۱۴۰۳ شنبه ۳۱ شهریور

 

برخی اگر احساس کنند یک موضع‌گیری سیاسی موقعیت آنها را در جامعه به خطر می‌اندازد حاضر نیستند از مقام خود بگذرند و این جای تاسف دارد.

به گزارش alamolhoda.com آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در گردهمایی ائمه جمعه خراسان رضوی اظهار کرد: در میان ائمه معصومین (ع) بعد از وجود اقدس سیدالشهدا زیارت هیچ امامی به‌ اندازه زیارت امام هشتم(ع) مورد تأکید قرار نگرفته و این موضوع باید برای ما قابل‌ تأمل باشد.

وی افزود: در گذشته منطقه طوس به عنوان یک پایگاه برای اسلام و بقعه‌ای برای دین با اتصال و ارتباطاتی که با کشورهای شمال دارد، بسیار مهم و مورد توجه بوده است و به افراد توصیه می‌شده یک پایگاه برای نشر اسلام به وجود بیاورند و این نکته امروز ضرورت و لزوم بیشتری پیدا کرده و روایتی از پیامبر (ص) داریم که زمانی پیش می‌آید که اسلام از مدینه خارج شده و بعد مجدد به مدینه برمی‌گردد.

آیت الله علم‌الهدی بیان کرد: پیامبر (ص) پیش‌بینی می‌کردند که مدینه زمانی در اختیار وهابیون قرار گیرد و اسلام از مدینه نشر پیدا نمی‌کند و فقط تحریف اسلام توسط آنها صورت می‌گیرد اما مرکز اسلامی خراسان در نسل‌ها حفظ می‌شود و این مرکزیت امروز به وجود آمده و شاید تأکید ائمه به زیارت امام رضا (ع) بر همین اساس بوده است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: عاملی که در عرصه، جهاد را مستقر می‌کند عدم تردید در باورمندی است و آنجایی که پای جهاد به وسط می‌آید، انسان باید از منافع و مقام خود بگذرد و فرد نباید هیچ شکی در اهداف و باورمندی خود داشته باشد و انسان اگر در هدف خود مردد باشد جلوی هر گونه مجاهدت را می‌گیرد.

وی ادامه داد: انسان در همه موارد از مال خود می‌گذرد و حتی حاضر است از جان خود نیز بگذرد اما جایی که فرد بخواهد از مقام و شخصیت خود بگذرد آنجا نمی‌گذرد و اگر یک موضع‌گیری سیاسی موقعیت وی را در جامعه به خطر می‌اندازد اینجا دیگر از مقام نمی‌گذرد.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: باید توجه داشت برای رسیدن به تعالی همیشه باید در خط امام زمان حرکت کرد و تردیدها را از بین برد چون اگر این تردید بماند روزی در مجاهدت مشکل‌دار می‌شویم و نباید در هدف خود مردد باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی