۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

شب زیارتی امام رضا(ع)

شنبه, ۶ مهر ۱۳۹۲، ۰۸:۵۴ ب.ظ

مقام معظم رهبری مظلومیست که مظلومیتش معلوم نیست

وضعیت مقام معظم رهبری همین است، ایشان مظلومیست که مظلومیتش معلوم نیست. اینکه شرایطی در کشور پیش بیاید مانند سال 67 که امام (ره) فرمودند من جام زهر را نوشیدم را کسی نفهمید. الان همین شرایط برای مقام معظم رهبری پیش آمده است. از فتنه ی 88 به بعد وضعیت مقام معظم رهبری همین بود، یعنی جریان قاسطین که جریان فتنه ی88 بود ازدل طرفداران ولایت جریان انحراف نهروانی جوشید و الان مقام معظم رهبری بین جریان فتنه و انحراف گیر کرده اند.

شب زیارتی امام رضا(ع) ، مشهد مقدس

آیت الله علم الهدی در مراسم شب زیارتی امام رضا(ع) بیان داشتند:در ایام پر فضیلت زیارت خاصه ی امام هشتم (ع) این توفیق نسیب شما عزیزان شد که در این ایام به زیارت ایشان برسید. در قسمتی از زیارت جامعه ی کبیره تمام فلسفه ی زیارت معصومین خصوصا امام رضا(ع) گنجانده شده است، به ویژه زیارت امام رضا(ع) که دقیقا بعد از وجود اقدس سید الشهدا(ع) هیچ امام و معصومی در بین ائمه(علیهم السلام) به اندازه ی امام هشتم(ع) مورد توصیه ی همه ی ائمه(ع) و رسول اکرم(ص) نبوده و روایات زیادی به این موضوع بیان شده است.


ایشان در اهمیت زیارت امام هشتم(ع) افزودند: حتی حضرت رضا(ع) خود به زیارت خودشان تاکید داشتند که برای هیچ امامی به این شکل نبوده، چون در این نقطه ی زمین که نقطه ی استراتژیکی است و شمال و جنوب و شرق غرب زمین را بهم متصل می کند بناست پایگاه با عظمتی باشد که اسلام ناب در آنجا متبلور باشد و خالص ترین عبادت ها در عبودیت حق در آن متمرکز شود و این نقطه مدفن امام هشتم(ع) و حرم امام رضا(ع) است و این دلیل تاکید و اصرار بر زیارت ایشان است.


 آیت الله سید احمد علم الهدی در ادامه تاکید داشتند: علت این که 23 ذی القعده روز زیارتی قرار گرفته برحسب نقل علامه مجلسی در جلد 49 بهار دارند این روز بر اساس برخی روایات روز شهادت امام هشتم(ع) است. در شهادت امام (ع) در ماه صفر روایات بسیار است اما عده ای از مورخین  شهادت ایشان را در ماه رمضان اعلام کردند اما این زیاد مورد قبول نبوده است اما با توجه به دو روز برای شهادت امام رضا(ع) و جلوگیری از پراکندگی عزاداری برای امام(ع) شهادت را ماه صفر اعلام کردند و روز 23 ذی القعده را روز زیارتی دانستند.
ایشان در بحث روز 25 این ماه بیان کردند: برای روز 25 این ماه یعنی روز دحو الارض هم روایاتی برای زیارت امام هشتم(ع) داریم و روزی است که امام از مدینه به سمت خراسان خروج داشتند و بخاطر این که اندوه و حزن وعزاداری برای اهل بیت امام رضا(ع) مانند روز شهادت امام هشتم(ع)بود لذا این روز، روز مخصوص زیارتی امام رضا(ع) تعیین شد.


 ایشان در پایان سخنان خود افزودند: اینکه امام هشتم(ع) به غربت خود بسیار تاکید دارند و غریب الغربا نام گرفتند این چه خصوصیتی است؟ علت غربت امام(ع) در غربت دفن شدن ایشان نیست مسئله ی غربت امام(ع) در طلا و نقره و آمدن و نیامدن در تشییع جنازه و کجا دفن شدن نیست بلکه این است که مظالم وارده به حضرت(ع) را هیچ کسی جز امام رضا(ع) نمی فهمیدند.چون ایشان مظلومیست که مظلومیتش معلوم نیست. امام حسین(ع) مظلوم بود اما همه هم می دانستند که ایشان مظلوم است، ایشان را شهید کردند،عزیزانش را کشتند و زن و فرزند ایشان را اسیر کردند و... همه هم فهمیدند که ایشان مظلوم هستند، اما امام رضا(ع) در عین مظلومیت مظلومیتشان قابل لمس نبود. ایشان را به عنوان خلیفه شدن برای کشتن از مدینه به سمت خراسان می برند اما این را جز امام(ع) کسی نمی داند و این توطئه که امام کشی نیست بلکه امامت کشی است را امام(ع) چگونه به مردم بفهماند؟ جز اینکه برای من بعد رفتنم گریه کنید؟






نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی