۱۴۰۳ جمعه ۱۰ فروردين

   

در جریان پسا توافق با دو مسئله روبرو هستیم، مسئله اول شفافیت نتیجه مقاومت مردم و دوم یقه ی رهبری را گرفتن.

 

به گزارش alamolhoda.com ، روز سه شنبه 27 مردادماه 94 حدود ساعت 9 صبح دفتر امام جمعه مشهد میزبان رئیس سازمان انرژی اتمی بود، فردی که به تعبیر آیت الله علم الهدی در هر مقطعی  برکات زیادی برای کشور داشته است.

 

دکتر صالحی با تیم همراه پس از استقبال آیت الله علم الهدی در محل دفتر وی گزارشی از برجام و نقش تأثیرگذار رهبر معظم انقلاب در توافق هسته ای را تشریح کرد.

 

رئیس سازمان انرژی اتمی در ابتدا که خود را حامل پیام دکتر ظریف معرفی کرد از مسئولیت های سنگین اجرایی و معنوی امام جمعه مشهد لب به سخن گشود و ایشان را فردی دلسوز و پرتلاش معرفی کرد.

رهبری به مسائل هسته ای اشراف کامل دارد

 

وی با اشاره به نقش رهبر معظم انقلاب در توافق هسته ای، تصریح کرد: حضرت آقا به مسائل ریز فنی اشراف و تسلط کامل دارند و مواضع ایشان در مذاکرات کمک کار ما نیز بود.

 

آیت الله علم الهدی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های تیم مذاکره کننده بویژه دکتر ظریف و دکتر صالحی، عنوان کرد: بنده بارها در خطبه های نماز جمعه تأکید کرده ام که شما عزیزان ما سرباز به جبهه رفته نظام هستید و اخلاص و تلاش های شما نزد خداوند محفوظ خواهد بود.

مقاومت 12 ساله مردم در تحقق توافق هسته ای شفاف سازی و بازگو شود

وی اظهار کرد: در جریان پسا توافق با دو مسئله روبرو هستیم، مسئله اول عدم شفافیت نتیجه مقاومت مردم در طول این ١٢ سال که منتج شد به این توافق و دوم اینکه در این قضیه ما یقه رهبری را بگیریم و بخواهیم هزینه ی خواست دولت و مجلس را رهبری بدهد.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به مسئله اول خاطرنشان کرد: ملت ما معتقدند که 12 سال در جریان مذاکرات در برابر دشمنان مقاومت کردند که اکنون به پیروزی رسیده اند و الان هم که به توافق رسیدیم، پیروزی حاصل شده نتیجه ی این همه رنج و مصیبت در طول 12 سال بوده. مردم ما مسئله ی هسته ای را فارغ از رقابت های گروه ها و جریانات سیاسی می بینند و کاری به این ندارند که دیروز چه کسی رییس جمهور بود و امروز چه کسی.


وی تصریح کرد: این باید روشن و صریح به مردم گفته شود که نمایندگان شما با تکیه به شما و مقاومتی که کردید ١٢ سال مذاکره کردند و به اینجا رسیدند که باید تصمیم بگیریم و امروز هم نمایندگان شما در مجلس و دولت این تصمیم را می گیرند و نه کس دیگری.

وی ادامه داد: برخوردی که جریان های اصلاح طلب و روزنامه های عوضی مرتبط با جریان فتنه و دولت آقای روحانی البته منهای دکتر ظریف دارند این مسئله است که ما به پیروزی رسیدیم و این 12 سال تنها برای مردم رنج و بدبختی بوده است.

 

آیت الله علم الهدی با تأکید بر اینکه باید ملاک پیروزی در توافق ، ایستادگی مردم دانست، افزود: محور  این پیروزی بایستی به گونه ای برای مردم شفاف سازی شود که این مقاومت و ایستادگی 12 ساله شما ملت سبب شد که در این توافق به نتیجه ای برسیم، که البته رهبری هم تأکید فرمودند که هنوز سرنوشت این توافق معلوم نیست.

هزینه قبول و یا رد توافق نباید به نام رهبری تمام شود

وی در توضیح مسئله دوم و همچنین اشاره به شرایط پیش امده در زمان ناصرالدین شاه و اشغال تبریز توسط روس ها و عدم توفیق شاه علیرغم حمایت مرجعیت و مردم برای جهاد و مقاومت در برابر اشغال روس ، گفت: آن موقع هم شرایط اجتماعی به گونه ای رقم خورد که آزاد کردن تبریز برای دولت یک مسئله ناموسی شد حتی تا جایی که حاضر شد بیش از بیست شهر شمال ایران را بدهد تا تبریز را آزاد کند و این در حالی صورت گرفت که مرجعیت از نجف به تبریز آمد و لباس رزم به تن کرد و اعلام جهاد نمود اما فتحعلی شاه این اقدامات مقاومتی را بی ثمر می پنداشت. نهایتا فتحعلی شاه بخاطر شرایط پیش آمده ترکمانچای را پذیرفت و امروز در تاریخ از وی به عنوان یک عنصر بی عرضه و هوس باز یاد می شود که بخش مهمی از خاک ایران را فروخته است.

وی ابراز کرد: در مورد توافق هسته ای نیز تاریخ به همین گونه قضاوت می کند و با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب از روز اول نظر خود را گفت، خطوط قرمز را بیان کرد و امروز ما نظام مردم سالار داریم. اگر مردم برخلاف خطوط قرمز رهبری ، دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بشینند تصمیم بگیرند. حتی اگر مصلحت می دانند که در خطوط قرمز رهبری اغماض کنند. خودشان این را بررسی کنند و تصمیم بگیرند.  هزینه قبول و یا رد توافق نباید به نام رهبری تمام شود. بایستی این برجام به مجلس برود و اگر هم تصویب یا رد شد به نام مجلس و مردم باشد نه اینکه توپ را به زمین رهبری بیندازند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه بنده متخصص مسائل فنی نیستم ولی روی این دو مسئله حساسیت داریم، عنوان کرد: ما به شما و آقای ظریف و آقای رییس جمهور ارادت داریم و برای موفقیت شما در حل مشکلات مردم دعا می کنیم و اگر نکته ای هم متذکر می شویم به جهت بهتر شدن کار و نتیجه ی آن است.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی