۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت

سالگرد شهادت آیت الله مدنی

چهارشنبه, ۲۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۵۰ ق.ظ

واقعیت ها را در نظام ما این شهادت ها ثابت کرده است

همین شهادت هاست که معادلات کفر را در سرتاسر دنیا بهم زده، اگر در ابتدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس تنها در یک نقطه از دنیا مرگ بر آمریکا گفته می شد الان تمامی دنیا مرگ بر آمریکا می گوید. اگر آن موقع تنها یک کشور در مقابل استکبار جهانی می ایستاد الن جبهه یجنگ با استکبار تا یک قدمی اسرائیل پیش رفته و این خون شهداست که با تزریق بر پیکر اسلام این عزت را به اسلام بخشیده است

سالگرد شهادت آیت الله مدنی، تبریز

آیت الله علم الهدی در سالگرد شهادت آیت الله مدنی در جمع مردم تبریز بیان داشتند: قرآن سه محور را در توسعه ی انسانی و در بهروری از مجموعه ی عملیات و فعالیت های برنامه ی زندگی برای ما مشخص می کند. حیات انفعالی برای انسان ممکن نیست بلکه زندگی انسان یک زندگی هدفمند و ارادی است، انسان زنده است تا در رهگذری به نام عمر به نقطه ی هدفی برسد و مجموعه برنامه های اجرایی او در طی زندگی تامین معیشت و خوراک و لباس و مسکن، مجموعه ی فعالیت های است برای رسیدن به هدف.

ایشان با اشاره آیات قرآن در رابطه ی با این سه محور افزودند: آنچه می تواند انسان را به هدف زندگانی انسانی برساند از دیدگاه آیات قرآن در سه محور است، اول یاد خدا، دوم برپا داشتن عبودیت خدا در سایه ی اقامه ی صلاۀ و سوم نوع دوستی و کمک به همنوع با ایتاء زکات. این سه دغدغه انسان زنده را از حیوان متمایز می کند. اما این اقامه ی نماز و بنده سازس برای خدا از بندگی کردنش متفاوت است.بندگی برای خدا وظیفه ی ماست اما آنچه به عنوان رسالت بر گرده ی ما انسان هاست بنده سازی برای خداست و ما موظفیم تمام استعداد های خود را در این خط استفاده کنیم.

آیت الله علم الهدی در تبیین این بنده سازی بیان کردند: این رسالت برای انسان موجود است و با توجه به این رسالت پدران و نیاکان ما سالیان دراز در خط ولایت و اطاعت از اهل بیت(ع) زندگی کردند به منظور اینکه در شعاع پرتو اهل بیت(ع) و آموزه های معصومین(ع) برای خدا بنده سازی کنند اما در بین همه ی نسل ها از پیروان و شیعیان اهل بیت(ع) خداوند متعال این توفیق را و این سعادت را نصیب ما کرد تا در مقام توسعه ی بنده سازی برای خدا این موفقیت نصیب نسل ما بشود. برپا داشتن این انقلاب و نظام و در پای این انقلاب با تمام وجود در مقابل جریان های استکباری و شیطانی ایستادن و مقاومت کردن، با قدرت های انسانی اما در باطن جانور دست و پنجه نرم کردن انقلابی را به ثمر رساند که با رهبری یک میراث دار اهل بیت(ع) امام قهرمان ساز در نتیجه ی آن این نظام اسلامی تشکیل شد.

ایشان خطاب به حاضرین تاکید کردند: محور اصلی این نظام اسلامی تحقق بخشیدن به آرمان ها و ارزش های اسلام است که بزرگ ترین ابزار بنده سازی برای خداست، نظامی که به صورت قالبی تمام عیار برای ارزش های دین و آرمان های و ایده های اسلامی و احکام و حدود الهی در زندگی اجتماعی پیدا شود و به صورت یک سرچشمه ی بین المللی برای اسلام وقرآن و معارف دینی از این نقطه بجوشد و در تمام زمین فراگیر شود و این آمادگی را برای تمام جهان ایجاد کند تا یک رهبر آسمانی از عالم غیب برسد و با فراگیری از این چشمه ی جوشان قبه الاسلام دنیای انسلنیت را در سایه بندگی خدا و بنده سازیهدایت وارشاد کند.

آیت الله سید احمد علم الهدی با اشاره به شهادت آیت الله مدنی افزودند: نظامی با این خصوصیات تشکیل شدو برا ی تداوم آن و در حفظ پیروزی های این نظام در تقابل همه ی عوامل مزدور شیطان بزرگ و جریان های مادی شیطانی با همه ی وجود و سرمایه ایستادیم ویک سرمایه ی سترگ، ارزشمند و فوق العاده، انسانی ملکوتی مانند آیت الله مدنی را در این مسیر هزینه کردیم. خون این عزیز به زمین ریخت تا انقلابی که با رهنمود های امام(ره) تشکیل شد ه مقاوم سازی شود کلمه الله از اینجا مانند چشمه ای بجوشد ودر تمام دنیا فراگیر شود.

 ایشان در ادامه در تشریح شخصیت این عالم فرزانه تاکید کردند: در شهر دار المومنین تبریز یک تابلوی شفاف از چهره ی ایثارگر یک عالم جان داده در راه خدا و راه دین و نظامی که قالب ساز دین است وجود دارد که در این تابلو با گذشت 25 سال از شهادت آیت الله مدنی مردم در سالروز شهادت ایشان چنین با شور شرکت می کنند که انگار همین امروز بدن پاره پاره ایشان روی دستشان است. اگر این تابلو سرخ شهادت آیت الله مدنی در کالبد شهر تبریز نمی درخشید ممکن بود کسانی که در نسل سوم انقلاب بدنیا آمده اند با خود بگویند رژیمی ساقط شده و رژیم دیگری جایگزین آن شده و بعد از 35 سال این نظام هم برود تا نظام دیگری بیاید.

آیت الله علم الهدی در اهمیت ارزشها در این نظام بیان داشتند: این نظام میدان قدرت یابی نیست، این نظام باشگاه فرصت طلبی نیست، این نظام میدان مانور جریان های قدرت طلب سیاسی هم نیست، این نظام بازوی اجرایی حلال و حرام الهی است. در نوسانات سیاسی اصل اینست که هر جریانی می خواهد بیاید باید در قالب قطعی برای اجرای حدود الهی و دین حق باشد و این شاخص ملاک ارزیابی همه ی دولت ها و جریان های سیاسی است که می خواهد وارد نظام شود وآنچه این واقعیت را به عنوان یک اصل ثابت میکند تابلوی شفاف این شهدا و در راس آن شخصیت هایی چون شهید آیت الله مدنی است.

دریافت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی