۱۴۰۳ يكشنبه ۱۶ ارديبهشت

نمازجمعه 5 مهر 92

جمعه, ۵ مهر ۱۳۹۲، ۰۳:۰۱ ب.ظ

سه راهبرد قرآن در مقابله و مذاکره با استکبار

ای پیامبر یهود و نصاری (یعنی همین دشمنان اروپایی و امریکایی) از تو راضی نمی شوند مگر اینکه از روش آنها پیروی کنی. اما به مردم بگو آن راهی که خدا نشان داده ، راه هدایت است. اگر بناشد شما پیروی کنید از منافع نفسانی امریکایی و اروپایی (بعد از اینکه فهمیدید اینها چه کاره اند) دیگر خدا کمکتون نمی کند و دستتون را نمی گیرد.

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام (رحمةالله) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

خطبه ی دوم

بخش عربی خطبه ی دوم

آیت الله علم الهدی در خطبه های این هفته نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی، با اشاره به ماه ذی قعده، اظهار کرد: روزهای پر فضیلت زیارت امام رضا(ع) که در این ماه پر فضیلت واقع شده اند، روزهای یک شنبه و سه شنبه هفته پیش رو هستند.

ایشان در حاشیه ی خطبه های نماز جمعه ضمن جلسه با جمعی از جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس به همفکری با آنان در خصوص مسائل سیاسی و اجتماعی کشور و پاره ای از مشکلات ایثارگران پرداختند.


تأکید ائمه معصومین(ع) بر زیارت امام رضا(ع)


وی با بیان این که در بین ائمه معصومین(ع) بعد از سید الشهدا(ع) زیارت هیچ امام به اندازه امام رضا(ع) تاکید نشده است، تاکید کرد: از گذشته پیش بینی می شد که در ایران، یک روزی انقلاب اسلامی که مجدد دین و اسلام است، روی کار آید؛ به همین دلیل مردم را برای زیارت امام رضا(ع) تشویق می کردند تا این نقطه استراتژیک منطقه، مرکز تجمع شیعیان اسلام ناب محمدی(ص) باشد.


عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان این که از زمان ورود امام رضا(ع) به مشهد تا کنون، این سرزمین مکانی برای مقابله به کفر بوده است، تاکید کرد: شهید هاشمی نژاد یک عنصر قوی و نیرومند در مقابل التهاب و مبارزه هر جریان انحرافی در مشهد بود که مبارزه با کج‌روی را در صدر وظایف خود می‌دانست.


به گفته وی مشهد، از گذشته تاکنون سرزمین مقابله با کج روی ها بوده است.


سیاستگزاری ها مبتنی بر قرآن و حدیث باشد


آیت الله علم الهدی با بیان این که جریان حکومتی دنیا به جایی رسیده است که در حال حاضر به روزترین خبر دنیا، مسئله ایران و آمریکا در سازمان ملل است، اظهار کرد: انقلاب ما انقلاب اسلامی است و نظام ما نظام دینی است و تمام حرکات و برنامه ها و سیاستگذاری ها در این نظام باید مبتنی بر قرآن و حدیث باشد.


وی با بیان این که در قرآن کریم، سه آیه در مورد موقعیت امروز ایران در دنیا وجود دارد، که راهکار و رهنمود نشان می دهد، ادامه داد: یکی از این آیات، آیه 120 سوره بقره می باشد که تمام مفاهیم آن در پیام رهبر خلاصه شده است، که نرمش قهرمانانه با درک و فهم و موقعیت و درک هدف گذاری دشمن در سیاستش باشد.


وی خاطر نشان کرد: هدف مقام معظم رهبری از مطرح کردن استراتژی «نرمش قهرمانانه»، درک موقعیت دشمن و فهم سیاست‌گذاری‌های اوست، بنابراین مسوولان به عنوان کارگزاران سیاست باید بدانند که دشمن درنده و در تمامی عرصه‌ها شکست‌خورده است.


دشمن در همه جریانات با شکست مواجه شده است


امام جمعه مشهد افزود: دشمن یک درنده است و کارش جز درندگی نیست و از طرفی موقعیت او موقعیت شکست است چون در همه جریانات و تحریم ها با شکست مواجه شده است.


وی همچنین با اشاره به آیه 102 سوره نسا عنوان کرد: در این آیه به ما نشان می دهد، کفار دوست دارند، شما از تمام داشته ها، و سلاح خود غفلت کنید و وفتی از آنچه بدست آوردید غافل شدید ناگهان بر شما بتازد و شما را از بین ببرد، همه هدف دشمن این است که ملت ایران نه تنها سلاح هسته ای نداشته باشد بلکه فن آوری هسته ای نیز نداشته باشد، چرا که در جامعه ای که دارای فن آوری هسته ای است دشمن نه از نظر علم، نه توان نظامی توانایی مسلط شدن بر شما را ندارد.


کوتاهی در برابر انرژی هسته ای، راه را برای دشمن باز می کند


عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مردم 10 سال است که شعار می دهند انرژی هسته ای حق مسلم ما است، اگر از آن دست برداشته و کوتاه بیاید، دشمن به یکباره همه را نابود می کند.


امام جمعه مشهد با اشاره به دولت و رئیس جمهور بیان کرد: رفتند به جنگ دشمن درنده و می خواهند با تدبیر مشکلات چندین ساله را حل کنند، انشاالله امام زمان(عج) و خدا نیز کمکشان کند، تا با حفظ مصلحت نظام و عزت اسلام مسائل را حل کنند.


آیت الله علم الهدی سومین راهکار در آیه 23 سوره ملک دانست و افزود: مقام معظم رهبری در اجلاس اخیر خبرگان رهبری این آیه را به خوبی به صورت خرد نگری و کلان نگری تفسیر کردند.


تنها مشکلات اقتصادی را نبینیم


وی تاکید بر این که با این همه فشار اقتصادی، تورم و گرانی که داشتیم، آنهایی که می خواهند مدیریت کنند، تنها مشکلات امروز را نبینند بلکه دور نمای ایران را نیز بنگرند، عنوان کرد: در 35 سال گذشته که مردم شعار مرگ بر آمریکا می دادند و نباید این گذشته را کنار گذاشت، ما دشمن را شکست داده و جلو رفته ایم، اگر بخواهیم امروز فقط به مسئله اقتصادی بپردازیم درست نیست.


انتقاد امام جمعه مشهد از برخی سایت های خبری


امام جمعه مشهد تصریح کرد: وقتی ما چیزی می گویم، عده ای در سایت ها و پایگاه های اطلاع رسانی می نویسند، که او دارد نظرش را تحمیل می کند، این نظریه من نیست، آیه صریح قرآن و پیام رهبر است.


آیت الله علم الهدی بیان کرد: چطور هر آدم بی سوادی که با اسلام دشمنی دارد، می تواند نظر خود را بر ضد اسلام در هر روزنامه و کاغذ پاره ای بنویسد و آن را آزادی بیان می دانند اما یک عالم نمی تواند نظر خود را ابراز کند.


وی با بیان این که ما به این دولت اطمینان داریم، تصریح کرد: در تاریخ این انقلاب به جز بنی صدر، ما خائن دیگری نداشتیم.


دولت می خواهد با تدبیر به مردم خدمت کند


عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر این که رئیس جمهور و دولت، خدمتگزارند و می خواهند با تدبیر به ملت ایران خدمت کنند، افزود: رئیس جمهور با سخنان خود در سازمان ملل، به خوبی نرمش قهرمانانه که فرمایش مقام معظم رهبری است را نشان داد.


وی با تاکید بر این که نباید، قرآن را فراموش کرد، افزود: هیچ گاه نباید راهبرد و اصول قرآن کریم را فراموش کرد و به آن عمل نکرد.


آیت الله علم الهدی عنوان کرد: دولت دو مسئولیت دارد، حفظ مصلحت مسلمین و حفظ عزت اسلام، اما نباید عزت اسلام فدای مصلحت مالی مسلمین شود.

اقامه ی نماز

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی