۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

   

باید عرصه روحانیت و تبلیغ به خوبی آسیب شناسی شود تا مسئله شیعه انگلیسی که رهبری مطرح فرمودند و موضوع جدی نیز هست، تحت عنوان ولایتمداری، ترویج ائمه و حرکات احساسی، بخواهند وارد مدارس شده و فعالیت کنند موفق نشوند.

به گزارش alamolhoda.com ، آیت الله سید احمد علم الهدی در دیدار با مدیرکل و معاونین آموزش و پرورش خراسان رضوی در خصوص گزارش ارائه شده معاونان آموزش و پرورش پیرامون حضور روحانیان در مدارس، با تمجید از شکلگیری این جریان، گفت: در مورد جریان هایی که به عنوان حوزه علمیه و سازمان تبلیغات تفاهم دارید، باید نسبت به جریان هایی که به عنوان جریان های تبلیغی از اطراف می آیند، مقداری آسیب شناسی داشته باشیم.

مراقب ورود تفکر «شیعه انگلیسی» به مدارس باشید

امام جمعه مشهد مقدس با هشدار نسبت به ورود تفکر «تشیع انگلیسی» به مدارس، ادامه داد: باید عرصه روحانیت و تبلیغ به خوبی آسیب شناسی شود تا مسئله شیعه انگلیسی که رهبری مطرح فرمودند و موضوع جدی نیز هست، تحت عنوان ولایتمداری، ترویج ائمه و حرکات احساسی، بخواهند وارد مدارس شده و فعالیت کنند.

وی به فعالیت های فرهنگی در حاشیه شهر مشهد اشاره و عنوان کرد: حرکت هایی در مدارس حاشیه شهر صورت می گیرد که ممکن است مراجعه برای حضور در مدارس این مناطق بیشتر باشد، جریان هایی در حاشیه شهر به عنوان احساس وظیفه و آن هم تحت عنوان سنی ستیزی عمل می کنند و فکر می کنند مؤثر است که ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر باید در این خصوص ورود کرده و تنها با هماهنگی این ستاد در مدارس حاشیه شهر حضور پیدا کنند.

آیت الله علم الهدی با اشاره به  ایجاد انحراف در فهم عمومی نسبت به موضوع «امامت»، خاطرنشان کرد: در مسئله امامت مشکلی داریم که این مشکل در زمان حضور حضرت رضا(ع) بروز کرد؛ در زمان ایشان، مأمون ادعا کرد که من شیعه هستم و تحت این عنوان، جلسات بحثی با علمای عامه و اهل سنت درمورد خلافت بلافصل امیرالمؤمنین تشکیل می داد؛ مأمون به این وسیله قصد داشت جلوی فعالیت سیاسی امام رضا(ع) را بگیرد و ذهن ها را به سمت این که مسئله شیعه تنها غصب خلافت امیرالمؤمنین است، منحرف کند.

بصیرت شناسی رهبری و شناخت ولایت فقیه در مدارس آموزش داده شود

وی به بیان راه حل ارائه شده از سوی حضرت رضا(ع) پرداخت و گفت: ایشان در حدیث سلسله الذهب این توطئه مأمون را برملا کردند و در ذیل این حدیث فرمودند «... بشرطها و شروطها و انا من شروطها»؛ با این حدیث اعلام می کنند که امامت در نقش عملیاتی و کاربردی معنا پیدا می کند نه تنها در خلافت بلافصل امیرالمؤمنین(ع).

عضو خبرگان رهبری با بیان این که وابسته کردن دانش آموزان به مراکز تجلی نور ولایت بسیار خوب و به جاست، تصریح کرد: در کنار آن باید در موضوع امامت کاربردی و امامت عملیاتی برای آنان صحبت شود که آن مسئله ولایت فقیه، توجه به رهبری و بصیرت رهبر شناسی آنان است.

معرفی اسطوره ای امامت هدف تفکر شیعه انگلیسی است

وی با تأکید بر این که معرفی جریان امامت در شکل اساطیری آن، سرکوب ولایت است، یادآور شد: اگر امامت را در حوزه اساطیری ترویج کنیم درواقع حرکتی در جهت سرکوبی امامت و ولایت است، دقیقأ همان کاری است که شیعه انگلیسی به دنبال آن است.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که بحث سنی ستیزی که به راه انداخته اند در راستای سیاستی است که انگلیس ها دارند تا اممات در هاله ای اساطیری قرار گیرد، گفت: آنان به این وسیله قصد دارند تا امامت در چاچوب یک عمل کاربردی قرار نگیرد.

موضوع امامت عملیاتی و کاربردی در نظام تربیتی گنجانده شود

وی افزود: در مدارس در باب امامت عملیاتی و کاربردی بحث و فعالیت شود زیرا لازمه تحقق این نگاه در فکر یک مسلمان، گنجاندن موضوع در نظام تربیتی و ترویجی است.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: در صحبت های مدیرکل آموزش و پرورش عنوان شد که سه چیز باعث شد روی کیفیت کار تمرکز کنید، یکی سطح کار دانش آموز از نظر کمی پایین آمده، امکانات ما یک برابر و نیم شده و سوم هم مسئله طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش.

وی بیان داشت: ما  قصد دخالت در کار دولت را نداریم زیرا لازمه دولت کارآمد، پویایی و فعالیت دولت در زمینههای مختلف است، اگر ما حرفی می زنیم از روی نگرانی است و قصد نداریم در مقابل طرح هایی که برای نظام پویایی ایجاد می کند، مانع تراشی کنیم، هرچند متأسفانه کشور ما یک کشور سیاست زده است و هرچه گفته می شود، محمل های مغرضانه درست می کنند تحلیل می کنند و می گویند باید در مقابل آن بایستیم.

هرگاه پول و سرمایه وارد تعلیم و تربیت شد، ضربه خوردیم

امام جمعه مشهد مقدس به طرح واگذاری مدارس که از سوی دولت پیگیری می شود اشاره و اظهار کرد: با وجود فضاسازی هایی که صورت میگیرد، ما در مورد سیاست داخلی، آموزش و پرورش و سیستم اجرایی، نگران و دغدغه مند هستیم، بنده به عنوان کسی که در فعال ترین و بهترین دانشگاه کشور تجربه فعالیت دارم عرض می کنم ما هر کجا دیدیم سر و کله پول و سرمایه در تعلیم و تربیت وارد شد، ضربه خورده و ضرر کردیم.

وی با اشاره به مخالفت خود با ایجاد مدارس غیرانتفاعی، خاطرنشان کرد: یکی از کسانی بودم که با تأسیس مدارس غیرانتفاعی مخالفت کردم زیرا اگر در عرصه تعلیم و تربیت، پول و سرمایه وارد شد، هم مسیر تعلیم و تربیت منحرف می شود و هم از دل آن، نیروهای کیفی دلسوز نظام و جامعه بیرون نمی آید.

حاصل ممانعت از پولی شدن دانشگاه امام صادق، نیروسازی این دانشگاه شد

عضو خبرگان رهبری با اشاره به تلاش برخی افراد برای پولی کردن این دانشگاه، عنوان کرد: آقایانی در دانشگاه امام صادق اصرار داشتند که دانشگاه باید پولی شود اما من به همراه آقای مهدوی کنی مخالفت کردیم، در مخالفت خود موفق بودیم و حتی در برخی موارد بخشی از هزینه تحصیل را بورسیه کنیم.

وی افزود: شاهد هستیم در بدنه کارشناسی، سیاسی و اقتصادی کشور، فارغ التحصیلان دانشگاه امام صادق(ع) از افراد مهم و تأثیرگذار هستند و وقتی به زندگی آنان مراجعه می کنیم، می بینیم که عمده آنان از خانواده های ضعیف بودند که اگر دانشگاه امام صادق نیز پولی می شد، دیگر چنین افراد قوی، با استعداد و مؤثری در کشور تربیت و پرورش پیدا نمی کردند.

آموزش محور شدن تعلیم و تربیت به دلیل رشد مدارس غیرانتفاعی است

آیت الله علم الهدی، مقصر آموزش محور شدن تعلیم و تربیت در کشور را مدارس غیرانتفاعی دانست و ادامه داد: ریشه این که تعلیم و تربیت تبدیل به تعلیم آموزش محور شده، مدارس غیرانتفاعی است؛ ریشه و معیاراین مدارس تنها قبولی در کنکور است در حالی که این نوع درس خواندن خلاف تمام مؤلفه های آموزشی و اصول تربیتی است که در این مدارس اجرا می کنند و کسی هم جلوی این ها را نمی گیرد.

آورده مدارس غیرانتفاعی، بچه هایی عقده دار و تهی از اصول فرهنگ و معارفی است

وی تصریح کرد: برنامه های آموزشی مدارس غیر انتفاعی، برنامه های ضد فرهنگی و ضد تربیتی است؛ بچه های عقده ار، خشن و خشک مغز تهی از تمام اصول فرهنگی و معارفی تربیت می شوند، در دانشگاه شاگرد اول هستند، مسیر دانشگاه را طی کرده و در نهایت هم سرنوشت کشور به دست این ها میفتد.

امام جمعه مشهد مقدس با بیان این که فشارهای اقتصادی وارد بر دولت قابل درک است، خاطرنشان کرد: این که بر دولت فشار اقتصادی است، می بینند پرداخت حق التدریس ها به تعویق می افتد و باید فشار را از دوش دولت بردارند، به این فکر افتادند که طرح واگزاری مدارس را اجرا کنند؛ به عنوان یک دغدغه این حرف را به وزارت منتقل کنید تجربه به ما آموخت که کشور و اسلام از افراد ثروتمند فارغ التحصیل نفعی نداشته.

وی افزود: ما جزء دلواپسان هستیم که وقتی یک طرح و یک لایحه ای را در گوشه ای میشنویم، نسبت به آن حساس می شویم حتی اگر عده ای به دلواپسان حمله کنند؛ ما افتخار می کنیم که در این نظام دلواپس هستیم، به این دلواپسی خود می بالیم که بی درد نیستیم و دغدغه داریم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی