۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

   

چنانچه در حوزه اجرایی کشور خدای‌ ناکرده بر اساس توطئه انگلیس وثوق‌الدوله‌ها، میرزا ابوالحسن شیرازی‌ها و در بدنه مجلس فروغی‌هایی پیدا شوند، همه‌چیز امت اسلامی ایران از دست می‌رود.

به گزارش alamolhoda.com آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امشب در همایشی تحت عنوان «شهیدان رجایی و باهنر، مبارزه با استکبار تا مرز شهادت» که به همت جوانان انقلابی در مسجد سید اصفهان برگزار شده بود، اظهار کرد: سیره سیاسی امام رضا (ع)‌ در بین تمام ائمه معصومین(ع) حاوی آموزه‌هایی است که در جریان سیاسی امروز جامعه و کشور ما می‌تواند راهبردهای سازنده‌ای در برابر بینش مردم انقلاب ما قرار دهد.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های حیات سیاسی امام هشتم (ع) این بود که این امام همام مؤسس گفتمان امامت و ولایت در مدیریت اجتماعی امت اسلامی و حاکمیت این گفتمان در عرصه‌‌های سیاسی آن زمان بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در زمانی که مردم توجهشان به امامت و ولایت اهل بیت گرایش داشت مامون برای بهره برداری از این ولایت مداری مردم ادعای تشیع و پیروی خط امامت و ولایت می کرد. جلسات بحث با علماء عامه و اهل سنت تشکیل می داد و درباره ی خلافت امام علی (ع) صحبت و مناظره می کرد

امام جمعه ی مشهد مقدس تصریح کرد: افراد را ازنظر عشق و دلدادگی اهل بیت متوجه آن امامت و ولایتی می کرد که در شکل اساطیری خود در وجود امیر المومنین متبلور بوده است اما در مقابل این شگرد امام رضا (ع) گفتمان امامت را به عنوان جریان حاکم و مدیر روز جامعه ترویج می کردند.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: در دروازه های شهر نیشابور که حضرت امام رضا (ع) حدیث سلسله الذهب را بیان داشتند، بعد از بیان حدیث فرمودند این حدیث ذیلی دارد که توحید و کلمه ی لااله الا الله اسم محکم خدا هست اما با شرط و شروط آن که از شروط توحید من هستم. نکته ی قابل توجه این که در بیان امام در مقام اثبات این واقعیت که ولایت شرط توحید است و نماد و مبداء ولایت امام علی(ع) هستند نمی گوید ایشان شرط توحید هستند بلکه میگویند "انا من شروطها"

وی گفت: ایشان با این بیان خود گفتمان امامت و لایت را به عنوان ابزار مدیریت اسلامی جامعه و امت اسلام تاسیس کردند. آنچه محفل امروز بنامشان تشکیل شده در زندگانی این دو شهید بزرگوار رجایی و باهنر گفتمان امامت و پیروی از آن درخشش داشته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: مرحوم شهید باهنر بعد 3ماه از مسئولیت نخست وزیری اش نگذشته بود مرحوم رجایی هم در دوران نخست وزیری و ریاست جمهوری مجموعا کمتر از یکسال مسئولیت داشت و اینها در این زمان اندک فرصتی نکردند موفیتی را در مدیریت و ابتکاری خاص در سیاست خود نمایش بدهند تا نماد مدیریت و سیاست مداری معرفی شوند این هفته ی دولت به نام آنها یک تابلوی رنگینی در مقابل بینش دولت مردان هر عصر و زمان نصب کند تا مطابق آن کشور را اداره کنند

امام جمعه ی مشهد مقدس افزود: آنچه در سیمای زندگی این عزیزان درخشش داشت تابعیت و وابستگی قطعی آنها به گفتمان امامت بود. شهید رجایی با جمله ای که در ابتدای نخست وزیری اش بعد بوسیدن دست امام مردم را به جا و در مسیری قرار داد که در برابر خیانت رییس جمهور آنروز که به کشور خیانت کرد و فرار کرد مردم شهید رجایی را به عنوان رییس جمهور بخاطر این جمله انتخاب کردند که گفت من مقلد امام هستم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: یعنی پیروی از گفتمان امام و رهبری به عنوان شاخصه ای معین شد که درجامعه ی ما فرهنگسازی کرد و ثابت کرد دولت و دولنمرد لایق و شایسته ی نظام مسئولی است که تابع محض گفتمان امامت و رهبری داشته باشد و اگر مدیر اجرایی کشور طابعیت مطلق در برابر گفتمان امام و رهبری داشت شایسته ی مدیریت اجرایی کشور هست

وی گفت: این یادمان شهادت این شهدا ی بزرگوار در هفته ی دولت خواسته به تمام معنای مردم انقلابی است که آن دولت و دولتمردی از نظر مردم پذیرفته است که مطیع مطلق گفتمان امامت و رهبری باشد و دقیقا معیار سنجش و ارزشیابی مردم نسبت به کارنامه هر دولتی در میان مردم با این مولفه است.

آیت الله علم الهدی بیان داشت: غیر از خدماتی که در توسعه ی اقتصادی و فرهنگی و سیاست داخلی و خارجی یک دولت و دولتمرد انجام می دهد کارنامه ای که از نظر مردم در یک مولفه و شاخصه سنجیده می شود چقدر تابع و وابسته ی رهبر است، در این دولت و کارنامه چه مقدار منویات رهبری چه اندازه اطاعت از امامت امت با چه کیفیت  پیروی از رهبری در برنامه ها و عملیات اجرایی مدیریت این دولت در نظر گرفته شده با این معیار مردم ما دولت را میسنجند و این فرهنگسازی با شهادت این دو شهید بزرگوار از اول پیروزی انقلاب در جامعه نهادینه شده و دقیقا دشمنی دشمنان ما با همین موضوع است که تمام آسیبی که دشمنان ما احساس میکنند از حاکمیت گفتمان امامت و رهبری است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: دشمن در مقام براندازی گفتمان امامت و رهبری است. اگر بین مردم ما یک همدلی بوجود آمده عاملش همین گفتمان امامت و رهبری است. مقاومت هم محصول این گفتمان است و از همه مهمتر این استکبار ستیزی در هرنقطه ی دنیا حاصل این گفتمان امامت و رهبری است. یک روز فقط این مردم میگفتند مرگ بر آمریکا اما امروز کدام نقطه ی دنیا هست که این شعار در آن طنین انداز نشود.

وی بیان داشت: نزدیکی ما به دشمن در قالب تحولات سیاست خارجی که مدیریت دولت اقتضا کرده این خطر را دارد که دشمن بتواند نیت شوم خود را در براندازی گفتمان امامت و رهبری ایجاد کند و این خطر تحلیل بنده نیست بلکه سخن خود دشمن و آمریکایی ها است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از دو قرن گذشته تا به امروز تمام ضربات وارده بر پیکر این کشور همه یک کانون داشته و آن سفارت انگلیس در تهران بوده است. قرارداد ترکمانچای و ازدست دادن 27 شهر ایران با شیطنت انگلیس بود، انحراف انقلاب مشروطیت با جنایت انگلیس بود، به وسیله ی یک جاسوس فراماسونر رضا خان را بر مملکت تحمیل کردند. کودتای 28 مرداد فتنه 88 و... حالا این انگلیس بیاید سفارت خانه ای مرکز این فتنه ها و عملیات این توطئه ها بوده باز کنند برای نوکری عملیاتی اسراییل و آمریکا، حالا نباید احساس خطر کرد؟ مجوز دادن به یک بنگاه خبر پراکنی مانند BBC که طراح فتنه 88 بوده مجوز ورود و فعالیت شیطانی در کشور بدهد بر چه مبنا است؟ ابزار انگلیس در طول این دوقرن در این کشور عناصر وطن فروش در حوزه ی حکومتی و نظام حاکم این کشور بود.

وی بیان داشت: نفوذ انگلیسی‌ها در بدنه حاکمیت‌ها و دولت‌ها پیش از پیروزی انقلاب اسلامی با عواملی چون محمدعلی فروغی، وثوق‌الدوله‌ها، میرزا ابوالحسن شیرازی‌ها به گواه تاریخ بر کسی پوشیده نیست، چنانچه در حوزه اجرایی کشور خدای‌ ناکرده بر اساس توطئه انگلیس وثوق‌الدوله‌ها، میرزا ابوالحسن شیرازی‌ها و در بدنه مجلس فروغی‌هایی پیدا شوند، همه‌چیز امت اسلامی ایران از دست می‌رود.

امام‌جمعه مشهد ادامه داد: این مردم هستند که تصمیم می‌گیرند دوستداران، حامیان و جاسوسان انگلیس در کشور و بدنه اجرایی و قانون‌گذاری ظهور و بروز پیدا کنند یا نه.

وی تأکید کرد: اگر بنا باشد هر عنصری که با ولایت و رهبری زاویه دارد در عرصه‌های سیاسی و مدیریتی کشور وارد شود، یقیناً از مسیر و کانال جاسوسان انگلیس است.

آیت الله علم الهدی افزود: علی زمانه، وقتی تنها می‌ماند که قدرت و مسئولیت در دست زاویه‌داران با رهبری و امامت قرار بگیرد چراکه دولت‌ها و حاکمیت‌های امروز از دولت و شخص حضرت علی (ع) قوی‌تر نیستند، بنابراین اگر مردم کوچک‌ترین غفلتی انجام دهند، رهبر زمانه تنها می‌ماند.

وی عنوان کرد: در جبهه سیاسی، فرهنگی و فتنه‌ها نیز همچون جبهه نبرد سخت، مقاومت و ایستادگی مردم بر سر آرمان‌ها، اصول و اعتقادات و پشتیبانی و اطاعت از امامشان تا مرز شهادت رمز پیروزی است و حضور هوشیارانه و با بصیرت در عرصه سیاست، می‌تواند گفتمان امامت و ولایت را از گزند دشمنان حفظ کند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه جلودار و پرچم‌دار در گفتمان امامت و ولایت در مدیریت اجتماعی اسلامی، امام هشتم (ع) هستند، گفت: امام راحل دنباله‌رو امام رضا(ع) بودند و امروز نیز رهبر معظم انقلاب همان مسیر را ادامه می‌دهند و دوست داشتن امام حسین(ع) و حضرت زهرا(س) و ائمه اطهار(ع) در شرایط کنونی هزینه داشته و جریان امامت و ولایت در قلوب مردم رخنه کرده است و پاک شدنی نیست.


دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی