۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين

نماز جمعه 29 شهریور 92

جمعه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۲، ۰۴:۳۵ ب.ظ

تفسیر راهبرد رهبری در نرمش قهرمانانه

فقدان امنیت شغلی در مدیریت دانشگاه ها و مراکز آموزشی موجب فقدان آرامش در شروع سال تحصیلی است / ضمن تشکر از رئیس جمهور در توجه به مسئله حجاب  ، توقع اجرای قانون عفاف و حجاب

خطبه های نماز جمعه ، رواق امام خمینی (رحمة) حرم مطهر رضوی (علیه السلام)

خطبه ی اول

دریافت

خطبه ی دوم

دریافت

بخش عربی خطبه ی دوم

دریافت

آیت الله علم الهدی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: هفته دفاع مقدس تنها سالروز یا سالگرد یک جریان حماسی در طول هشت سال دفاع مقدس نیست، بلکه هفته تجدید خاطره عبرت‌هاست.


وظیفه ما در برابر دشمنان، دفاع حماسی مانند هشت سال دفاع مقدس است


وی با بیان اینکه ما هم‌اکنون با همان دشمن هشت سال دفاع مقدس زندگی می‌کنیم، گفت: میزان دشمنی دشمن ما به مراتب بیشتر شده است و وظیفه ما در برابر دشمن همان دفاع حماسی و جانانه‌ای است که ایثارگران ما در هشت سال دفاع مقدس انجام دادند.
آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: دشمن ما در عرصه‌های سیاسی و اقتصادی با شکست مواجه شده و همین مسئله عداوت دشمن را سخت‌تر از گذشته کرده است.

 

وی با اشاره به فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه فرمودند به شرط درک ماهیت طرف مقابل باشد، یعنی اگر مصالح مدیریت نظام به وسیله دولت اقتضا می‌کند که در برخورد با دشمن نرمش نشان دهند این نرمش برحسب رهنمود فرمانده کل قوا باید دارای دو شرط باشد.

 

نرمش در برابر دشمن باید قهرمانانه و از موضع قدرت باشد نه ذلیلانه و خاشعانه

 

امام جمعه مشهد شرط اول نرمش در مقابل دشمن را قهرمانانه دانست و افزود: ابن نرمش نه ذلیلانه و خاشعانه و متواضعانه بلکه باید از موضع قدرت وارد مذاکره و نرمش شویم و اگر بناست یک لبخند دیپلماتیک به دشمن بزنیم، این لبخند باید از موضع قدرت باشد.


وی ادامه داد: آن روزی که دفاع مقدس صورت گرفت، مرزهای ما با دشمن در خاک خودمان بود اما امروز مرزهای ما با دشمن در جنوب لبنان، در یک کیلومتری مرز با اسرائیل واقع شده است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه زمانی‌ که دشمن سرزمین ما را اشغال کرد، قدرت ما محدود بود، ابراز کرد: اما امروز قدرت ما از مرزها فراتر رفته و در کل منطقه تثبیت شده است و امروز در منطقه حرف اول را انقلاب اسلامی ایران می‌زند و تحریم‌های فعلی علیه ما نیز نشان از ضعف دشمن است، نه قدرت آن.


برای نرمش در برابر دشمن ماهیت آن را به خوبی بشناسیم

 

وی شرط دوم نرمش در مقابل دشمن را درک ماهیت طرف مقابل و فهم صحیح هدفگذاری دانست و تصریح کرد: این دشمن شیطان است و هدفگذاری شیطان نیز شیطنت و دغل بازی است، لذا اینگونه می‌توانیم به ماهیت دشمن پی ببریم که ببینیم امروزه چه بر سر مردم سوریه می‌آورند و دست و پای یک دختربچه را با زنجیر به آهن‌ها می‌بندد و پدر و مادر این طفل را جلوی چشمانش سر می‌برند.

 

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه چنین جنایاتی براساس درخواست عربستان سعودی است، گفت: حکومت ترکیه نیز برای چنین کارهایی پول می‌دهد و به آن افتخار می‌کند.

 

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و دانشگاه ها در هفته جاری، اظهار کرد: در زمینه بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها باید به دولت اشاره کنم که بر حسب ادعایش، دولت اعتدال است و باید بزرگترین دستاورد دولت اعتدال، آرامش در بین همه اقشار و همه ابعاد کشور باشد.


عزل و نصب ها امنیت شغلی را از بین برده است

 

وی ادامه داد: دانشگاه‌های ما در حالی می‌خواهند آغاز به کار کنند که مدیریت‌های دانشگاهی و آموزش‌ و پروش دغدغه امنیت شغلی دارند، عزل و نصب‌های انجام شده امنیت شغلی در آموزش عالی و آموزش‌ و پرورش را از بین برده است و اکنون مدیران آنها نمی‌دانند که در آغاز سال تحصیلی جدید باید بروند یا بمانند و دولت باید آرامش را در دانشگاه و آموزش‌وپروش فراهم کند.


امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه خانواده ها در بازگشایی مدارس و دانشگاه ها دغدغه دارند، عنوان کرد: دغدغه‌ای که در خانواده‌هاست، دغدغه فرهنگی است، این دختر دبیرستان و دانشگاهی که از منزل خارج می‌شود، پدر و مادر او دغدغه دارند که وارد چه عرصه فرهنگی می‌شود.


قانون عفاف و حجاب توسط دولت تدبیر و امید اجرایی شود

 

وی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس‌جمهور که در هفته جاری در هیأت دولت مسئله حجاب را مطرح کردند، خاطر نشان کرد: اما اینکه دولت تدبیر و امید قانون‌مدار است و به جای اضطراب در مورد اینکه نیروی انتظامی افراط و تفریط را رعایت کند بهتر است قانون عفاف و حجاب را اجرا کند.


عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: قانون عفاف و حجاب در سال 85 به تصویب رسیده و تاکنون اجرا نشده که دولت تدبیر و امید باید این قانون را که به خوبی وظیفه نیروی انتظامی را مشخص کرده است، اجرا کند.

اقامه ی نماز جمعه

دریافت

نظرات (۱)

عالیه...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی