آنان با پیغمبر کشی، جنایت و ظلم نسبت به انبیاء و اولیاء خدا آغاز می‌شد اما در جریان زندگانی اجتماعی و سیاسی مظالم این امت، این نکته سابقه ندارد که یک پیغمبر را بکشند و سربریده آن را به دست‌های دختر سه‌ساله بدهند.

وی با اشاره به روایتی از رسول‌الله(ص) که می‌فرمایند: «هیچ پیغمبری به‌اندازه من اذیت نشد»، ادامه داد: در جریان اجرای نبوت و عملیات ارشادی مردم، وقتی تاریخ انبیاء را مطالعه می‌کنیم، هیچ پیغمبری در انجام رسالت خود همچون پیغمبر اسلام موفق نبوده است، در طول ۲۳ سال نبوت رسول‌الله، امپراتورهای قدرتمند در برابر عظمت اسلام به‌زانو درآمدند.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که معارف عالیه پیغمبر و تربیت رسول‌الله، قدرت مکتب و فکری پیغمبر بر همه قدرت‌های کره زمین سایه افکند، اظهار کرد: پیغمبر در حال انتقال رسالت، زجرهای زیادی کشیدند که این آزار و اذیت‌ها تنها مربوط به دوران حیات ایشان نبود بلکه در طول زندگی فرزندان و تبار ایشان بود.

ریشه عداوت کفار با رسالت پیامبر

وی افزود: تمام ظلم‌هایی که به پیغمبر روا داشته شد، خط مواجهه و رویارویی با پیغمبر بود، عترت رسول‌الله مردمی نبودند که در جامعه به‌عنوان اشرار، تبار نااهل، مردمی که منشأ مفاسد معرفی بشوند، باشند بلکه؛ امام صادق می‌فرمایند: «شما کسی را پیدا نمی‌کنید که بگوید من پیغمبر و عترت پیغمبر را دشمن هستند»، شریف‌ترین انسان‌های زمین در عترت رسول‌الله بود، هدف از فشار و ظلم له فرزندان پیغمبر، ظلم به عترت پیغمبر، ظلم به خود پیغمبر و مواجه و رویارویی با شخص رسول‌الله بود.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: روز اول که پیغمبر رسالت خود را اعلام کردند، گفتند بگویید «قولوا لا اله الله تفلحوا»؛ مردم با این حرف پیامبر مشکل نداشتند، با رسالت انسانی پیامبر هم مشکل نداشتند، پیامبر گفت دروغ و نفاق نکنید و از اصول و ارزش‌های انسانی در زندگی خود برخوردار باشید، این‌ها ملاک مواجه با رسول‌الله نبود.

وی به نقطه ایجاد دشمنی اعراب با پیامبر اشاره و اظهار کرد: رسالت پیغمبر یک رسالت دوبعدی بود، بعد اول آن ابلاغ وحی و تعالیم انسان‌ها بود، بعد دوم رسالت ایشان، مدیریت وحیانی بشر بود؛ دشمنی اعراب با مدیریت پیغمبر بود.

جریان کفر با مدیریت مستقل پیامبر دشمنی داشتند

عضو خبرگان رهبری با یادآوری این نکته که اعراب ظرفیت پذیرش مدیریت مستقل را نداشتند، گفت: این‌که عرب‌ها با پیغمبر می‌جنگیدند برای این بود که پیغمبر قصد داشت به‌عنوان یک عنصر مستقل در یک نظام مستقل غیر قبیله‌ای، مدیریت کند و زمامداری جامعه را به دست بگیرد، آنان با حکومت پیغمبر تحت مدیریت و منافع خود مشکلی نداشتند بلکه با حکومت استقلالی پیغمبر در تقابل بودند.

وی تصریح کرد: اگر بعد از رحلت پیامبر، ائمه اظهار می‌کردند ما باسیاست و حکومت کاری نداریم و تنها به دین، بیان احکام و نشر علم می‌پردازیم، دیگر مسئله کشتار و برخوردها با تبار پیغمبر معنی نداشت، این‌که عده‌ای تحلیل می‌کند و می‌گویند دشمنی با پیغمبر، ریشه دشمنی بین عبدالمطلب و اختلافات قومی بوده و بعد مبدل به ریشه عداوت‌های بعدی شده، تحلیل غلطی است.

امام‌جمعه مشهد مقدس به ایستادگی ائمه در مقابل خواست کفار اشاره و عنوان کرد: اگر ائمه در مقابل حکام ظالم تسلیم بودند، کسی به آنان معترض نمی‌شد، تمام جنگ‌هایی که بین کفار با مسلمانان ایجاد شد، به خاطر بعد مدیریتی رسول‌الله بود.

نمی‌توان تنها با احساسات خشک و بی‌محتوا مدیریت اجتماعی اسلامی را پیاده کرد

وی با تأکید بر این‌که این شرایط نیز در جامعه امروز قابل‌لمس است، خاطرنشان کرد: امروز نمی‌توانیم در جامعه خودمان مدیریت اجتماعی را نادیده بگیریم و به سلسله احساسات خشک دل‌بسته بوده و با احساسات بدون محتوا خودمان را وابسته به پیغمبر نشان دهیم.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان این‌که برخوردهای ائمه با تمام حکام غاصب جهان در مسئله مدیریت بوده، اظهار کرد: انحراف امت از مسیر امامت باهدف انحراف مدیریت از خط رسول‌الله صورت گرفته.

نباید نسبت به انحراف مدیریت جامعه از حاکمیت دین بی‌تفاوت بود

وی تأکید کرد: اگر ما امروز در برابر این مسئله بی‌تفاوت باشیم که مدیریت جامعه در خلاف خط رسول‌الله، حاکمیت دین و حاکمیت اسلام باشد، همان مردمی هستیم که در تاریخ کنار ایستادند تا به بچه‌های پیغمبر ظلم شود.

امام‌جمعه مشهد مقدس بابیان این‌که قدرت‌های فاسق و جائری که مدیریت پیامبر را زیر پا می‌گذاشتند، از دل مردم جوشیده‌اند، تصریح کرد: عشق ما به اهل‌بیت، یک عشق عملیاتی و اجرایی است، این نیست که فقط جریانی عاطفی در درون ما وجود داشته باشد، کسانی که تنها به دنبال تأمین عواطف خود از ائمه(ع) هستند، همان‌هایی هستند که شب عاشورا امام حسین(ع) را تنها گذاشته و بیرون آمدند، کسانی که در موقعیت لازم در کنار ابی‌عبدالله نایستادند.

باید در برابر جریان‌های سیاسی قدرت‌طلب ایستاد

وی افزود: عشق به پیغمبر یعنی عملیات، آمدن در عرصه و با مشت محکم به سینه هر جریان و سیاستی زدن است که بخواهد بعد دوم رسالت پیغمبر را تصاحب کند؛ باید در برابر جریان سیاسی که می‌خواهد در درون ما قدرت‌یابی کرده و بر قدرت مسلط شود، ایستادن و مقابله کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی