۱۴۰۳ پنجشنبه ۲۹ شهریور

جلسه ی حوزه ی خواهران

پنجشنبه, ۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۴ ق.ظ

 در فرهنگ اسلام اصل در خانواده زن است و اصل در زندگی زن خانواده

اگر این دو اصل مورد توجه قرار گیرد بهترین زندگی خانوادگی در سایه اسلام ایجاد خواهد شد چون برای زن اصل در خانواده است و برای زندگی خانوادگی اصل در زن و این دو اصل تامین کننده ی تمام سعادت ها و خوشبختی ها در زندگی خانوادگی است. اگر این دو اصل رعایت نشود زندگی هم تلخ شده و بعد از گذشت زمان احساس فسیل شدگی می کند.

جلسه ی حوزه ی خواهران، مشهد مقدس

آیت الله علم الهدی در دیداری که از حوزه ی خواهران داشتند بعد از شنیدن سخنان مسئول حوزه ی خواهران افزودند: یک اشکال بزرگ در زندگی خانوادگی طلاب عدم پویش و تعالی مرد و زن در کنار یکدیگر است و این را ما به عنوان یک مشکل بزرگ در زندگی علمای بزرگی داشتیم که عوارض منفی خود را هم خواهد داشت

.

ایشان در ادامه با اشاره نقش زن در زندگی تاکید کردند: بر اساس تفسیر زن در زندگی ، نقش زن در خانواده از دیدگاه اسلام و اهل بیت(ع) به عنوان یک اصل مطرح است. در زندگی خانوادگی اصالت با زن است ودر زندگی زن هم اصالت با خانواده است.

آیت الله سید احمد علم الهدی در پایان سخنان خود افزودند: در فرهنگ اسلام اصل در خانواده زن است و اصل در زندگی زن خانواده. اگر این دو اصل مورد توجه قرار گیرد بهترین زندگی خانوادگی در سایه اسلام ایجاد خواهد شد چون برای زن اصل در خانواده است و برای زندگی خانوادگی اصل در زن و این دو اصل تامین کننده ی تمام سعادت ها و خوشبختی ها در زندگی خانوادگی است. اگر این دو اصل رعایت نشود زندگی هم تلخ شده و بعد از گذشت زمان احساس فسیل شدگی می کند.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی