۱۴۰۳ يكشنبه ۳۰ ارديبهشت

اسلام امام صادق (علیه السلام) اسلام انقلابی است

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۰۴ ق.ظ

 

اسلام امام صادق(ع) یک خط شهادت را در 37 سال در این کشور به وجود آورده که هیچ قدرتی توان اجرای این ظرفیت اجتماعی را نداشت.


به گزارش alamolhoda.com آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در رواق امام خمینی (ره) حرم رضوی در مراسم ویژه روز شهادت امام صادق (ع) و همچنین تشییع 6 شهید گمنام ضمن تسلیت شهادت امام ششم اظهار کرد: امروز مردم به یاد مظلومیت امام صادق (ع) تشییع 6 شهید گمنام غواص را در مشهد انجام دادند که این یک امتیاز بزرگ است.

وی افزود: وقتی سخن امام صادق (ع) به میان می‌آید همه توجه‌ها به شخصیت علمی، تربیتی و اخلاقی ایشان جلب می‌شود و بنیان نهادن مذهب مقدس جعفری و تربیت 4 هزار دانشمند در علوم و فنون مختلف، یک ارزش باعظمت از تفکر و اندیشه اسلامی در تمام ملل و مذاهب را به نمایش می‌گذارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: صرف‌نظر از شخصیت علمی و ولایی امام صادق (ع)، ایشان در انقلاب فرهنگی امت اسلام و بنیان‌گذاری فکر و اندیشه در میان مسلمان نیز یک شخصیت انقلابی، سیاسی و در خط راهبردسازی در عرصه سیاست در برابر کفر، شرک و جریان‌های انحرافی نقش تاثیرگذاری داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی ادامه داد: رسالت پیغمبر اسلام یک رسالت دو بعدی بود که بعد نخست رسالت نزول قرآن و پیام وحی الهی به‌وسیله آیات قرآن و اجرای نماز، روزه و حج بود اما عمده رسالت و بعد دوم رسالت ایشان مدیریت و تربیت اجتماعی جامعه بشر بود و دشمنان نیز کاری کردند که بعد دوم پیامبر با رحلت پیامبر تعطیل شود و سبب شدند تا رهبری امت از خط امامت منحرف شود و امام باقر (ع) در این ارتباط فرمودند که بعد از پیامبر به‌جز هفت نفر سایر مردم مرتد شدند.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: اما سوال این است که این ارتداد در چه چیزی بود زیرا مردم اعمال و احکام دین را در اسلام انجام می‌دادند و جواب این است که ارتداد مردم در بعد دوم رسالت پیامبر و مدیریت جامعه به‌وسیله وحی بود زیرا مسائل دیگر مانند حج و روزه و نماز که انجام می‌شد و دشمن نیز همیشه به دنبال آن بوده که رهبری دینی از رهبری سیاسی جدا شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد:  تا مردم از رهبر سیاسی توقع دین‌مداری و اجرای احکام دینی را نداشته باشند، در واقع بعد دوم پیامبر که مدیریت جامعه است از بین می‌رود زیرا بعد دوم رسالت پیامبر تنها در مسیر امامت ادامه می‌یافت و با وجود امام باقر و امام صادق (ع) حرکت سیاسی از یک انقلاب فرهنگی و یک انقلاب فکری شروع شد اما باید در ابتدا باید اندیشه و عقیده مردم درست شود.

وی اظهار کرد: به امام صادق(ع) گفتند چرا قیام نمی‌کنند و ایشان در جواب فرمودند که اگر من به‌اندازه 17 نفر شیعه داشتم بر من جایز نبود که انقلاب نکنم اما بعد از قرن‌ها یکی از شاگردان امام صادق (ع) اراده می‌کند و 35 میلیون ایرانی در برابر آمریکای مزدور قیام کردند و این انقلاب را به پیروزی رساندند اما امام صادق (ع) در میان 4 هزار دانشمند خود به تعداد 17 نفر شیعه واقعی نداشت البته این شیعه مد نظر امام صادق(ع) یک شیعه دارای پایگاه اجتماعی و سیاسی است.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: مشکل امروز ما نفوذ سکولاریسم در اندیشه مسلمانان متدین است و افراد مسلمانی که امروز با رهبری ولایت زاویه پیدا می‌کنند و عناصری که دم از روشنفکری می‌زنند اما چشم آنها به دروازه غرب و  لیبرال دموکراسی است و افرادی که حزب تشکیل می‌دهند تا با آن با رهبری زاویه پیدا کنند اینها همان بنی‌امیه زمان هستند و همان افرادی هستند که به گفته امام باقر (ع) مرتد هستند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روایتی از امام صادق (ع) در مورد پنج پایه اسلام گفت: بر اساس سخن امام ششم اسلام پنج پایه نماز، زکات، روزه، حج و ولایت دارد که پایه اصلی آن ولایت است.

وی ادامه داد: برای نمونه امروز در عربستان سعودی نمازهایی با صفوف متعدد برگزار می‌شود اما چون ولایت ندارند امروز جلادان سعودی به کودک‌کشی و مظلوم‌کشی در یمن روی آورده‌اند اما وقتی ولایت حاکم شد فرد با دست بسته جان می‌دهد و در خاک زنده به گور می‌شود و این همان مکتب امام صادق (ع) است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امام صادق (ع) یک امام انقلابی و انقلاب‌پرور است، گفت: اینکه دنیا در جبهه اصلی خود جنگ با شیعه اصلی امام صادق(ع) را به وجود آورده و به دنبال آن است که شیعه امام صادق(ع) را براندازی کند به دلیل آن است که اسلام امام صادق (ع) اسلامی انقلابی است و این اسلام یک خط شهادت را در 37 سال در یک کشور به وجود آورده که این ظرفیت اجتماعی را هیچ قدرتی توان اجرای آن را ندارد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی