۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

     

وجود عناصر ناهنجار و به صورت حداقل در فضای علمی و دانشگاهی غیرقابل اجتناب است و باید آن را تحمل کرد اما آنچه تأسف‌بار است ارزش‌کشی اسلامی و ناهنجاری‌های دینی به عنوان ابزاری برای اردوکشی سیاسی است.

به گزارش alamolhoda.com آیت الله سید احمد علم الهدی در اختتامیه شانزدهمین اجلاس سالانه بسیج اساتید که پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش های صداسیمای خراسان رضوی برگزار شد، نخبگان و بسیج اساتید را به عنوان سنگر بانان هویت دینی در جهت ارتقای جامعه دانست و اظهار کرد: حضور عظیم اساتید بسیجی در مشهد مقدس در واقع یک مانور با عظمت در مجسم سازی فرایند انقلاب اسلامی است.


وی با اشاره به شرایط نامناسب دانشگاه ها در دروان قبل انقلاب اسلامی، تصریح کرد: سال 60، در گزینش اساتید دانشگاه امام صادق(ع) حتی به تعداد انگشتان دست هم، اساتید ارزشی پیدا نکردیم ولی امروز وجود این جمعیت حاضر نخبه و بسیجی به عنوان افتخاری برای جامعه علمی و دینی کشور در عرصه های مختلف علوم تجربی و انسانی محسوب می شود که همه از برکات انقلاب اسلامی به شمار می روند.


نماینده مجلس خبرگان رهبری به بیان خاطره ای از غلامعلی حداد عادل پرداخت و بیان داشت: برای خواندن نماز در دانشگاه، حداد عادل باید جایی را برای دیده شدن انتخاب می کردند یعنی نماز خواندن در دانشگاه های آن دوره یک ضد ارزش محسوب می شد ولی امروز دانشگاه ها در واقع مسجد و معبد هستند و این به برکت خون شهیدانی است که خالصانه جان خود را نثار کردند و از سوی دیگر این سنگینی بار این تکلیف بزرگ بر دوش ما مسولین نسبت به انقلاب باقی مانده است.


امام جمعه مشهد با اشاره به وجود مکتب دین، مکتب باطنی دین و نیز  مکتب خارجی دین در اسلام، تصریح کرد: حفاظت و نگهداری وجود مکتب دین توسط ذات اقدس پروردگار تضمین شده است و خداوند فرمودند" نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون"؛ وجود باطنی دین که اندیشه ها و عواطف احساسی قلبی مردم در آن وجود دارد و به وسیله فطرتی که خدا در نهاد انسان قرار داده، حفاظت شده است.


آیت الله علم الهدی در ادامه افزود: وجود خارجی دین، ارزش های دین و حدود الهی است که در عرصه های اجتماعی مردم ظهور و بروز می کند و حفاظت بر عهده انسان های متدین جامعه است؛ به همین دلیل رسالت بسیج اساتید در عرصه محوری، حفاظت از وجود خارجی دین در دانشگاه ها محسوب می شود.


نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این سوال که ارزش های دینی و حدود الهی در  دانشگاه ها به عنوان معبد تا چه اندازه حاکمیت دارد، اظهار کرد: وجود یک سری عناصر ناهنجار در دانشگاه و به صورت حداقلی در میان اساتید یک مقوله غیر قابل اجتناب و باید پذیرفت ولی آن چه اهمیت دارد و به عنوان تأسف و معضل در دانشگاه ها به شمار می رود این است که مقابله با ارزش های دینی و ارزش کشی ناهنجاری دینی به عنوان ابزاری برای اردو کشی سیاسی مطرح است و این جا باید بسیج اساتید نسبت به انجام رسالت خود را در دانشگاه ها به صورت جدی اقدام کنند.


امام جمعه مشهد با یادآور شدن این که بسیج دانشجویی در دانشگاه های خراسان به عنوان یک جریان قوی عمل می کنند، گفت: جریان های دانشجویی نیازمند حمایت در داخل دانشگاه ها هستند و خوشبختانه وجود بسیج اساتید فرصتی برای تحقق این مهم است.


آیت الله علم الهدی در ادامه بیان داشت: تشکل های دینی دانشجویی در محیط دانشگاه به خوبی می توانند منویات اساتید متدین خود را تببین کنند و نیز  مجری ایده های خاص بسیج اساتید باشند و هم بسیج اساتید به عنوان یک حامی قدرتمند نسبت به آنها به خوبی عمل کنند.


وی خاطر نشان کرد: ارزش کشی و ناهنجاری دینی و وقاحت در برخی مدیران دانشگاه به حدی می رسد که یکی از مدیران، رییس بسیج دانشجویی دانشگاه را به کمیته انضباطی می خواند و تهدید می کند که اجازه ندارد مسائل فرهنگی موجود در دانشگاه را به امام جمعه منتقل نکند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به جریان فتنه 88، گفت: حرکت سیاسی بسیج دانشجویی در این ایام به وسیله یک یا چند استاد ساماندهی شد و پیش رفت در حالی که اگر حمایت نیرومند بسیج اساتید وجود داشت، مشکلی در ترویج اردوکشی سیاسی در مقابل رشد و کمال دین وجود به وجود نمی آمد.


امام جمعه مشهد با یادآور شدن این که رسالت محوری بسیج اساتید، حفظ وجود خارجی دین در محیط دانشگاه ها است، اظهار کرد: این حفظ در مقابل جریان های ضد ارزشی، منکرات شرعیه و برخورد با ناهنجاری ها است که در دانشگاه ها با ابزار اردوکشی سیاسی انجام می شود که اگر یک حرکت قوی و موثر بسیج در مقابل این جریان  نداشته باشیم شکست خواهیم خورد و حتی ممکن است جریان دین مداری دانشگاه نیز شکست بخورد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی