۱۴۰۳ پنجشنبه ۰۹ فروردين

خطبه دوم نماز جمعه ـ آنانی که وقتی رفتند به مجلس زمینه همکاری با دشمن پیدا می‌کنند و در غربال دشمن در مشت دشمن قرار می‌گیرند، کسانی‌اند که با مقام ولایت زاویه‌دارند؛ به هرکسی می‌خواهید رأی دهید اما به زاویه‌دار با مقام ولایت رأی ندهید.

به گزارش Alamolhoda.com، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه دوم نماز جمعه این هفته، 27 شهریورماه مشهد مقدس در حرم امام رضا (ع)، ضمن تسلیت رحلت عالم عالی‌مقام، مرحوم آیت‌الله خزعلی، گفت: داغ جان‌گداز رحلت عالم بزرگوار، الگوی جهاد و مقاومت خستگی‌ناپذیر، مرحوم آیت‌الله خزعلی (ره)، بر قلب و دل و سینه جامعه انقلابی ما و نیروهای متدین و حزب‌اللهی سنگینی می‌کند.

از دست دادن آیت‌الله خزعلی، ثلمه ای برای نظام بود

از دست دادن این ذخیره بزرگ و ارزشمند امام برای صف مقدم جبهه با هر جریان ضدانقلاب، در حقیقت ثلمه ای در جامعه انقلابی ما بود و امیدواریم خداوند متعال، این رخنه را به وجه احسن برای جامعه ما جبران کند و این فضیلت برای شما مرد و زن نماز گذاری امروز به وجود آمده است که نماز جمعه در کنار پیکر پاک این مرد خدا برگزار می‌شود و ان شالله بین نماز جمعه و نماز عصر، مجموعه برادران و خواهران نمازگذار، به فیض نماز میت بر پیکر این عبد صالح پروردگار و عالم جلیل‌القدر و سرباز پاکباخته موردنظر بقیه‌الله، انجام می‌دهیم.

دهه مبارکه ذی‌الحجه است، ایام مناسک و انجام مراسم حج در کنگره بزرگ اسلامی حج در خانه خداست، درحالی‌که متأسفانه این سرزمین مقدس در طیول مزدوران ناپاک استکبار جهانی به صورتی درآمده است که نه قدرت دارند و نه هم انگیزه برای اداره این سرزمین مقدس و مدیریت انجام مناسک و واجبات.

دهه ذی‌الحجه شاهد کشته شدن مسلمانان در دو قبله بود

متأسفانه امروز شاید ضایعه جبران‌ناپذیر، از دست رفتن برادران و خواهرانمان در برابر  حادثه‌ای که بر اثر سوء مدیریت و بی‌توجهی و بی‌دقتی جریان حاکم سعودی متأسفانه در خانه خدا انجام گرفت؛ ما در دهه ذی‌الحجه امسال، شامل دو جریان اسفبار هستیم، کشته شدن مسلمان‌ها در دو قبله، در مسجدالحرام و در مسجدالاقصی.

بی‌کفایتی مزدوران آل سعود در ادامه کشتار صهیونیست‌هاست

در مسجدالحرام به خاطر بی‌کفایتی، بی‌عرضگی و ناشایستی یک حکومت دست‌نشانده و مزدور استکباری، آل سعود خائن و در مسجدالاقصی، شاهد جنایات صهیونیست‌ها، آیا تقارن این دو حادثه، یعنی از دست رفتن مسلمان‌ها در مسجدالحرام و در مسجدالاقصی، این حقیقت را ثابت نمی‌کند که آبشخور آل سعود ملعون و صهیونیست، یک آبشخور در دنیاست و حکام سعودی، همان صهیونیست‌های حاکم بر سرزمین مقدس قدس‌اند که بر سرزمین مقدس حرمین شریفین این‌ها حاکم شده‌اند و این حقیقت بازگوکننده این واقعیت است که این دو جریان از یک آبشخور استکباری و سیاسی در دنیا الهام می‌گیرند، هم در سرزمین مسجدالحرام مردم به خاک و خون کشیده می‌شوند و هم در مسجدالاقصی مسلمانان به خاک و خون کشیده می‌شوند و این براثر نفوذ دشمن در بلد اسلامی است.

وقتی دشمن بر سرزمین اسلامی مسلط شود، به چیز جز براندازی اسلام رضایت نمی‌دهد

وقتی دشمن بیاید در یک سرزمین اسلامی و کشور اسلامی نفوذ کند، طبیعی است که مسئله به همین‌جاها منتهای می‌شود و به همین‌جاها کشیده می‌شود، اول قضیه این است که تعامل کنید، معامله کنید، با همه جریان‌ها در دنیا بسازید، اقتصاد ما چنین، درآمد ما چنین، ازاینجا قصه شروع می‌شود رهگذر و منفذ برای دشمنان اسلام در یک سرزمین اسلامی باز می‌شود، آن روزی که دشمن نفوذ کرد، تا آخرش به هیچ‌چیز جز براندازی اسلام و قرآن از این سرزمین قانع نخواهد شد. « تکبیر»

و لذا مقام معظم رهبری، نکته‌ای که در روزهای اخیر بر آن تکیه می‌کنند، هشیاری و بیداری مسؤولین نظام و توجه مردم در پیشگیری از نفوذ امنیتی، اقتصادی،فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن به داخل جامعه و کشور ما هست و می‌گویند بقیه مسائل را خیلی روی آن توجه نکنید.

فعالیت هر جریان در عرصه اقتصاد و سیاست، نباید راه نفوذ دشمن را باز کند

اینجا هر مسئله‌ای می‌خواهد انجام بگیرد، هر توافقی بشود، هر جریانی در عرصه سیاست بین‌المللی یا در عرصه‌های اقتصادی بخواهد به وجود بیاید، مسؤولین نظام موظف‌اند جوری مدیریت کنند که این منفذ برای دشمن نشود، راه برای نفوذ دشمن در داخل کشور باز نشود، این را باید توجه کنند و نکته‌ای که پریروز در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران، مقام معظم رهبری فرمودند، این نکته حائز اهمیت است که فرمودند: «نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن، خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی دشمن است».

همه مردم و مسؤولان موظف به جلوگیری از نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن هستند

یعنی چه؟ پس بنابراین شما مردم موظفید مجموعه عوامل و عناصری که عامل نفوذ فکری و فرهنگی دشمن می‌شود و عامل نفوذ سیاسی دشمن در داخل کشور می‌شود، این را باید شما جلوگیری کنید و جلودار با صف مقابله نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن، مسؤولین نظام، قوای مسلحه کشور، نیروهای هوشیار و بیدار، نهاد مقدس سپاه پاسدارانی که وظیفه پاسداشت انقلاب به تعبیر مقام معظم رهبری دارند، این‌ها صف مقدم‌اند و پشت سر همه مردم موظف‌اند از نفوذ فکری، فرهنگی و سیاسی دشمن جلوگیری کند. «تکبیر»

نفوذ فرهنگی دشمن، تغییر فکری را به دنبال خواهد داشت

راه نفوذ فکری دشمن، نفوذ فرهنگی دشمن است، اگر دشمن موفق شد جریان فرهنگی خود را در کشور راه بیندازد، یعنی بی‌بندوباری‌ها، لاابالی‌گری‌ها و شهوت‌رانی‌های مرز نشناس و ولنگار اگر بنا شد در این کشور رواج پیدا کرد تحت عنوان هنر، تفریح و تحت عنوان رفاه، منکرات شرعیه را در کشور اگر بخواهند رایج کنند، این نفوذ فرهنگی دشمن است.

برادران، خواهران، آنانی که خیال می‌کنند به اسم آزادی و هنر باید کنسرت در این مملکت آزاد شود مخصوصاً در این شهر امام رضا، حساب کنند اصلاً میدان کنسرت میدان جولان کدام قدرت است و میدان اشاعه کدام فرهنگ است، موسیقی یک مسئله است، مسئله شرعی است، هرکسی مقلد مرجع تقلید خودش است اما کنسرت میدان را در کشور برای چه‌کاری باز می‌کند؟

مسؤولان باید دغدغه رفاه داشته باشند اما نه فرهنگ لاابالی‌گری

عزیزان مسؤولان ما حساب کنند باید دغدغه لذایذ، رفاه و تفریح مردم و جوانان را داشته باشند اما کدام رفاه و تفریح؟ رفاه و تفریحی که بشود عرصه جولان فرهنگ دشمن؟ فرهنگ دشمن لاابالی‌گری است، فرهنگ دشمن بی‌بندوباری است، فرهنگ دشمن ولنگاری است، اگر بنا شد این فرهنگ در سایه ولنگاری‌ها و بی‌بندوباری‌ها مخصوصاً در سایه ترویج و اشاعه بی‌حجابی‌ها و بدحجابی‌ها در کشور توسعه پیدا کرد، نفوذ فرهنگی دنباله‌اش نفوذ فکری می‌آید.

جوانی که به دنبال شهوت‌رانی باشد، دیگر معتقد به انقلاب نخواهد بود

این جوانی که به دنبال شهوت‌رانی و لذایذ تحت عنوان آزادی در رفاه و لذایذ بخواهد برود، این دیگر معتقد به این انقلاب نیست، دیگر اصول و ارزش‌های انقلاب برایش ارزش ندارد، دیگر پای این انقلاب نمی‌ایستد تا شب عملیات زیر باران آتش، آن صحنه‌هایی که هشت سال در دفاع مقدس از ایثارگری‌های این مردم ما مشاهده کردیم، دیگر پیش نمی‌آید چون اعتقادی به اصولی ندارد که بخواهد پای این قضیه بایستد.

توجه کنید که نفوذ فرهنگی دشمن باعث نفوذ فکری دشمن می‌شود؛ امروز در این نماز جمعه، جمعی از عزیزان جوان بااحساس با هیچان به‌عنوان پای پیاده به زیارت سیدالشهدا رفتند، از امروز حرکتشان شروع‌شده از نماز جمعه، در نماز جمعه شرکت کرده‌اند، از تربت مقدس امام هشتم به‌طرف تربت کربلای معلا با پای پیاده بروند، یعنی روزی به عاشورای امام حسین در سرزمین کربلا برسند و بگویند آقا اگر زمانه ما را تأخیر انداخت و آن روز نبودیم در رکاب شما جان دهیم، جان بازی خودمان را از تربت میوه دلت امام هشتم، با پای پیاده راه‌پیمایی کردن تا تربت شما ثابت می‌کنیم.

پیاده‌روی به‌سوی کربلا، حرکت نمادین انقلابی بودن است

عزیزان، این حرکت، یک حرکت نمادین در جهت استقرار و ثبات فکر انقلابی در نسل ما و جوان‌های ما هست، این جوانی که امروز با پای پیاده از مشهد به استقبال عاشورای امام حسین حرکت کرده،می‌رود به کربلا، 35 روز مانده به عاشورا، از الآن یا حسین گویان با پای پیاده بیابان می‌پیماید و به آنجا می‌رود، روزی که قرار باشد دشمن به اسلام ما، دین ما، ارزش‌های ما، مرزوبوم ما و قبه الاسلام ما دشمن بخواهد دخالت کند،ا نی همان جوان است که در نیمه‌شب عملیات زیر باران آتش هم خواهد رفت و دشمن سعی دارد این احساس را از جوان‌های ما بگیرد، این عقیده را از جوان‌های ما بگیرد و نظر دشمن این است، چطوری می‌تواند این احساس را بگیرد؟

ابزار فرهنگی دشمن، مو دختر بدحجاب و آوازه‌خوان است

با موی پریشان روی صورت آرایش‌کرده یک دختر بدحجاب و یک زن بی‌حجاب، چطور این را بگیرد؟ با نوازندگی یک دختر و یک زن با موی پریشان در یک صحنه کنسرت و آوازه‌خوانی یک آوازه‌خوان و کف زدن و هورا کشیدن و دختر و پسر به هم پریدن. «هیهات مناالذله»

این راه نفوذ فرهنگی دشمن برای نفوذ فکری است که مقام معظم رهبری فرمودند خطرناک‌تر از نفوذ اقتصادی و امنیتی است؛ راه نفوذ سیاسی دشمن، دروازه باز مردم‌سالاری در این مملکت است، در عرصه انتخابات، این دروازه باز مردم‌سالاری انتخابات، راه نفوذ سیاسی دشمن است، فکر نکنید که در انتخابات، جاسوس آمریکایی یا جاسوس انگلیسی می‌آید کاندید شود و رأی مردم را بگیرد، مردم ما هوشیارتر و بیدارتر از این حرف‌ها هستند، دشمن هم می‌داند با جلو انداختن یک جاسوس آمریکایی و انگلیسی در عرصه انتخابات، به تعبیر مقام معظم رهبری نمی‌تواند در تصمیم‌گیری و تصمیم سازی ما دخالت کند.

دشمن در عرصه تصمیم‌گیری و تصمیم سازی نفوذ می‌کند

فرمودند «نفوذ سیاسی دشمن، نفوذ در عرصه تصمیم‌گیری، اگر نه در عرصه تصمیم سازی است»؛ عرصه تصمیم‌گیری کجاست؟ مجلس و دولت؛ اگر نتوانست در اینجا نفوذ کند دشمن، در عرصه تصمیم سازی نفوذ می‌کند، عرصه تصمیم سازی، بدنه کارشناسی مجلس و دولت است، آنجا نفوذ می‌کند.

دشمن می‌داند جاسوس نشان‌دارش نمی‌تواند دقیقاً بیاید و در این عرصه وارد شود و نفوذ کند اما راه نفوذ دشمن این است که وقتی مردم برحسب اطمینانی که دارند، یک آقایی را انتخاب کردند، فرستادند در مجلس، دشمن آنجا با ما کار دارد، قبل از این انتخابات با ما کاری ندارد.

آمریکا و انگلیس از نمایندگان زاویه‌دار با ولایت نیرو جذب می‌کنند

وقتی مردم انتخاب کردند و فرستادند به مجلس، دشمن غربال می‌کند در منتخبین مردم، زمینه همکاری دشمن با کیست؟ آنجا نیروی خودش را انتخاب می‌کند، آنجا می‌آید نفوذ سیاسی می‌کند و این را بدانید، کسانی را که شما انتخاب می‌کنید از هر حزب، جریان، گروه و سیاستی که می‌خواهد باشد، آنانی که وقتی رفتند به مجلس زمینه همکاری با دشمن پیدا می‌کنند و در غربال دشمن در مشت دشمن قرار می‌گیرند، کسانی‌اند که با مقام ولایت زاویه‌دارند، این یک مسئله قطعی است؛ به هرکسی می‌خواهید رأی دهید اما به زاویه‌دار با مقام ولایت رأی ندهید. «تکبیر»

مردم نباید به کاندید زاویه‌دار با ولایت رأی دهند

تا شما برادران و خواهران مطمئن نشدید یک آقای کاندیدایی که منتخب شماست، با مقام معظم رهبری زاویه ندارد، رأی ندهید، این وظیفه شما مردم است، از نفوذ سیاسی دشمن جلوگیری کنید، این زاویه‌دار با ولایت آنجا که رفت، ممکن است اول چیزی بارش نباشد اما آنجا که رفت، دقیقاً عنصری است که در غربال دشمن قرار می‌گیرد و دست‌چین می‌شود و این می‌شود راه نفوذ سیاسی دشمن.

این نکته‌ای است که مقام معظم رهبری فرمودند که نفوذ سیاسی دشمن، خطرناک‌تر از نفوذ امنیتی و اقتصادی است.

مشروح خطبه ی دوم


دریافت
مدت زمان: 21 دقیقه 31 ثانیه

 

بخش عربی از خطبه ی دوم





دریافت
مدت زمان: 3 دقیقه 9 ثانیه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی