۱۴۰۳ شنبه ۰۱ ارديبهشت

غریب کسی است که مظلوم باشد اما کسی نداند که او مظلوم است.

امام حسین(ع) مظلوم بود اما همه هم می دانستند که ایشان مظلوم است، ایشان را شهید کردند، عزیزانش را کشتند و زن و فرزند ایشان را اسیر کردند و... همه هم فهمیدند  ایشان مظلوم هستند، اما امام رضا(ع) در عین مظلومیت مظلومیتشان قابل لمس نبود. ایشان را به عنوان خلیفه شدن برای کشتن از مدینه به سمت خراسان می برند اما این را جز امام(ع) کسی نمی داند و این توطئه که امام کشی نیست بلکه امامت کشی است را امام(ع) چگونه به مردم بفهماند. جز اینکه بگویند برای من بعد رفتنم  وبر غربتم گریه کنید؟

دیدار با زائرین گرگانی طرح مدافعان حرم ، مشهد مقدس

آیت الله علم الهدی در دیدار با زائرین گرگانی امام رضا(ع) بیان کردند: در ایام پر فضیلت زیارت خاصه ی امام هشتم (ع) بزرگترین توفیق نسیب شما عزیزان شد که در این ایام به زیارت ایشان برسید.این ماه مطعلق به امام هشتم است، در اول این ماه میلاد پر برکت خواهر ایشان حضرت معصومه(س)یازدهم ماه میلاد خود امام رضا(ع) 23 و 25 ماه روز زیارتی حضرت(ع) وآخرین روز ماه روز شهادت فرزندشان امام جواد(ع) است.


ایشان در اهمیت روز 23 ذی القعده افزودند: علت این که 23 ذی القعده روز زیارتی قرار گرفته برحسب نقل علامه مجلسی در جلد 49 بهار دارند این روز بر اساس برخی روایات روز شهادت امام هشتم(ع) است. در شهادت امام (ع) در ماه صفر روایات بسیار است اما عده ای از مورخین  شهادت ایشان را در ماه رمضان اعلام کردند اما این زیاد مورد قبول نبوده است اما با توجه به دو روز برای شهادت امام رضا(ع) و جلوگیری از پراکندگی عزاداری برای امام(ع) شهادت را ماه صفر اعلام کردند و روز 23 ذی القعده را روز زیارتی دانستند


آیت الله سید احمد علم الهدی در ادامه تاکید کردند: برای روز 25 این ماه یعنی روز دحو الارض هم روایاتی برای زیارت امام هشتم(ع) داریم و روزی است که امام از مدینه به سمت خراسان خروج داشتند و بخاطر این که اندوه وحزن وعزاداری برای اهل بیت امام رضا(ع) کمتر روز شهادت امام هشتم(ع) نبوده و لذا این روز، روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) است که زیارت این روز شایئد از روز 23 هم پر فضیلت تر است چون خودشان بر این امر تاکید داشتند


ایشان به دو نکته در مورد امام هشتم اشاره داشتند: اینجا دو نکته قابل توجه است اول اینکه چرا امام هشتم(ع) را غریب الغربا می گویند؟ امام هشتم(ع) به غربت خود بسیار تاکید دارند و غریب الغربا نام گرفتند این چه خصوصیتی است؟ علت غربت امام(ع) در غربت دفن شدن ایشان نیست این که دور از زن و فرزند به شهادت رسیدند نیست مسئله ی غربت امام(ع) در طلا و نقره و آمدن در تشییع جنازه و کجا دفن شدن نیست بلکه مظالم وارده به حضرت(ع) را هیچ کسی جز امام رضا(ع) نمی فهمیدند.چون ایشان مظلومیست که مظلومیتش معلوم نیست.


آیت الله علم الهدی با اشاره به مظلومیت امام حسین(ع) بیان داشتند: امام حسین(ع) مظلوم بود اما همه هم می دانستند که ایشان مظلوم است، ایشان را شهید کردند،عزیزانش را کشتند و زن و فرزند ایشان را اسیر کردند و... همه هم فهمیدند  ایشان مظلوم هستند، اما امام رضا(ع) در عین مظلومیت مظلومیتشان قابل لمس نبود. ایشان را به عنوان خلیفه شدن برای کشتن از مدینه به سمت خراسان می برند اما این را جز امام(ع) کسی نمی داند و این توطئه که امام کشی نیست بلکه امامت کشی است را امام(ع) چگونه به مردم بفهماند. جز اینکه بگویند برای من بعد رفتنم  وبر غربتم گریه کنید؟


ایشان در بیان نکته ی دوم افزودند: نکته ی دوم اینکه بعد از وجود اقدس سید الشهدا(ع) زیارت هیچ امام و معصومی در بین ائمه به اندازه ی امام هشتم(ع) مورد توصیه ی همه ی ائمه و رسول اکرم(ص) نبوده و روایات زیادی به این موضوع بیان شده است.حتی حضرت رضا(ع) خود به زیارت خودشان تاکید داشتند که برای هیچ امامی به این شکل نبوده، چون در این نقطه ی زمین که نقطه ی استراتژیکی است و شمال و جنوب و شرق غرب زمین را بهم متصل می کند بناست پایگاه با عظمتی ایجاد شود که اسلام ناب در آنجا متبلور باشد و خالص ترین عبادت ها در عبودیت حق متمرکز شود که این نقطه  همین مدفن امام هشتم(ع) و حرم امام رضا(ع) است و این دلیل تاکید و اصرار بر زیارت ایشان است چون می دانستند این مکان روزی می شود قبه الاسلام و انقلاب اسلامی که مرکز مبارزه با تمام دشمنان اسلام و جریان استکبار و الحاد در جهان است در این نقطه تشکیل می شود.


آیت الله علم الهدی خطاب به حاضرین بیان کردند: شما جزء سعادتمندانی هستید که در این روزها توفیق زیارت امام رضا(ع) را پیدا کردید برای دیدن قبر و طلا و گنبد و گلدسته و یا مکان تاریخی در روز زیارتی امام هشتم(ع) به اینجا نیامدید بلکه زیارت شما زیارت امام زنده است، پس پرچم باید به دست شما داده شود و احیاگر دین در این قبه الاسلام شما باشید. اما وظیفه ی شما بعد از گذشت 1400 سال بعد در زیارت ایشان باید توجه به احیاء اسلام و دین و کار کردن برای اینها باشد.


ایشان در انتهای سخنان خود افزودند: امام رضا(ع) کشته شد تا حکومتی که شهوت رانی و می گساری و عیاشی در آن بوده حاکم نشود، حکومتی که بر گرده ی مردم لگد بزند تا حکومت کنند حاکم نشود و اصل اسلام حاکم شود. الان هم وضعیت همین است، فرزند همان امام(ع) در این کشور یعنی مقام معظم رهبری نمی گذارد عده ای بیایند وزیر و وکیل بشود و در سایه وزارت و وکالت خود بخورند و دست به دست استکبار امریکا بدهند و با جهان خوار ها بسازند و سازش کنند و مملکت را پایگاه عیاشی خود کنند ولذا اگر اینها قدرتمند باشند همان بلا که سر امام رضا(ع) آوردند سر ایشان می آورند.اینکه مردم ما 33 سال است مرگ بر آمریکا می گوید اینست که آمریکا نمادی شده که می خواهد بر ما مسلط شود تا دین و فرهنگ ما را از ما بگیرد. این همه خانواده های شاهد و ایثارگر آمدند تا آمریکا بر ما مسلط نشود و ما راضی نیستیم بخاطر تحریم های کنونی بعد از این همه شهید و آزاده و جانباز دادن آمریکا بر ما مسلط شود. 

نظرات (۱)

  • خادم الشهدا
  • به داشتن امام جمعه ای شجاع و ولایتمدار میبالیم و خوشحالیم و خدای را شاکریم. الحمدلله رب العالمین

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی