۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

دو سال مذاکره مشکلات کشور را ده برابر کرد

سه شنبه, ۷ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۵۶ ق.ظ

  

مشکلات کشور با دو سال مذاکره نه تنها حل نشد بلکه 10 برابر هم به آن اضافه شد.

به گزارش alamolhoda.com آیت الله سیداحمدعلم‌الهدی ظهر امروز در دیدار با اعضای بسیج اصناف سراسر کشور که در دفتر امام جمعه مشهد برگزار شد، با بیان اینکه گاهی اوقات جریان‌ها و بحران‌هایی در زندگی اجتماعی به وجود می‌آید، یک تلنگر به انسان می‌زند، اظهار کرد: این تلنگر پیش‌بینی آینده زندگی اجتماعی را برای انسان میسر و ماهیت جبهه مقابل را روشن می‌کند.

وی ادامه داد: حادثه روز عید قربان که در واقع حادثه نبود، بلکه یک جنایت بود هم ماهیت جبهه دشمن و هدف‌گذاری آنان را روشن کرد و هم یک پیام عملی بود نسبت به آنچه در آینده می‌خواهد به وجود بیاید.

آیت الله علم‌الهدی با تاکید بر اینکه اتفاقی که روز عید قربان پیش آمد برای ما یک پیام داشت، تصریح کرد: پیام دشمن این بود که وقتی بر سر موقعیت‌های منطقه‌ای از یک تعامل جزئی با ما وارد می‌شود، تا براندازی اساس اسلام آن هم به قیمت براندازی تمام مسلمین ایستاده است.

امام جمعه مشهد، یادآور شد: عمال آل سعود یک مزدور بیشتر نیستند، در 200 سال گذشته در تاسیس حکومت آل سعود یک جاسوس انگلیسی در خاطراتش می‌گوید "هدف اصلی ما این بود که کعبه را خراب و حج را براندازی کنیم، چون تا وقتی حج است اسلام را نمی‌توانیم براندازی کنیم و تا وقتی اسلام است نمی‌توانیم در خاورمیانه نقش‌آفرینی داشته باشیم".

وی با اشاره به اینکه هر یک سال و یا دو سال یک حادثه باعث کشته شدن 200 حاجی در مکه می‌شود، ‌تصریح کرد: امسال هم که حدود 4 هزار نفر جان باختند و نشان می‌دهد استکبار قدم‌های نهایی خود را بر می‌دارد.

آیت الله علم‌الهدی با بیان اینکه هر کس بگوید فاجعه منا عمدی نبوده، باید خود را به روان‌شناس نشان دهد، اضافه کرد: این جنایت با برنامه‌ریزی صورت گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بسیج یعنی یک جریان مرزبانی خاص که بالای سر انقلاب ایستاده و انقلاب را از درون مردم مرزبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: بسیج اقشار یعنی در آن قشر بر حسب اقتضائاتی که دارد انقلاب مرزبانی شود.

وی خطاب به حاضران در جلسه با تاکید بر اینکه شما باید نسبت به وظایفی که دارید مسئله را جدی بگیرید، عنوان کرد: امروز در شرایطی هستیم که در یک طرف جبهه اساس اسلام به قیمت براندازی نسل مسلمانان تهدید می‌شود.

روس‌ها، چینی‌ها و ژاپنی‌ها هم آمریکا هستند

آیت الله علم‌الهدی افزود: این گونه نیست که بعضی از دوستان فکر می‌کنند ما رفتیم و نمایندگان ما با دشمنان حرف زدند، خوش‌و بش کردند و حالا هم با توافق همه چیز حل می‌شود، بلکه در واقع این ابتدای سختی‌ها و آغاز راه است، دولت هم که مردم به آن رای دادند براساس بینش خود معتقد است که مشکلات کشور به مسائل اقتصادی مرتبط است و مشکلات اقتصادی را نیز به سیاست خارجه گره می‌زند.

امام جمعه مشهد ابراز عقیده کرد: نتیجه دو سال مذاکره این نیست که مشکلات حل شده، بلکه تمام مشکلات سرجایش است و ده برابر آن مشکلات اضافه شده است، اگر منصفانه به برجام نگاه کنیم نتیجه‌اش این می شود، ما نسبت به این موضوع اعتراضی نداریم که چرا اینگونه شد، چراکه رهبری اجازه مذاکره دادند و مکررا گفتند من به مذاکره کنندگان اعتماد دارم، این دوستان امین رهبری بودند، ممکن است ما سربازان را جبهه بفرستیم و آنان در این جبهه یا شکست بخورند یا اسیر شوند و یا پیروز، اما اگر شکست خوردند یا اسیر شدند نمی‌توانیم به آنان بگوییم چرا شکست خوردید.

وی ادامه داد: یک عده در جبهه مذاکرات رفتند تا مشکلات را حل کنند، اما مشکلات حل نشد که هیچ، به آنها اضافه هم شد، حالا ما باید تکلیف خودمان را بدانیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری، افزود: دشمن کشور ما فقط آمریکا نیست، بلکه او سردمدار دشمنان ماست، روس‌ها، چینی‌ها و ژاپنی‌ها هم همه آمریکا هستند.

وی با بیان اینکه ما در مقابل چنین جریان‌هایی واقع شدیم که به کمتر از این که بگوییم دیگر به قرآن، حضرت محمد(ص)، امیرالمومنین (ع) و فاطمه زهرا(س) کاری نداریم راضی نمی‌شوند، گفت: تا به الان ما با توسعه دانش بنیانی که تصورش برای دنیا بی‌نظیر است پیروز شدیم و تا وقتی اخلاص در مسئولین ما باشد می‌توانیم همینگونه پیش برویم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی