۱۴۰۳ سه شنبه ۲۸ فروردين

خطبه دوم نماز جمعه ـ متأسفانه برخی افراد که در مسؤولیت‌های فرهنگی نظام هم قرار دارند، خیال می‌کنند برای جذب نسل جوان به‌طرف دین باید تسامح و تساهل دینی ایجاد کنند، این تساهل ازنظر آنان یعنی فحشا و بی‌بندوباری.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته 13 آذرماه در حرم امام رضا(ع)، به تمجید از اقدامات مدیریت شهری و استان در تدارک امکانات موردنیاز در پیاده‌روی عظیم اربعین حسینی، گفت: مراسم پرعظمت اربعین حسینی را پشت سر گذاشتیم، از همه مردم دلداده و عاشق اهل‌البیت(ع) که این مانور عظیم عشق و ایمان را به رخ دنیا کشاندند در این راهپیمایی، تشکر می‌کنم، از همه عزیزانی که از مسؤولین عراق، مسؤولین ایران در این راهپیمایی، پیاده‌روی و زیارت همگانی مردم مصاعی جمیله به خرج دادند و زحمت کشیدند، متشکرم.

تمجید از تدارک مناسب برای پیاده‌روی اربعین

از عزیزانمان در بعضی دولت مردانی که خودشان باافتخار در این مراسم شرکت کردند، البته لازمه طبیعی احیای مسؤولیت در یک نظام همین است، وقتی بیش از 3 میلیون مرد و زن این کشور در خارج کشور در یک مراسمی شرکت کردند، بایستی مسؤولین و مجریان نظام در آنجا حضورداشته باشند، این حضورشان مایه تشکر است.

از ستاد اربعین خراسان رضوی که با مدیریت استاندار محبوب ما و معاون زیارتی‌شان این ستاد به حمدالله فعالانه در جریان اربعین اقدام کرد، شهرداری محترم مشهد که نظافت و خدمات زائرین را در شهر مقدس نجف در این ایام عهده‌دار شد، مواکب پرافتخار و باعظمتی که در مسیر راهپیمایی به نام موکب امام رضا(ع) در نجف اشرف بین راه نجف و کربلا در خود کربلا و در کاظمین(ع) این‌ها ایجاد کردند، حمل‌ونقل باکیفیتی که به‌عنوان کمک به حمل‌ونقل زائرین شهرداری مشهد انجام داد، از همه این‌ها متشکریم، ان شالله این زحمات و این مصاعی جمیله، منظور نظر مولایمان، صاحب‌عزای واقعی و میزبان قطعی میلیون‌ها زائر، وجود مقدس بقیه‌الله، قرار بگیرد.

سه پندار غلط که اربعین امسال به آن جواب داد

برادران و خواهران، سه پندار انحرافی غلط در بین افراد متداول است که اربعین امسال،پاسخگوی این سه انحراف غلط بود، انحراف اول این بود که یک عده منفی‌باف در گوشه و کنار نق می‌زنند اسلام ناتوان شد، شیعه از گردونه دنیا داره خارج می شه، فعالیت‌ها، سیاست استکبارستیزی و ضدآمریکایی این نظام، دنیا را دشمن اسلام کرد، دنیا را به سر شیعه ریخت و از این حرف‌هایی که می‌زنند، اربعین امسال، جواب همه این خرافات و منفی‌بافی‌ها را داد، یعنی شما چنین اربعینی درروی کره زمین از روز شهادت سیدالشهدا تا به امروز سابقه داشته که سال‌به‌سال بر قطر جمعیت افزوده شود؟

حضور بیش از بیست میلیون زائر نشان از قدرت اسلام و شیعه است

از چهار طرف به‌طرف کربلا در شعاع 50 کیلومتر بیست‌وچند کیلومتر فریاد بزنند «یا حسین»؛ آیا این ضعف شیعه است؟ این ناتوانی شیعه است؟ این شکست اسلام است؟ این سقوط دین است؟ همه این‌ها به‌وسیله همین انقلاب، همین جبهه‌گیری‌ها، همین استکبارستیزی‌ها، همین تقابل با دشمنان خدا الآن انجام‌گرفته و این‌جور به وجود آمده این عظمت، این اربعین جوابگوی این منفی‌باف‌هایی هست که گوشه و کنار می‌نشینند و هی یک مسئله کوچکی را از یک منکر کوچکی که در گوشه شهر دارد اجرا می‌شود یا از یک نافرمانی و یک فسادی که در گوشه‌ای در عرصه اقتصاد رخ‌داده بزرگ می‌کنند، سیاه نمایی می‌کنند که اسلام رفت، دین رفت و دین ضعیف شد، این اربعین، جوابگوی این پندار غلط و انحرافی این‌هاست. «تکبیر»

 برخی مسؤولان فرهنگی، تساهل و تسامح دینی را علاج جذب جوانان به اسلام می‌دانند

پندار انحرافی دوم که این اربعین جوابش را داد، پندار غلط یک عده‌ای است که متأسفانه در مسؤولیت‌های فرهنگی نظام هم قرار دارند، این‌ها خیال می‌کنند برای جذب نسل جوان به‌طرف دین باید تسامح و تساهل دینی ایجاد کنند، باید در مقابل منکرات شرعیه، مروج بی‌بندوباری باشند، می‌گویند برای این‌که جوانان جذب شوند، نباید در دین سختگیری کرد، سخت‌گیری نکرد یعنی چه؟ یعنی بی‌بندوباری، فحشا، فساد، شهوت‌رانی و عیاشی برای جوان آزاد باشد، ایجاد تساهل و تسامح دینی را علاج جذب جوان به‌طرف اسلام می‌دانند، اربعین امسال یک تودهنی محکم به این دهن های یاوه‌گو، این فکرهای غلط و پندارهای نابجا بود. «تکبیر»

جوانان بیشترین حضور در اربعین را داشتند

صفوف راهپیمایی اربعین را اکثراً جوان پرکرده بود، من و پیرمرد امسال منی که چهار قدم نمی‌توانیم راه برویم در این راهپیمایی نبودیم؛ به‌عنوان نمونه یک جانباز روی ویلچیر، یک‌پا بریده که برای نمایش عشق کامل در جریان اما چند درصد جمعیت این‌ها بودند؟ اکثریت جوان بودند، جوان‌ها به‌طرف امام حسین راه افتادند، جوانان کربلایی شدند، جوانان حسینی بودند.

راه جذب جوانان، حسینی کردن آنان است نه تساهل و تسامح در دین

راه جذب جوانان، تساهل و تسامح دینی نیست، راه جذب جوانان، حسینی کردن جوانان است؛ جوانان را با امام حسین علاقه‌مند کنید، جوانان را با اهل‌بیت علاقه‌مند کنید، این جوانان در راه امام حسین راه افتادند، این راه افتادن یک راهپیمایی نبود، یعنی اگر در همان جمعیت اگر بنا شد یک جبهه از دشمن درست می‌شد، این جوانان چه می‌کردند؟ این‌جوری جوان بیاورید، امام حسین جوان جذب می‌کند نه شما یک عده افرادی که برای عیاشی خودتان و رضایت خاطر یک عده افرادی که دست در دستشان دارید و می‌خواهید آنان از شما راضی باشند، بیایید تساهل و تسامح دینی راه بیندازید، بی‌بندوباری را در مملکت زیاد کنید، بی‌حجابی را بخواهید توسعه دهید، جلوی حجاب، ترویج دین و مقابله با منکرات شرعیه را بگیرید که چی؟ جوانان جذب شوند؟

جوانی که با تساهل و تسامح دینی جذب دین شود، او جذب دین نشده، او دین را زیر پای خود له کرده، جوان جذب دین جوانی است که توی بین‌الحرمین دستانش را بلند می‌کند، به سینه می‌گذارد و می‌گوید «یا ابالفضل»، این جوان جذب دین شده؛ جوان جذب دین کسی است که پایش آبله‌زده، آمده استراحت نمی‌کند، نمی‌خوابد، با همان حال می‌آید بین حرم امام حسین و حرم ابالفضل، این جوان جذب دین است، این تساهل و تسامح دینی عامل جذب جوان نیست.

امروز هیچ مرجعیتی بالاتر از اسلام و دین برای جامعه وجود ندارد

پندار غلط سومی که اربعین جواب آن را داد، یک عده جریان‌های سیاسی دارند ترویج می‌کنند برای خودشان که دیگر دین، روحانیت، ولایت در نسل امروز مرجعیتش را ازدست‌داده، امروز مرجعیت مال هنر است، امروز مرجعیت ورزش شده، عرصه‌های مختلف متداول در دنیاست، دیگر دین مرجعیت ندارد، روحانیت و ولایت مرجعیت ندارد، یک عده هم این‌جوری برای این‌که خودشان را بالا ببرند و راه را برای قدرت‌یابی و فرصت‌طلبی‌های سیاسی خودشان باز کنند، دارند این حرف‌ها را می‌زنند، اربعین امسال نشان داد روی کره زمین هیچ مقامی، هیچ قدرتی باعظمت‌تر در مرجعیت نسل امروز مثل اسلام و مثل دین نیست.

راه‌اندازی موکب از کشور هلند در مسیر کربلا نشان از آغاز مرجعیت دین در دنیاست

شما در گزارش‌های رسانه ملی دیدید، آدم‌هایی که زرق‌وبرق اروپا را دیده‌اند، آدم‌هایی که شهوت‌رانی آزاد را در عرصه غرب دیده‌اند، آنانی که معیارهای هنر و زیبایی‌ها را در آنجا دیده‌اند و مشاهده کرده‌اند، آن‌ها آمدند نزدیک قبر ابالفضل موکب زدند، از استکهلم و هلند آمدند موکب زدند و تا از زوار امام حسین (ع) پذیرایی کنند.

خیال نکنید دین مرجعیت خود را ازدست‌داده، تازه دین در دنیا مرجع شده، تازه روحانیت در دنیا مرجع شده، در این مسیر راهپیمایی یک عمامه به سر می‌دیدند، مردممی دودند و مثل پروانه دور آن می‌گشتند، تازه اول مرجعیت دین و روحانیت است؛ آقایی که داری خواب سیاسی می‌بینی که روزی در این مملکت آخوندی ور‌بیفتد، یک نظام روحانی از بین برود، یک نظام ولایی از بین برود تو و اربابانت و آمریکا و انگلیس بیاید در این مملکت یک‌کاره‌ای شوید، نخیر، تازه اول مرجعیت، روحانیت و دین در دنیا شروع‌شده نه این‌که تمام‌شده.

اربعین امسال یک نمایشگاه مقابله با اسلام استکباری بود

از همه این‌ها بالاتر، برادران، اربعین امسال ما یک نمایشگاه در مقابل اسلام استکباری و اسلام آمریکایی بود، آمریکا آمده اسلام درست کرده برای این‌که چهره کریه از اسلام نشان دهد و مردم از اسلام بیزار شوند؛ به نام مسلمان آمده تروریست، آدم کش، بی‌رحم و شقاوتمید درست کرده تا در دنیا نشان دهد اسلام، این خشونت است؛ اربعین امسال آمد اسلام حسینی نشان داد در مقابل اسلام آمریکایی.

18 هزار موکب در راه نجف و کربلا در مسیرهای منتهی به کربلا، 18 هزار موکب زدن مظهر رحم، شفقت و مهربانی است که آدم‌های خسته را با زور و با التماس بیاورند و سر سفره بنشانند، با التماس به دست این‌ها میوه و آب می‌دیدند و از این‌ها پذیرایی می‌کردند.

اربعین امسال تصویر اسلام رحمانی و حسینی را در مقابل اسلام خشونت‌بار آمریکایی ارائه کرد

آقای دکتر PHD دار درس‌خوانده، با التماس زائر پیاده را می‌نشاند روی زمین، پاهای او را ماساژ می‌داد تا مشکل خستگی او بگیرد، نشان دادند که اسلام این است، دنیا ببیند این اسلام حسینی است، آن آدم کشی و خشونت داعش اسلام آمریکایی است، اربعین امسال نشان داد یک بچه کوچک روی کالسکه در دست مادرش دارد می‌رود، هرکه می‌دید جلو می‌آمد، یکی شیرینی می‌داد، یکی شکلات می‌داد، یکی آب می‌داد، یکی آب‌میوه می‌داد، ای خدا، حسین چه بود و چه شد، این همان حسینی است که بچه شیرخواره‌اش را روی دست گرفت اما به‌جای آب به آن بچه تیر سه شعبه زهرآلود زدند و همان حسین با لشکرش به چه صورت درآمده که یک بچه شیرخواره در کالسکه دست مادرش به اسم این‌که زائر حسین است بیاید پذیرایی کند، چه بود و چه شد کربلا.

بروز عشق به اهل‌بیت، تداعی‌کننده مظلومیت سیدالشهدا است

ای خدا؛ آدم وقتی این عشق‌ها را در راهپیمایی اربعین می‌دید، مظلومتی سیدالشهدا برایش تداعی می‌شد، یعنی یکجا نگاه کند در شعاع 50 کیلومتر از چهار طرف اطراف قبر سیدالشهدا و قمر بنی‌هاشم فریاد بزنند یا حسین و یا ابالفضل و یک روزی همین حسین بیاید در مقابل یک مردم نامرد بایستد و بگوید « هَلْ مِنْ ذَابٍّ یَذُبُّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ اللَّهِ»، می‌خواست به فریاد زن و بچه پیغمبر برسند، نه‌تنها کسی جوابش را نداد بلکه با سنگ جواب او را دادند و سنگ به سروصورتش زدند.

در این راه‌پیمایی اربعین، غافله سالار زینب بود، همه‌جا شعار یا زینب بود، همه‌جا نوشته بودند یا زینب و همه‌جا فریاد یا زینب می‌زدند، زینب این‌همه طرفدار، فدایی و جان فدا، میلیون‌ها می‌گویند یا زینب اما همین زینب بیاید در گودی قتله گاه، مستأصل و بیچاره شود، اطرافش هیچ‌کس را نبیند، فقط یک بدن پاره‌پاره ببیند و بگوید «ای پاره‌پاره پیکر، آیا تویی حسینم؟ ؛ ای سربریده از تن، آیا تویی حسینم؟»، با این غربت بایستد، وقتی هم کسی به سراغش بیاید، یک عده بیابانی با شلاق و تازیانه بیایند و آن دختر سه‌ساله فریاد بزند«بابا نگاه کن دارند عمه‌ام را کتک می‌زنند».

ویدئو خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 20 دقیقه 6 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی