۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت

متأسفانه در کشور انقلابی ما هم بعضی از عزیزان ما، این ها هم همین استنباط کردند؛ به مجرد حادثه فرانسه، ابراز نگرانی شد، محکومیت اعلام شد اما بعد از 48 ساعت به بیروت و دولت بیروت تسلیت گفتند

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 29 آبان ماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع) با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، به نقش این نهاد انقلابی در ساختار نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: سرآغاز هفته پرافتخار بسیج را به بسیجیان دلاور و غیور سپاه اسلام و شما برادران و خواهران وفادار به این نظام و انقلاب گرامی می‌داریم و امیدوارم خداوند متعال، بسیج ما را در سپاه وجود اقدس بقیه‌الله ثبت‌نام کند.

امروز آنچه مهم است، مسئله نقش‌آفرینی بسیج در همه ابعاد زندگانی اجتماعی ما و عمدتاً در حوزه امنیت است، مسئله فکر امام در مورد بسیج، یک الهام و امداد غیبی از ناحیه وجود مقدس امام زمان (ع) بود؛ درزمانی که آمریکا تهاجم نظامی‌اش را به ما از طریق صحرای طبس انجام داد و این تهاجم شیطانی آمریکا با مدد غیبی پروردگار و در طوفان شن درهم کوبیده شد و ذلت آمریکا ثابت شد، همزمان با این امداد غیبی، این فکر هم به مغز امام تبادر کرد که بسیج تشکیل دهد و لذا مسئله بنیان بسیج و تأسیس بسیج، یک الهام غیبی در کنار امداد غیبی بود.

تشکیل بسیج یک الهام غیبی به امام راحل بود

امداد غیبی در رسالت طوفان شن در سرکوبی آمریکای مستکبر شیطان در رابطه امداد غیبی و این رسالت آسمانی در این انقلاب و در این نظام نهادینه شود، در کنار این امداد غیبی در همان زمان، این تفکر به امام به‌صورت غیبی الهام شد که بسیج تأسیس کند و بسیج تشکیل دهند.

بسیج، یک هم‌چین نهاد مقدس، میمون و مبارکی است؛ امروز مردم ما در این منطقه آشوب‌زده اطراف خودشان نه‌تنها در این ناامنی عظیمی که حتی کشورهای پیشرفته را فراگرفته است، احساس این امنیت که می‌کنند، به خاطر دلاوری و غیرتمندی نیروهای مسلح ما در سپاه، نیروی انتظامی و عمدتاً به خاطر حضور مردم ما در عرصه دفاعی به‌وسیله نهاد مقدس بسیج است.

در مقابل ذلت امروز اروپا، ایران در امنیتی ارزشمند قرار دارد

ببینید در دنیا چه خبر است، در مهد تمدن فرهنگ الآن مردم در چه ذلتی، در چه نکبتی و در چه سراسیمگی شب را به روز می‌آورند و روز را به شب می‌آورند به خاطر ناامنی؟ به حمدالله جامعه و نظام کشور ما از این امنیت ارزشمند برخوردار است، الآن در فرانسه چه خبر است؟

این مسئله تروریست حمله به فرانسه از یک نظر به‌عنوان یک جریان انسانی ازنظر ما محکوم است، ما برای مردم بی‌پناهی که این‌ها در جریان زندگی آرام به تفریح گاه رفتند، به ورزشگاه رفتند، به خرید خانه و زندگی زن و مرد و اهل خانه و خانواده در کنار هم حضور داشتند و یک‌مرتبه آماج گلوله‌های داغ بشوند و در دل آتش انفجار بسوزند و خاکستر شوند، واقعاً برای هر انسانی تأسف‌آور است و ازنظر مسؤولیت و منطق انسانی هر بشری محکوم است.

تبعیض حاکم در دنیا به برخی مسؤولان داخلی نیز واردشده

اما در این موضوع یک تبعیض در دنیا اتفاق افتاد که آن تبعیض هم نارواست؛ در قبل از این حادثه، حدود 24 ساعت قبل از این حادثه، شیعیان و مسلمانان لبنان در ضاحیه بیروت در برج البراجنه در آتش این انفجار جریان تکفیری تروریستی وهابی ناپاک، این‌ها سوختند، صدایی از هیچ‌کس بلند نشد و در یک کشور غربی، عین همان حادثه رخ داد، همه دنیا صدا کنند تا همه بشنوند، دستگاه‌های جهانی منطقه برآشفته شوند؛ چطور این‌ها انسان بودند و آن‌ها انسان نبودند؟

چرا 48 ساعت بعد به لبنان تسلیت گفتند؟

متأسفانه در کشور انقلابی ما هم بعضی از عزیزان ما، این‌ها هم همین استنباط کردند؛ به‌مجرد حادثه فرانسه، ابراز نگرانی شد، محکومیت اعلام شد اما بعد از 48 ساعت به بیروت و دولت بیروت تسلیت گفتند، تبعیض فضای دنیا را گرفته، فضای ما را هم گرفته، این نارواست و این تبعیض ناگوار است، چرا؟

چون مردم مسلمان بودند، چون شیعه بودند، این‌ها باید موردتوجه قرار نگیرند، این تبعیض هیچ‌وقت قابل‌قبول نیست، آنچه مهم است، توجه به عمق این قضیه است؛ ببینید عزیزان، داعش، مولود اروپاست، پدید آمده غرب است، از دل غرب درآمده؛ علتش هم این بوده که در کشورهای اروپایی از 30 سال قبل، تبلیغ وهابیت به اسم اسلام آزاد بود، مساجد وسیعی درست وهابی‌ها بود، فعالیت‌های فرهنگی عربستان سعودی در توسعه و گسترش وهابیت در بین کشورهای اروپایی مخصوصاً انگلیس و فرانسه در حد وفور وجود داشته است اما همان زمان نظام جمهوری اسلامی به‌وسیله رایزنی‌های فرهنگی خواسته یک برنامه فرهنگی در کشورهای اروپایی و غربی راه بیندازند، با همه توان امنیتی و پلیسی آمده‌اند جلوی جمهوری اسلامی را گرفته‌اند.

دولت‌های غربی اسلام تکفیری را با آگاهی نشر دادند

تبلیغ نظامی که می‌خواهد اسلام ناب، اسلام مبتنی بر ترحم، اسلام بر اساس رحماء بینهم را در دنیا توسعه بدهد، جلوی این را گرفتند، وهابیت دست‌ساز انحرافی انگلیسی مولد غرب به خاطر خشن پروری و خشن سازی اسلام در اروپا آزاد شد؛ نتیجتاً ، نسل جوان اروپایی که به‌طرف اسلام گرایش پیدا کرد، آنان را به سمت یک جریان تکفیر پرور و غصی پرور پرورش خود اروپایی‌ها هدایت کردند با این سیاست غلط و نتیجه‌اش این شد که الآن در خود فرانسه، بیش از دو هزار نفر از داعش فرانسوی هستند که نصف این‌ها دارند در سوریه جنگ می‌کنند و مسلمان کشی راه انداخته‌اند و نصف دیگرشان در خود فرانسه سازماندهی‌شده‌اند، تشکیلات دارند و آن نصفی که در سوریه می‌جنگند در این مدت، دولت فرانسه به آن‌ها کمک می‌کرده، تحت کنترل دولت فرانسه بودند، دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فرانسه که این‌قدر ادعا دارند، چطور از یک تشکیلات این‌جوری که نصفشان به‌عنوان فرستاده دولت اروپایی فرانسه دارند مسلمان کشی می‌کنند در سوریه، تحت کنترل دولت‌اند اما بقیه سازمانشان تحت کنترل نیستند و دستگاه‌های امنیتی از آنان خبر ندارند که این‌ها دست به یک هم‌چین حالت وحشیگری بزنند؟

سگ هار پاچه صاحبش را گرفت

چطور قابل‌قبول است؟ این‌ها را خودشان پرورش داده‌اند، خودشان ایجاد کرده‌اند، مسئله وهابیت به‌وسیله خود این‌ها اتفاق افتاد؛ این قضیه‌ای که اتفاق افتاده، تحلیلش چند احتمال را برای ما به ذهن متبادر می‌کند؛ یکی این‌که ما بگوییم بعد از توفیقاتی که ائتلاف ایران، سوریه، روسیه و حزب‌الله در حملات اخیری که علیه داعش پیدا کردند و تروریست‌ها را سرکوب کردند، این باعث شد که این تروریست‌ها ناراحت شوند، عصبانی شوند به اربابان و حامیان خودشان حمله کنند و به قول آقای متفکر فرانسوی، «سگ هار پاچه صاحبش را بگیرد»، این یک تحلیل است.

حادثه فرانسه، نوعی 11 سپتامبر برای توجیه لشکرکشی بر مسلمانان است

احتمال دیگر در این مسئله این است که اصولاً مردم از حادثه 11 سپتامبر این ذهنیت را دارند که آمریکایی‌ها و لابی صهیونیستی، 11 سپتامبر را به وجود آوردند، 3 هزار آمریکایی را در آتش انفجار سوزاندند برای این‌که زمینه لشکرکشی به منطقه و عراق و افغانستان پیدا کنند، این یک واقعیتی است که دیگر 11 سپتامبر را امروز در دنیا علنی و افشا کرده است.

با این جنایتگری لابی صهیونیستی و آمریکایی که 11 سپتامبر را به وجود آورد، از کجا معلوم این حمله به مردم فرانسه و ایجاد این آدم کشی‌ها هم از جنس 11 سپتامبر نباشد؟ این‌ها این برنامه را راه انداختند برای این‌که مسئله جنگ و خالت نظامی در منطقه خاورمیانه را برای مردم آمریکا و اروپا توجیه کنند چون با هر برنامه جنگی و دخالت نظامی هم اروپایی‌ها مخالفت کردند در فرانسه، انگلیس و آلمان و هم آمریکایی‌ها مخالفت کردند مردم برای این‌که این دولت‌ها بیایند مردم را توجیه کنند که دست از مخالفت با جنگ و دخالت نظامی بردارند، برای این، این قصه را راه انداختند برای توجیه مردم خودشان، مردم را بکشند تا مردمشان توجیه شوند.

غرب به دنبال تجدید جریان جنگ‌های صلیبی بین مسلمانان و مسیحیان است

ببینید، نامرد در نظام مدرنیته‌ای که بر غرب مسلط شده در این حکومت‌های اروپایی و آمریکایی چطور نامردی موج می‌زند که بیایند مردم را بکشند برای این‌که مردم توجیه شوند، این هم یک احتمال هست؛ احتمال سوم این است که آمریکا و صهیونیست‌ها می‌خواهند مسئله استکبارستیزی را به جریان جنگ صلیبی بین مسیحیت و اسلام بکشانند، دنیای اسلامی در یک فضای قوی استکبارستیزی به سر می‌برد، فرآورده نو باور انقلاب مقدس اسلامی ایران که مسئله استکبارستیزی است، الآن در دنیای اسلام همگانی شده است.

این‌ها برای این‌که این استکبارستیزی که نقطه نهایی این هدف، اسرائیل و آمریکا هست، این را به جنگ صلیبی بین اسلام و مسیحیت بکشاند و مسیحیان و مسلمان‌ها را به جان هم بیندازد، آمده‌اند این حرکت را در فرانسه به راه بیندازند که اسلام هراسی در آنجا رایج شود، مسیحیان و مسلمانان به جان هم بیفتند و از این برخوردهای اخلاقی که الآن در فرانسه بین مسیحیان و مسلمان‌ها به وجود آمده، این فراگیر شود و همه‌جا را بگیرد، جنگ‌های صلیبی جهانی را تجدید کنند، این هم یک احتمال سوم.

احتمال اقدام مستقیم اسرائیل برای باج‌گیری از اروپا

احتمال چهارم، نوع عملیات اسرائیلی است؛ ببینید عزیزان، بچه کشی، زن کشی، پیرمرد کشی، به افراد بی‌پناه حمله کردن، خانمان‌ها را براندازی کردن، خانه‌ها را بر سر مردم خراب کردن، انسان‌های بی‌گناه را در کشتار بی‌رحمانه غافلگیر کردن، این‌کاره‌ای اسرائیلی و صهیونیستی است و این کار و عملیات فرانسه هم از نوع و جنس کارهای صهیونیستی بوده و ممکن است مبتکر و عامل اصلی خود اسرائیل باشد.

کیست که نداند داعش امروز یک پیاده‌نظام جان‌برکف اسرائیل است در کشورهای اسلامی، خود اسرائیلی‌ها آمده‌اند این کار را کرده‌اند برای این‌که اروپایی‌ها را به وحشت بیندازند چون خود اسرائیلی‌ها امروز مدعی شدند در اروپا و گفته‌اند اگر اسرائیل نباشد، مسلمانان اروپا را از بین می‌برد، گفته‌اند ما در حقیقت عامل نگهبان اروپا هستم در برابر مسلمانان و از اروپایی‌ها امتیاز می‌گیرند برای این ادعا.

برای تثبیت این ادعا آمدند؛ آمدند این برنامه و عملیات را راه انداختند و امتیاز بیشتر را از اروپا در حمایت خودشان و سرکوبی مسلمانان از اروپایی‌ها بگیرند، این‌طور نیست که بگوییم یک‌مشت سگ دیوانه داعشی ریختند مردم بی‌گناه را در فرانسه کشتند، حتماً پشت قضیه یک چنین توطئه شیطانی و چنین جنایتی هست.

اروپا از حادثه فرانسه برای اسلام هراسی استفاده می‌کند

امروز در این حادثه اروپایی‌ها دارند بهره‌برداری می‌کنند، اسلام هراسی را توسعه دادند، دنیا را به اسلام بدبین کردند، رسماً رسانه‌های غربی و آمریکایی و اروپایی، اسلام هراسی را ترویج می‌کنند و تحریک مردم اروپا و غرب را علیه اسلام، یعنی گرایش که در دنیای غرب نسبت به اسلام به وجود آمد، دارند با این قضیه هم آن گرایش را دنبال می‌کنند و هم اسلام را بدنام می‌کنند، کارشان است و دارند استفاده‌شان را هم می‌کنند.

باید با حضور در فضای مجازی، اسلام هراسی را خنثی کنیم

وظیفه ما چیست؟ ما بیاییم از این موقعیت بهره‌برداری کنیم و به دنیای اروپا نشان دهیم، عزیزان ما این را به‌عنوان یک برنامه و وظیفه حکومتی بر دوش و گرده دولت فرض نکنند هرچند که دولت هم موظف است با امکانات تبلیغی، امکانات ارتباطات بین‌المللی و با امکانات مختلفی که دارد، این مسئله را تبلیغ کند اما این رسالتی بر دوش همه ما هست که بیاییم اقدام کنیم، در فضای مجازی با وبلاگ‌ها، با پوستر سازی‌ها مختلف به زبان‌های مختلف اروپایی و غربی، ما بیاییم کار کنیم، اسلام عدالت، اسلام امنیت، اسلام رحماء بینهم را در قالب تصویرها، در قالب گرافیک‌ها، در قالب فیلم‌ها و سریال‌ها ترجمه‌شده ما به دنیا پخش‌کنیم به زبان آن‌ها، هرچه از دستمان می‌آید.

وبلاگ نویسی و پوستر سازی به چند زبان، راه معرفی اسلام اصیل است

برادران عزیز، این فضای مجازی به روی شما باز است، با این‌قدرت وبلاگ نویسی ها، با این توان و هنر گرافیک که امروز در کشور ما در بین جوان‌ها ما خوشبختانه خیلی پیش رفته است به‌عنوان یک صاحب رسالت از طرف دین بیایید در این قسمت کار کنید، فعالیت کنید، تنها نگویید این وظیفه دولت است و دولت باید کار کند، نخیر، این وظیفه همه ما هست که چهره ناپاک، غصی و درنده‌خوی وهابیت انحرافی جدای از اسلام را به دنیای خارج معرفی کنیم و آن چهره رحماء بینهم اسلام را هم معرفی کنیم. «تکبیر»

همایش اربعین، فرصت معرفی چهره اسلام رحماء بینهم

خوشبختانه همایش اربعین امسال، اربعین حسینی یک کانون برای تجلی این حقیقت و نشان دادن این حقیقت است، دنیا ببیند ده‌ها میلیون انسان از نقاط مختلف، از ملت‌های گوناگون، مهربان در هم می‌لولند، با عشق باهم آمیخته‌اند به‌طرف یک نقطه مرکزی عشق، قبر سیدالشهدا این‌ها دارند رهسپاری می‌کنند، پذیرایی‌ها، خدمت‌ها، محبت‌ها، مهربانی‌ها، این‌ها همه نمایشگر آن چهره رحماء بینهم اسلام در مقابل چهره خشنی که وهابیت ملعون ناپاک دارد از اسلام می‌سازد، این تجلی این واقعیت و حقیقت خوشبختانه در همایش اربعین حسینی است، خدا به شما مردم جزای خیر دهد.

قدردانی از استاندار و شهردار برای تدارک موکب‌های اربعین

بنده تشکر می‌کنم از استاندار محترم خراسان و معاونت زیارت استانداری، از شهردار محترم غیرتمند دینی مشهد مقدس، این فعالیت ارزشمندی که در مسئله تشکیل موکب‌های امام رضا در جای‌جای مسیر راهپیمایی اربعین قرار دادند و این نیروی انسانی و فعالیت عظیم خدمتگزاری را که در رکاب زائرین سیدالشهدا (ع) این‌ها به زمین ریختند، این قابل‌تقدیر و مورد تشکر است و خوشا به سعادت شما مردمی که این امتیاز را دارید، این سعادت و توفیق را دارید که ان شالله در آن مسیر حرکت کنید.

پیاده‌روی، گرسنگی و تشنگی در مسیر سیدالشهدا خودش یک لذت و کیف دارد؛ امام صادق به صفوان گفتند شما که شغلت ساربانی بین عراق و مدینه، وقتی به‌طرف کوفه می‌روی، سعی کن هر سفر یک‌بار به زیارت جدم حسین مشرف شوی، صفوان آمد خدمت حضرت عرض کرد یابن رسول‌الله، ما در سفری که به کوفه داشتیم، رفتیم کربلا، کنار قبر سیدالشهدا چادر زدیم، یک گوسفند ذبح کردیم، دو سه روز ماندیم، زیارت کردیم و شروع کرد گزارش دادن به امام صادق(ع).

در هر قدم پیاده‌روی به یاد فرزندان سیدالشهدا باشید

حضرت ناراحت شدند که شما در کربلا کنار قبر سیدالشهدا زیر سایه خیمه رفتید، در این سرزمین بدن پاره‌پاره حسین سه شبانه‌روز در مقابل تابش آفتاب، شما در کربلا گوشت خوردید، بچه‌های امام حسین از گرسنگی حتی قوت لایموت هم پیدا نکردند، شما در کربلا رفتید آب روان خوردید درحالی‌که میوه‌های دل ابی‌عبدالله فریاد العطشان در این سرزمین بلند بود؛ این موکب‌ها وظیفه‌شان خدمتگزاری است اما برادران، این پیاده‌روی‌ها، خسته شدن‌ها و آبله زدن‌های پا لذت دارد آخر بچه‌های امام حسین در این سرزمین روی خاک‌ها دویده‌اند، میوه‌های دل ابی‌عبدالله را با پای‌برهنه وسط این کویرها می‌دواندند، هر وقت شما خسته شدید، یادتان از آن بچه‌ها بیاید، شما خسته شدید، آن‌ها هم خسته شدند.

ویدئو خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 27 دقیقه 43 ثانیه

ویدئو بخش عربی از خطبه دوم


دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 54 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی