۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

افتتاحیه ی حوزه ی حضرت مهدی(عج)

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۰۹:۲۸ ق.ظ

ادعای طلبگی ادعای سرپرستی دین داری مردم است

حضور در عرصه ی طلبگی ادعای خیلی بزرگی است چون طلبه بودن یعنی دین خدا را اداره کردن، اداره ی شهرستان و استان و حتی کشور از اداره ی دین مردم بسیار آسان تر است.

افتتاح حوزه ی علمیه ی حضرت مهدی(عج)، مشهد مقدس

آیت الله علم الهدی در جلسه ی افتتاحیه ی حوزه ی حضرت مهدی(عج) بعد از شنیدن سخنان یکی از مسئولین حوزه بیان کردند: در زندگی ما به عنوان طلبه یک اصل وجود دارد و در مقابل این یک اصل صدها آفت، اصل در زندگی طلبگی خداست. هرجا در زندگی طلبه غیر خدا وارد شد نقطه ی سقوط همانجا است

ایشان در ادامه افزودند: ناموس زندگی طلبگی و روحانیت دین است و آن روزی که وجود اقدس امام زمان(عج) در پس غیبت قرار گرفت دین به ما طلبه ها سپرده شد.  زمانی که حجت خدا که در دسترس مردم نیست تنها مرجعی که دین را به مردم بدهد طلبه است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در تبیین شخصیت طلبه تاکید کردند: فردی که محل رجوع مردم در بحث دین در زمان غیبت است باید در تمام فعالیت های خود یک محور داشته باشد یعنی خدا و اگر محور غیر خدا شد سقوط می کند.

ایشان در ادامه افزودند:مبنای کار خود را مشخص کنید چون اگر مبنا مشخص باشد انسان از درس خواندن، کار کردن و هیچ چیز دیگری خسته نمی شود. هیچ تلاشگری تلاشگر تر از روحانی نیست، و علت این هم نشاط در مبنای آنهاست که آن هم خدا است.

آیت الله علم الهدی خطاب به حاضرین تاکید کردند: اگر بنا باشد ما نوکر این آستان و آقا باشیم و ایشان همه چیز را به ما سپرده باشند پس ما نباید در شبانه روز حتی یک ساعت خواب داشته باشیم ویک لحظه غفلت کنیم. دیگر در زندگی ما استراحت و گردش و تفریح مفهومی ندارد. با این همه مشکلاتی که در باره ی آنچه به ما سپرده شده وجود دارد، شبهه افکنی ها، حملات وتهاجم و برخورد های دشمن با دین خدا خواب چگونه می تواند بر چشم ما بیاید.

ایشان در آخر افزودند: باید باور کنیم که ما در این موقعیت هستیم و بر اساس این باور کار کنیم و با این باور مندی نباید خواب و آسایش داشته باشیم که اگر این مبنا باشد خستگی در ما رسوخ نمی گند و برای این باور مندی باید از ذات مقدس الهی دو چیز طلب کرد، اول تقوا و دوم اخلاص



.

نظرات (۱)

  • مهدی شاندیزی از طلاب مدرسه حضرت مهدی
  • سلام و عرض ادب
    کاش در متن خبر ذکر می کردید که افتتاحیه مدرسه حضرت مهدی شعبه 3 میباشد .
    چون شعبه یک و دو چند سالی هست که افتتاح شده است .
    التماس دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی