۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

نشست خبری

شنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۱ ق.ظ

مسئله ی تعامل با آمریکا به کشور های بیداری اسلامی شوک وارد کرد

60 سال است که آمریکا درحال دشمنی با ما ست و 35 سال است که ما استکبار ستیزی مستقیم با آمریکا داریم. پس این که رییس جمهور ما اول به سمت اوباما رفته یا نه برای ما بسیار مهم است . عده ای از اول اصرار بر این ملاقات داشتند و مقام معظم رهبری اجازه ی آن را ندادند. حرف ما این است که ما نباید در اصول و آرمان های خود هزینه بدهیم.

نشست خبری با مدیران رسانه، مشهد مقدس

آیت الله علم الهدی در دیدار امروز با مدیران رسانه و نشست خبری به سوالات حاضرین پاسخ دادند. ایشان در پاسخ به سوال اول که نظرشان را در مورد سفر رییس جمهور به نیویورک و تماس تلفنی با اوباما پرسیده بودند افزودند:


 مسئله دیپلماسی رییس جمهور چیزی بود که ایشان از ابتدا مطرح کردند و  ایشان با استفاده از دیپلماسی وسیاست خارجه سعی بر برطرف کردن مشکلات اقتصادی مردم دارند و مردم هم به این ایشان رای دادند و با این رای مقام معظم رهبری ایشان را تنفیذ کردند. لذا کسی نمی تواند بگوید با برنامه های ایشان مخالف است یا مواقف است، اما بحث ما در اجرای قضیه است که باید بگونه ای باشد که اصول و آرمان ها مان در این امر هزینه نشود و هر دولت می خواهد کار کند باید در همین اصول و آرمان ها قدم بردارد.


اینکه اول چه کسی تماس تلفنی داشتند بسیار مهم است، 60سال است که آمریکا درحال جنگ با ماست و 35 سال است که ما استکبار ستیزی مستقیم با آمریکا داریم پس این که رییس جمهور ما اول به سمت اوباما رفته یا نه برای ما بسیار مهم است. از اول اصرار بر این ملاقات بوده و مقام معظم رهبری اذن به آن ندادند و در درجه ی دوم اینکه مسئله ی تعامل با آمریکا در کشور های بیداری اسلامی که دنباله روی ما هستند یک شوک وارد کرد و این که بعد از این مذاکره هم بحث تحریم ها و گزینه ی جنگ سرجای خود باقیست این هزینه ی ماست ودر مقابل اینها یاجلو نیامدند و حتی به عقب هم رفتند. حرف ما این است که اینگونه نباشد که ما در اصول و آرمان های خود هزینه بدهیم اما در طرف مقابل هیچ تغییری صورت نگیرد.


ایشان در پاسخ به سوال دوم که فتوای مقام معظم رهبری در مورد هسته ای در سطح بین المللی چه نتایجی داشت و سخنرانی آقای روحانی چه مقداری از اصول ما دفاع کرد تاکید کردند:  در فتوای مقام معظم رهبری استفاده از سلاح های کشتار جمعی را حرام دانستند و ما نشان دادیم برای دفاع از خود هم در جنگ عراق از سلاح شیمیایی استفاده نکردیم. جهان اسلام این فتوا را چون می فهمند قبول می کنند اما رسانه های خارجی این را به تاکتیک سیاسی ما ربط می دهند تا قدم به قدم به سلاح هسته ای برسیم.


 مسئله سخنرانی رییس جمهور هم بسیار سخنرانی خوبی بود، ایشان با تکیه بر اصول ما بسیار قشنگ صحبت کردند،مبانی نظام را گفتند و بحث انرژی هسته ای را هم بسیار خوب تبیین کردند، مصاحبه های خوبی هم در جریان سازمان ملل انجام دادند. ما بحث مان روی اجرای دیپلماسی است.


آیت الله سید احمد علم الهدی نظر خود را در مورد جریان رسانه ای در استان و خصوصا مشهداینگونه بیان کردند:
بنده تشکر می کنم از اصحاب رسانه اما این سلامت جریان رسانه در استان ما یک خصوصیت بارز است که رسانه ای در استان نیست که بگوییم با موضع گیری خاص اطلاع رسانی می کند یا برخورد سیاسی با مسائل ندارند و فضای رسانه ای در استان ما با این همه رسانه ی استانی یا نمایندگی ها فضای سالمی است. اما مشکل ما این است که اخبار به صورت کامل مخابره نمی شود و این مشکل هم مقداری مربوط به بنده است چون سبک صحبت من صحبت تحلیلی است و این سبب مشکل می شود که مطالبی که از بنده منعکس می شود مطالب بنده نیست بلکه برداشت از سخنان بنده است.نکته ی بعدی هم تیتر بندی های انجام شده است که اصل سخن ما نیست و آن چیزی است که برای آنها بیشتر جلوه داشته است.


ایشان در بحث مدیریت شهری و انتخاب استاندار  و شاخص های انتخاب افزودند:
شاخص این انتخاب این است که چون استان خراسان پیشانی کشور است و بیشترین توریست خارجی در کشور از این استان رفت و آمد می کنند و رفت و آمدن داخلی هم بسیار زیاد است، مسائل مختلف این استان هم به مراتب بیشتر و مهمتر از سایر نقاط کشئر است. مسادل فرهنگی و مذهبی استان هم نه تنها مورد توجه داخل بلکه مورد توجه دنیاست و این مسائل خاصاین استان را پیشانی کشور کرده و استاندار باید بداند اگر شکل مدیریتی آن بخواهد تنش در استان ایجاد کند در کل کشور تنش ایجاد می شود. پس استاندار باید در درجه ی اول باید یک مقبولیت عامه و خصوصا جریان های اثر گذار در استان باشد.


آیت الله علم الهدی با اشاره به بحث‌های اخیر در مورد انتخاب وزیر علوم گفتند: به هر میزان دانشگاه در عرصه‌های سیاسی آرامش داشته باشد در عرصه فرهنگی و علمی موفق‌تر خواهد بود ما در فضای دانشگاه سکولار نمی‌خواهیم بلکه سیاست‌دان و بصیر در سیاست می‌خواهیم نه دانشگاه سیاست‌زده. عده‌ای که بعضاً وابسته به جریان‌های سیاسی مسئله‌دار بوده و دنبال پیدا کردن جاده سیاسی هستند به دنبال ورود به عرصه‌های دانشگاهی هستند که این موضوع بر هم زننده تمام آرامش و ارکان علمی دانشگاه‌هاست.
ایشان در ادامه تاکیدکردند:: وزیر علوم نباید به هیچ جریانی و یا حزبی وابستگی داشته باشد در غیر اینصورت جریانات سیاسی بر دانشگاه‌ها حاکم شده و دانشجویان قربانی می‌شوند، مجلس نیز باید بیدار باشد و وارد برخی تعاملات در این مورد نشود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی