۱۴۰۳ جمعه ۳۰ شهریور

   

باید بقاع متبرکه به قطب فعالیتهای فرهنگی یا به یک مراکز قدرتمند دینی در کشور تبدیل شوند.

به گزارش alamolhoda.com آیت الله سید احمد علم الهدی روز شنبه در دیدار با مسئولان فرهنگی اوقاف سراسر کشور افزود : متاسفانه در سالهای گذشته برخی بصورت مورثی و خانوادگی بقعه های امامزاده های سراسر کشور را تصرف کرده بودند که در شرایط فعلی کمی اوضاع و احوال بهتر شده است. 
وی با اشاره به اینکه امامزاده ها در گذشته به یک دکان کاسبی برای برخی از افراد تبدیل شده بود، خاطر نشان کرد: هرچند مدیریت ها به سمت نظام هیئت امنایی تغییر یافته اما نفوذ این افراد هنوز ادامه دارد که مسئولان حوزه اوقاف کشور باید در این زمینه تدابیر لازم را انجام دهند. 
آیت الله علم الهدی اظهار کرد : هر امامزاده ای در مکان و شرایط خاصی واقع شده و قطعا باید با توجه به کارکرد فرهنگی که دارد فعالیت های خاصی تبیین شود. 
وی با اشاره به اینکه باید در زمینه جذب مشارکت های مردمی فعالیت های گسترده ای انجام گیرد، خاطر نشان کرد: یک برنامه دیکته شده از تهران برای تمامی کشور جواب نمی دهد بلکه باید برای هر مجموعه برنامه ای خاص تدوین شود. 
امام جمعه مشهد به ضرورت شکل گیری بقاع متبرکه به عنوان قطب فعالیتهای فرهنگی هر منطقه اشاره کرد و گفت : فعالیتهای اوقاف بعد از انقلاب اسلامی برای روحانیت به یک راهبرد لوجستیک تبدیل شده است. 
آیت الله علم الهدی با تاکید بر اینکه باید فعالیتهای حقوقی اوقاف برای احقاق حقوق مجموعه های مختلف افزایش یابد خاطر نشان کرد: اگر مدیریت در این زمینه ها افزایش پیدا کند قطعا نیازهای مجموعه های دیگر از جمله حوزه های علمیه و طلاب نیز برطرف می گردد. 
وی ادامه داد: فعالیتهای قرآنی اوقاف که در طول سالهای اخیر شدت گرفته برکات بسیار زیادی را برای کشور به ارمغان آورده است. 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی