۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت

 

با ایجاد این مجتمع آموزشی و فرهنگی در حاشیه شهر، شاهد پایگاه عظیم و بزرگی به عنوان دژی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان خواهیم بود.

به گزارش alamolhoda.com آیت الله علم الهدی، امروز در مراسم کلنگ زنی مدرسه علمیه ثامن الحجج(ع) اظهار کرد: قلم نافذ و روشنگری ها درباره تشریح مبانی اعتقادی و انسانی شیعه از افق انسان ساز و توسعه دهنده اساسی دین یعنی حوزه علمیه قم به دست آیت الله العظمی مکارم شیرازی برداشته شده است و در پی آن، آثار و برکت های فراوانی در سایه پربرکت انقلاب اسلامی به جهان رسیده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی و تربیتی خاص مشهد مقدس از مسائلی است که مورد نظر حضرت آیت الله مکارم شیرازی بوده و با ایجاد این مجتمع آموزشی و فرهنگی مردم منطقه حاشیه شهر، شاهد پایگاه عظیم و بزرگی به عنوان سنگر و دژی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان خواهند بود

وی با بیان این که صد نفر از علما و ائمه جماعات در مساجد حاشیه مشهد مستقر شدند که سه وعده اقامه نماز در این مساجد را انجام می دهند. محرومیت در حاشیه شهر باعث بروز انواع آسیب های اجتماعی می شود که می توان با مدیریت حاشیه شهرها با مشکلات فرهنگی و جلوگیری از رخنه آن به مرکز شهر مقابله کرد.

آیت الله علم الهدی افزود: امیدواریم در کمترین زمان ممکن کار بازسازی 400 مسجد باقیمانده در حاشیه شهر مشهد نیز به اتمام برسد، هیات های مذهبی و تشکلهای فرهنگی در این مساجد تشکیل و علما در آن مستقر شوند.

امام جمعه مشهد مقدس خاطر نشان کرد: از زمان تشکیل ستاد ساماندهی فرهنگی حاشیه شهر مشهد و طی یک سال اخیر تاکنون ساخت 30 سوله ورزشی توسط برادران سپاه پاسداران در حاشیه شهر آغاز شده و قرار است چهار استخر نیز در این منطقه ساخته شود.

گفتنی است، زمین مجتمع آموزشی و فرهنگی ثامن الحجج (ع) به مساحت 5 هزار مترمربع در ابتدای حاشیه بلوار شهرک شهید رجائی واقع است که صبح امروز توسط حضرت آیت الله مکارم شیرازی و با حضور امام جمعه مشهد، مدیر حوزه علمیه خراسان، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد و برخی از مسؤولان و روحانیان این شهر کلنگ آن زده شد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی