۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

 

کارمندان رژیم سعودی فقط به فکر دریافت پول هستند و هیچ انگیزه‌ دیگری ندارند. پلیس عربستان آبروی نظام آل سعود را برد

به گزارش alamolhda.com آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی دقایقی پیش در دیدار با فرماندهان عالی رتبه نیروهای نظامی،‌ انتظامی و مرزبانی خراسان رضوی در محل دفتر امام جمعه مشهد ضمن گرامیداشت عید غدیر و هفته نیروی انتظامی اظهار کرد: امسال هفته نیروی انتظامی در بستر ایام مسرت‌بخش و روزهای پرفضیلت دهه ولایت قرار گرفته است و با توجه به این که حادثه ناگوار منا همه مردم را داغدار کرد نیروی فعال انتظامی نیز از این مصیبت به دور نیست.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه در ارتباط با حوادث منا دو نظریه وجود دارد، تصریح کرد: نظریه اول یک جریان ارادی و عمدی را نشان می‌دهد که به دنبال یک توطئه استعماری برای رسیدن به اهداف شوم است.

وی با اشاره به تأسیس رژیم صهیونیستی و وهابیت خاطرنشان کرد: یک جاسوس انگلیسی که رژیم صهیونیستی و وهابیت را تأسیس کرده است در خاطرات خود گفته است ما در تأسیس این رژیم اهدافی را در بلاد اسلامی دنبال می‌کردیم که یکی از آنها بر اندازی حج و به دنبال آن براندازی کعبه بود تا مسلمانان نتوانند با یکدیگر اتحاد داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قریب 40 سال از سال 54 تاکنون بی‌کفایتی در مدیریت حج مشاهده می‌شود که هر دو، سه سال شاهد یک حادثه اینچنینی در عربستان هستیم که فجیع‌ترین آن حادثه ناگوار منا بود که امسال رخ داد.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: بر این اساس نوعی بی‌کفایتی ارادی و عمدی در مدیریت حج وجود دارد تا در اثر آن وضعی ایجاد شود که کسی از وحشت دیگر به حج نرود.

خطیب جمعه مشهد ادامه داد: نظریه دوم می‌گوید حادثه منا بی‌کفایتی رژیم آل سعود را نشان می‌دهد اما بی‌کفایتی که عمدی نیست بلکه ناشی از سوءمدیریت است.

وی با طرح این پرسش که اگر این حرکت غیرارادی باشد عامل این بی‌کفایتی چیست،‌ گفت: آیا عربستان با این همه امکانات و تجهیزات ظرفیت پذیرش 5 میلیون زائر را در سرزمین مشعر و منا ندارد؟ در حالیکه 7 هزار دوربین ناظر حادثه منا بودند.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه عربستان از نظر نیروی انسانی نیز رژیم ثروتمندی است، بیان کرد: این رژیم از نظر تدارک نیروی انسانی بسیاری از برنامه‌های امنیتی را به پیمانکاران دنیا می‌دهد بنابراین با تمام این برنامه‌ها باید پرسید چرا این مسئله پیش آمد.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: اگر نظریه دوم را بپذیریم که بی‌کفایتی آل سعود سبب این جریان شد اما عمدی نبوده است عدم انگیزه باطنی مأموران سعودی این حادثه را به وجود آورد زیرا کارمندان این رژیم فقط به فکر دریافت پول هستند و هیچ انگیزه‌ دیگری ندارند.

وی خاطرنشان کرد: مردمی که از حج آمدند اظهار کردند که مأموران سعودی بی‌سیم کنار گوش گرفته و با چکمه بر روی بدن‌ها راه می‌رفتند و به فکر مردم نبودند.

آیت‌الله علم‌الهدی تأکید کرد: بنده بدون تعارف می‌گویم امروز در دنیا می‌توانیم ادعا کنیم هم در نیروی نظامی جمهوری اسلامی بی‌نظیر است و هم در موازنه قدرت کشور ما قوی‌ترین کشورها است.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه ما از لحاظ تجهیزات به آمریکا و اروپا نمی‌رسیم گفت: حال این سئوال مطرح است که چگونه می‌‌توانیم ادعا کنیم قوی‌ترین نیروها هستیم.

وی ادامه داد: علت این مسئله این است که پلیس کشورهای آمریکایی و اروپایی مزدورانه می‌جنگد یعنی مأمور شده است برای گذراندن زندگی خود آدم بکشد و خودش نیز کشته شود.

خطیب جمعه مشهد کار پلیس کشورهای غیرمسلمان را فرمان گرفتن و کشتن خواند و عنوان کرد: شغلی پست‌تر از شغل نظامی در کشورهای غیر مسلمان وجود ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: پلیس کشور ما پلیسی مؤمن است که عقیده‌ دارد و اگر در معرض خطر می‌گیرد در معرض ایثار است که برای ایمان خود قربانی می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی به نقش پلیس در واقعه 18 تیر 78 اشاره کرد و یادآور شد: در واقعه 18 تیر سال 78 پلیس مقابل یک حرکت نفاق که در دانشگاه نفوذ کرده بود ایستاد و در فتنه 88 نیز بار دیگر به عنوان مدعی انقلاب وارد صحنه شد.

وی به توانمندی نیروی انتظامی اشاره کرد و بیان داشت: نه تنها حادثه منا بلکه هر حادثه‌ای در کشور ایجاد شود نیروی انتظامی چنان برخورد می‌کند که ضایعات حادثه یک صدم حادثه منا نباشد.

خطیب جمعه مشهد خاطر نشان کرد: پلیس عربستان آبروی نظام آل سعود را برد و این رژیم را به عنوان بی‌کفایت‌ترین رژیم‌ها ملعبه کشورها قرار داد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی